mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. januar 2020 #51 Skrevet 3. januar 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Velvel, usikker på om jeg skal prioritere bort mat på bordet hver dag eller tak over hodet jeg da...! Det handler nok dessverre ikke alltid om prioriteringer. Nå aner jeg ikke hva du anser for normal lønn, men 100 000 på ferie er ikke i min liga iallefall. Anonymkode: 108a1...187 De aller fleste med 2 normale inntekter kan prioritere ferie hvis de ønsker det ja ( ikke til 100 k). For oss prioriterer vi reiser og bruker penger på det. Vi sprer budsjettet utover på flere turer og har aldri brukt 100 på 14 dager på charter .
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #52 Skrevet 3. januar 2020 Husk ikke alle kan reise fra Gardermoen. Mye rimeligere derifra. Og om man reiser derifra må man jo ha transport til og fra flyplassen,- med fly, tog eller bil (og betale for parkering) som gjerne koster mer enn det ekstra man må betale for flyreise fra "lokalflyplass".... Bare til info. Hivs HI ikke finner noe til under 100 000 kan dette være årsak. Vi har "bygget egen ferie";- og det blir ikke mye rimeligere nødvendigvis. SÆRLIG ikke i fellesferien om man ønsker minimum i leid hus/lelighet som aircondition og matbutikk i gangavstand (så man ikke trenger bil for å skaffe mat), samt evt strand og basseng i gangavstand, (og tv/internett, ikke must hos oss,- men hører for mange kan det være kjekt). Og transport flyplass/bolig er heller ikke alltid rimelig. Flyene lander ofte på ukurante tider og selv om det kan finnes taxi,- dog med nattillegg,- så må man gjerne spesialbestille biler med plass til to voksne og to eller tre barn,- kanskje et barnesete og bagasje til alle sammen. Leie bil er jo et alternativ,- men koster gjerne kjapt 10000 for ei uke med stor nok bil, med aircondition..... Hvis det holder.. Men kan man vente til "dagen før" kan man finne billig bosted (Folk har gjerne gratis avbestilling fram til noen dager eller samme dag som ankomst, sjekk booking.com) og da er det for flere "vanlig" å reserverer flere boliger frem til siste liten for de klarer ikke bestemme seg og vipps står det fine boliger ledig til en brøkdel av fullpris.... Men flyturer rimelig i fellesferie, da må du være et års tid i forveien. I hvert fall fra "vår flyplass". Anonymkode: 9b36b...9d6
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #53 Skrevet 3. januar 2020 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke sint, og ja, det er vilt dyrt. Men jeg mener fremdeles at hvis man har råd til å legge ut 100 000 kr på to ukers ferie, da er det ikke lov å klage. For da er det et valg dere gjør. Det er fullt mulig å få langt billigere reiser, også i den perioden dere vil reise, så om dere velger å svi av 100 000 på to uker så er det et valg. Man må jo ikke ha all inclusive, det er jo et sted å begynne. Kanskje også leie en leilighet slik at man kan lage noen enkle måltider selv så man slipper å spise ute. All inclusive er kanskje lettvint, men nødvendig er det på ingen måte. Så igjen, det er et valg dere i så fall tar helt bevisst og er villig til å betale for. Og da er det ikke lov å klage over prisen. Anonymkode: 868a5...786 Helt sant! Trenger absolutt ikke koste 100 000 for to ukers sydenferie. All inclusiv trenger ikke lønne seg alltid så sjekk andre alternativer, som leilighet en plass de har basseng. Da kan dere ta take-away samt lage litt mat selv, det blir billigere. Noen steder er også dyrere enn andre i visse sessonger, da etterspørsel er stor. Sjekk forskjellige destinasjoner og pris, sjekk kun fly og leilighet/sommerhus. Vi pleier å ta 6 uker i syden og prisen for reise og opphold er da under 100 000. Da har vi ikke bodd kjipt heller men har hatt flotte sommerhus med basseng eller bodd på 4-5 stjerners hotel (med frokost eller halvpensjon) Anonymkode: f3c93...db2
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #54 Skrevet 3. januar 2020 Noen som har prøvd Airbnb siden? Anonymkode: f4f51...520
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #55 Skrevet 3. januar 2020 Har du vurdert Kroatia? Hvis dere handler billetter tidlig et det ikke avskrekkende. Vi dro to voksne og to barn, én uke på all inclusive for 30.000 Anonymkode: 20c97...f13
