Gå til innhold

Lollo & Bernie. Gruppe for 3 tom 7 år. Kan gutten som nettopp har blitt 8 da bli med?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 er et år mer enn 7. Det vil si at han er for gammel. Om de har mot til å si nei vet jeg likevell ikke. Tror du han har lyst til å øeke med treåringene?

Anonymkode: 481b5...a27

Jeg ville hørt med arrangøren hvordan reglene er men jeg ville nok først tenkt over hvor gøy 8 åringen får det i en gruppe hvor det helt sikkert vil være hovedsaklig småbarn 

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det kalles vel en hvit løgn å si at han er syv den uka. Det er lov. Om han vil og tilpasser seg de mindre barna. 

Anonymkode: 606e4...97f

Var vel slik jeg også tenkte. Visste bare ikke om dette gikk på pass/fødselsnr/booking osv, slik at det var nytteløst. 

HI

Anonymkode: d638d...ea4

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kalles vel en hvit løgn å si at han er syv den uka. Det er lov. Om han vil og tilpasser seg de mindre barna. 

Anonymkode: 606e4...97f

En "hvit løgn" er en løgn for å slippe å si noe sårende. Dette er i beste fall en ubetydelig løgn. Jeg vil kalle det en ren løgn, en ganske alvorlig en også. Å lære barna at det er greit å lyve på alderen ser jeg på som forkastelig oppdragelse.

Å spørre om han kan få være med selv om han er for gammel er jo greit, men ikke å presse barnet til å lyve på alderen.

Anonymkode: 481b5...a27

6 minutter siden, sug lut skrev:

Vel, om det er så viktig for deg å sette bort ungen din i ferien at du vil juge for å få det til, og be barnet også om å juge, så er jo det bare toppen av stusslig.

Det er jeg enig i.

Anonymkode: 7eda7...5be

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var vel slik jeg også tenkte. Visste bare ikke om dette gikk på pass/fødselsnr/booking osv, slik at det var nytteløst. 

HI

Tror du han hadde kost seg sammen med de mindre barna da? 

Annonse

Vi var en del på Sunwing resort da barna var små, siden jeg reiste alene med de. Og de koste seg veldig der da de var mellom 3-6 år, etterpå var det litt kjedelig, så ble det bedre med stor klubb. Min var 2 mnd unna å bli 3 år, og fikk ikke være med, selv om storesøster på 6 år skulle være med. Men det er helt greit. 

Anonymkode: ce90e...13a

57 minutter siden, sug lut skrev:

Vel, om det er så viktig for deg å sette bort ungen din i ferien at du vil juge for å få det til, og be barnet også om å juge, så er jo det bare toppen av stusslig.

For en totalt unødvendig kommentar. Barna er 6 og 8 når vi reiser der. De har elsket Lollo og Bernie så lenge jeg kan huske. De har mast om å dra til syden siden forrige tur for tre år siden. Derfor ble det litt leit for de begge å få vite i dag at de ikke kan være i miniklubben sammen. De har ikke lyst til å gå i to forskjellige klubber. 

Jeg har aldri sagt at jeg vil juge for å få det til. Det var dine ord. 

HI

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For en totalt unødvendig kommentar. Barna er 6 og 8 når vi reiser der. De har elsket Lollo og Bernie så lenge jeg kan huske. De har mast om å dra til syden siden forrige tur for tre år siden. Derfor ble det litt leit for de begge å få vite i dag at de ikke kan være i miniklubben sammen. De har ikke lyst til å gå i to forskjellige klubber. 

Jeg har aldri sagt at jeg vil juge for å få det til. Det var dine ord. 

HI

Du må huske at det ungene dine husker fra bamseklubben er hvor gøy de hadde der da de var 3 og 4 år! Det vil ikke bli det samme nå. Nå vil de aller fleste være småbarn . 

Vi var på sunwing i sommer og nå i julen. Ingen som spurte om alder på barna (jeg hadde en i hver klubb). 