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #56 Skrevet 3. januar 2020 Vi liker Tenerife godt og der får du 3 roms fra 37-50.000.- for 14 dg innenfor ukene dere har ferie. Ikke all inc,men ligger omtrent på stranda. Anonymkode: d35b6...9b9
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #57 Skrevet 3. januar 2020 Vi har aldri noen gang kjøpt en sydenferie til mer enn 15-20.000,- for to voksne og tre barn. Variert om vi har hatt hel eller halv-pensjon, men som sagt, aldri mer enn 20.000,- uansett. jeg fatter ikke hvordan det er mulig å betale kr 100.000,- for en ferietur til typiske Syden land jeg 😳 Anonymkode: e19f6...928
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. januar 2020 #58 Skrevet 3. januar 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har aldri noen gang kjøpt en sydenferie til mer enn 15-20.000,- for to voksne og tre barn. Variert om vi har hatt hel eller halv-pensjon, men som sagt, aldri mer enn 20.000,- uansett. jeg fatter ikke hvordan det er mulig å betale kr 100.000,- for en ferietur til typiske Syden land jeg 😳 Anonymkode: e19f6...928 Nå kommer det veldig an på hvor man reiser, når man reiser , hvor lenge man reiser, hvor man flyr fra og hvilken type bosted man velger. Midt i fellesferien på type bamsehotell med all inc koster. Og man kommer mange steder opp i de prisene. Man kan fint velge mindre steder uten all inc til helt andre priser. Man kan også sjekke ving /TUI / Apollo i Sverige og få mye billigere turer. Vi sjekket en tur fra Oslo og fra Gøteborg og vi vil spare over 10 k på å reise fra Gøteborg . Det vil også være helt avgjørende hvor kresen man er på standard . Vi fant en tur 14 dager til en gresk øy i skoleferien for 2 voksne og 2 ungdommer til under 30 tusen . Lokasjon er god men rimelig enkel standard på hotell. Poenget er at vi alle setter opp kriterier på reisene vi ønsker oss og hi sine kriterier koster
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #59 Skrevet 3. januar 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har aldri noen gang kjøpt en sydenferie til mer enn 15-20.000,- for to voksne og tre barn. Variert om vi har hatt hel eller halv-pensjon, men som sagt, aldri mer enn 20.000,- uansett. jeg fatter ikke hvordan det er mulig å betale kr 100.000,- for en ferietur til typiske Syden land jeg 😳 Anonymkode: e19f6...928 At du finner ferietur midt i juli for to voksne og tre barn til 15 000 - 20 000 kr tror jeg faktisk ikke på. Bare flybillettene koster omtrent det på den den tiden, i tillegg kommer opphold og mat. Og som en annen i tråden har påpekt, er det ofte dyrere å fly fra andre steder i landet enn Gardermoen, noe store deler av den norske befolkningen må. Anonymkode: ed637...216
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. januar 2020 #60 Skrevet 3. januar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: At du finner ferietur midt i juli for to voksne og tre barn til 15 000 - 20 000 kr tror jeg faktisk ikke på. Bare flybillettene koster omtrent det på den den tiden, i tillegg kommer opphold og mat. Og som en annen i tråden har påpekt, er det ofte dyrere å fly fra andre steder i landet enn Gardermoen, noe store deler av den norske befolkningen må. Anonymkode: ed637...216 Jeg kan tro det dersom det er snakk om restplass turer. Regner dog det ikke er snakk om det.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #61 Skrevet 3. januar 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: At du finner ferietur midt i juli for to voksne og tre barn til 15 000 - 20 000 kr tror jeg faktisk ikke på. Bare flybillettene koster omtrent det på den den tiden, i tillegg kommer opphold og mat. Og som en annen i tråden har påpekt, er det ofte dyrere å fly fra andre steder i landet enn Gardermoen, noe store deler av den norske befolkningen må. Anonymkode: ed637...216 I fjor betalte jeg 790,- for flybilletter tur-retur til Mallorca i juli og 5000,- for et helt ok hotell i 14 dager med basseng og rett ved stranden. Det var ikke restplass. Anonymkode: 5610b...644
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 3. januar 2020 #62 Skrevet 3. januar 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: I fjor betalte jeg 790,- for flybilletter tur-retur til Mallorca i juli og 5000,- for et helt ok hotell i 14 dager med basseng og rett ved stranden. Det var ikke restplass. Anonymkode: 5610b...644 Nå er jo hi ute etter all inc .
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #63 Skrevet 3. januar 2020 Vi har de siste årene feriert i Romania, ved kysten av Svartehavet - Constanța og Mamaia. Det er en skjult perle og mye, mye billigere enn selv Bulgaria. (eksempel; vi bodde i suite på 5* luksushotell som lå praktisk talt på stranden, med basseng, inkl frokost. 2 voksne og 2 barn - betalte 10 000,- for 8 netter) Nå har vi lovet barna å dra tilbake til Sunwing på Gran Canaria neste ferie og Fy Flate for noen priser... Det er nok bedre på mange måter, men jeg er usikker på om det er verdt SÅ stor forskjell. Anonymkode: 8b377...caa
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2020 #64 Skrevet 3. januar 2020 Har ikke lest gjennom alle svarene her, men vi har fått billige turer til alcudia pins i Spania. Betalte 25tusen ifjor for 2 voksne og tre barn fra 8-11. Inkludert all inclusive og transport. Det er et litt travelt og masete hotell; men rent og god mat, ligger på stranden. Vi reiste i august, mulig noe dyrere i fellesferien. Anonymkode: 1c5bd...500
Toneelise Skrevet 4. januar 2020 #65 Skrevet 4. januar 2020 På 2.1.2020 den 13.33, Anonym bruker skrev: Vi har ikke vært i syden (mener da charter reise) på mange år nå og har veldig lyst nå til sommeren. Ønsker charter og allinclusive pga en 3 åring. Vi har 3 barn da i alder 12, 9 og 3 år. Sett på Lollo og Bernie f.eks, prøvd det før og det var gøy for unga. Unga vil og til syden, de vil bade..hehe.. Ikke det at vi må ha lollo og bernie,men det må være barnevennlig, nærhet av strand og mulighet for all inclusive. Gubben vil helst 2 uker da det ikke er så mye dyrere, jeg kunne greid meg med 1 uke tror jeg. Men fy for noen priser, opp i mot 100 000,-. Syns det er mye penger. Vi har råd til det, men syns det er helt vilt å bruke så mye penger på tur til tyrkia, hellas osv... Ferien vår er da i uke 29, 30 og 31, midt i fellesferien. Og ja, jeg vet at det ikke er en menneskerett å dra til syden altså, men lov å klage litt, eller? Og så mye bruker folk hvert år. Anonymkode: 6f25d...c6f Bestilte 2 ukers tur sist sommer. 1500 p p med all inclusive. (Barn under 12 betalte vi bare 20 kr ekstra for.) Så 3060 kr for 2 voksne og 3 barn for 2 uker ferie. (Fly,hotel,mat) Så det trenger ikke bli dyrt hvis du bare bestiller I god tid...
prekæs Skrevet 4. januar 2020 #66 Skrevet 4. januar 2020 At folk fremdeles går på pakketurer i denne prisklassen forstår jeg rett og slett ikke. Å kjøpe ferdige "mekka" reiser til sør i Europa er totalt unødvendig. Landene i "syden" har stort sett ordnede forhold på lik linje med Skandinavia. Ved å fikse reisen selv, kan man oppsøke steder utenfor den verste turistmaskinen hvis man i tillegg ønsker det. Ta dere litt tid, sjekk Booking og Hotels.com, For noen år tilbake var vi på Sardinia, til under halve prisen av de med pakkereise på samme hotell. Reisen ble enkelt og greit bestilt fra sofakroken. Tenker ofte at man har mer penger enn vett ved å bestille igjennom reiseselskaper.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #67 Skrevet 4. januar 2020 4 timer siden, Toneelise skrev: Bestilte 2 ukers tur sist sommer. 1500 p p med all inclusive. (Barn under 12 betalte vi bare 20 kr ekstra for.) Så 3060 kr for 2 voksne og 3 barn for 2 uker ferie. (Fly,hotel,mat) Så det trenger ikke bli dyrt hvis du bare bestiller I god tid... Men hva er god tid da? Nå er det 6 mnd til og mye er allerede utsolgt og. Vi jobber ikke sånn at vi vet neste års ferie i det vi er ferdig med ferien, så vanskelig å bestille 1 år før. Vi har og ei på 12 år, og da blir det fort dyrere. Hvor var dere da som fikk all inc, kort avstand til strand, barnevennlig, 2 uker, og hvor bestilte dere fra? Og hvilken tid? Vi har midt i fellesferien. Ja, jeg vet vi kan få det billigere, men jeg søkte bare på kriteriene jeg hadde der og da, og da kom disse prisene opp. Og vi er alle forskjellige, noen vil på charter, noen vil oppdage nye steder osv... Takk for alle tips og, skal leite mye. Anonymkode: 6f25d...c6f