...og det handler ikke om «å sette bort barna». De kan være på aktiviteter i miniklubb under tilsyn av voksne, men der er det aktiviteter og leker for barn og de kan bli kjent med andre barn. Er det mer høyverdig å kjøpe egne tegnesaker/leker og sitte alene med barna på rommet/solsengen å tegne liksom? Undøvendig og barnslig kommentar.

Anonymkode: 9a10a...fbd

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi var på sunwing i sommer og nå i julen. Ingen som spurte om alder på barna (jeg hadde en i hver klubb). 

...og det handler ikke om «å sette bort barna». De kan være på aktiviteter i miniklubb under tilsyn av voksne, men der er det aktiviteter og leker for barn og de kan bli kjent med andre barn. Er det mer høyverdig å kjøpe egne tegnesaker/leker og sitte alene med barna på rommet/solsengen å tegne liksom? Undøvendig og barnslig kommentar.

Jeg har aldri hatt behov for å ha barna i klubber når vi er på ferie og vi drar på ferie for å være sammen. Lange dager på stranden og morsomme utflukter. Barna her er heller ikke vandt til at vi drar på typiske hotell der det er masse barn. De møter gjerne barn på stranden . Aldri hatt behov for tegnesaker heller. Badeball og luftmadrasser holder i massevis . 

3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg har aldri hatt behov for å ha barna i klubber når vi er på ferie og vi drar på ferie for å være sammen. Lange dager på stranden og morsomme utflukter. Barna her er heller ikke vandt til at vi drar på typiske hotell der det er masse barn. De møter gjerne barn på stranden . Aldri hatt behov for tegnesaker heller. Badeball og luftmadrasser holder i massevis . 

Så fint for dere. Men hva ønsker dere som ikke benytter dere av denne type hoteller eller miniklubber å oppnå med å fortelle at dere ikke har behov/liker dette? Bare rakke ned på de som synes det er et ok tilbud?

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så fint for dere. Men hva ønsker dere som ikke benytter dere av denne type hoteller eller miniklubber å oppnå med å fortelle at dere ikke har behov/liker dette? Bare rakke ned på de som synes det er et ok tilbud?

Jeg rakker ikke ned på folk som velger slike tilbud men jeg forstår ærlig talt ikke behovet for slikt på ferie. Det er dessuten unødvendig dyrt på slike hoteller. Det er synd slikt skal være normen og at det er sånne ferier ungene vil ha. Det skaper ett press. Det er fullt mulig å reise med barna og vise dem andre steder og andre land uten å blakke seg . Sånne hotell er sikkert ett trygt valg men jeg håper foreldre også ser verdien i det enkle ferielivet i sommersolen også 

8 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Du kjører ikke standardfrasen din her ser jeg: "alle må velge hva som passer seg og sin familie best"...det gjelder kanskje kun for å forsvare dine egne valg?

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Jeg rakker ikke ned på folk som velger slike tilbud men jeg forstår ærlig talt ikke behovet for slikt på ferie. Det er dessuten unødvendig dyrt på slike hoteller. Det er synd slikt skal være normen og at det er sånne ferier ungene vil ha. Det skaper ett press. Det er fullt mulig å reise med barna og vise dem andre steder og andre land uten å blakke seg . Sånne hotell er sikkert ett trygt valg men jeg håper foreldre også ser verdien i det enkle ferielivet i sommersolen også 

Må det være en motsetning altså? Her kjører vi begge delene alt etter som hva som passer seg og det tror jeg mange gjør. Det ene trenger ikke utelukke det andre. 

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Du kjører ikke standardfrasen din her ser jeg: "alle må velge hva som passer seg og sin familie best"...det gjelder kanskje kun for å forsvare dine egne valg?

Du ville ha med litt mer i svaret ditt? Jeg utdypet i mitt forrige svar til deg. Folk må for all del velge selv men jeg synes det er synd hvis folk føler de må betale i dyre dommer for å gi ungene det de vil ha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...