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 4. januar 2020 #68 Skrevet 4. januar 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hva er god tid da? Nå er det 6 mnd til og mye er allerede utsolgt og. Vi jobber ikke sånn at vi vet neste års ferie i det vi er ferdig med ferien, så vanskelig å bestille 1 år før. Vi har og ei på 12 år, og da blir det fort dyrere. Hvor var dere da som fikk all inc, kort avstand til strand, barnevennlig, 2 uker, og hvor bestilte dere fra? Og hvilken tid? Vi har midt i fellesferien. Ja, jeg vet vi kan få det billigere, men jeg søkte bare på kriteriene jeg hadde der og da, og da kom disse prisene opp. Og vi er alle forskjellige, noen vil på charter, noen vil oppdage nye steder osv... Takk for alle tips og, skal leite mye. Anonymkode: 6f25d...c6f Det er dessverre slik at med de kriteriene du har så koster det. Dropper du bamser og klubber så får du all inc rimeligere . Er du kun opptatt av sol så sjekk ut Bulgaria
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #69 Skrevet 4. januar 2020 Vi bestilt før jul, betalte 38000 for to uker, to voksne og et barn, med all inclusive på Rhodos midt i felles ferien. Etter jul ligger to uker med all inclusive nå på 59000. Anonymkode: a1a8d...547
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #70 Skrevet 4. januar 2020 7 timer siden, prekæs skrev: At folk fremdeles går på pakketurer i denne prisklassen forstår jeg rett og slett ikke. Å kjøpe ferdige "mekka" reiser til sør i Europa er totalt unødvendig. Landene i "syden" har stort sett ordnede forhold på lik linje med Skandinavia. Ved å fikse reisen selv, kan man oppsøke steder utenfor den verste turistmaskinen hvis man i tillegg ønsker det. Ta dere litt tid, sjekk Booking og Hotels.com, For noen år tilbake var vi på Sardinia, til under halve prisen av de med pakkereise på samme hotell. Reisen ble enkelt og greit bestilt fra sofakroken. Tenker ofte at man har mer penger enn vett ved å bestille igjennom reiseselskaper. Folk har nok ulike grunner. Vår grunn er barn med cøliaki, og vi vil/må reise til steder hvor vi er sikker på å få trygg mat til barnet, noe som ofte sammenfaller med turiststedene. Anonymkode: ed637...216
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #71 Skrevet 4. januar 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hva er god tid da? Nå er det 6 mnd til og mye er allerede utsolgt og. Vi jobber ikke sånn at vi vet neste års ferie i det vi er ferdig med ferien, så vanskelig å bestille 1 år før. Vi har og ei på 12 år, og da blir det fort dyrere. Hvor var dere da som fikk all inc, kort avstand til strand, barnevennlig, 2 uker, og hvor bestilte dere fra? Og hvilken tid? Vi har midt i fellesferien. Ja, jeg vet vi kan få det billigere, men jeg søkte bare på kriteriene jeg hadde der og da, og da kom disse prisene opp. Og vi er alle forskjellige, noen vil på charter, noen vil oppdage nye steder osv... Takk for alle tips og, skal leite mye. Anonymkode: 6f25d...c6f Vi bestilte vår tur i begynnelsen av september, skal reise i juli. Anonymkode: ed637...216
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #72 Skrevet 4. januar 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi bestilt før jul, betalte 38000 for to uker, to voksne og et barn, med all inclusive på Rhodos midt i felles ferien. Etter jul ligger to uker med all inclusive nå på 59000. Anonymkode: a1a8d...547 Men nå er vi 2 voksne og 3 barn, der et er 12 år, så det blir dyrer så er ikke til å sammenligne. Hi Anonymkode: 6f25d...c6f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #73 Skrevet 4. januar 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Vi bestilte vår tur i begynnelsen av september, skal reise i juli. Anonymkode: ed637...216 Men det kan ikke vi, da vi ikke vet ferie enda da. Anonymkode: 6f25d...c6f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #74 Skrevet 4. januar 2020 5 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Det er dessverre slik at med de kriteriene du har så koster det. Dropper du bamser og klubber så får du all inc rimeligere . Er du kun opptatt av sol så sjekk ut Bulgaria Ja, det skjønner jeg godt, men syns jo det er dyrt. Som skrevet så er det mange år siden vi var i syden sist, da bare med 1 unge, så ble litt "skremt" av prisene. Men skjønner at det er sånn det er. Hi Anonymkode: 6f25d...c6f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2020 #75 Skrevet 4. januar 2020 På 3.1.2020 den 17.22, Anonym bruker skrev: Vi liker Tenerife godt og der får du 3 roms fra 37-50.000.- for 14 dg innenfor ukene dere har ferie. Ikke all inc,men ligger omtrent på stranda. Anonymkode: d35b6...9b9 Og jeg sjekka med 3 barn i samme alder som dine. Det vi liker med Tenerife er at det er ting å gjøre for barna. Aquapark, dyrepark o.l. Anonymkode: d35b6...9b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå