Gå til innhold

Sydeferie, off så dyrt

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har hatt ferie for ca 15 000, to uker i syden for to voksne og ett barn. Jeg følger med på flybilletter på sas, norwegian og ving og bestiller når det er billig. Hotell finner jeg på finn.no.

Anonymkode: 5610b...644

Nå er vi 2 voksne og 3 barn, der eldste er 12 år. Blir dyrere da. Men jeg skal se på det med å bestille hver for seg, takk for tips.

Anonymkode: 6f25d...c6f

Skrevet

Om du bestiller fly og hotell separat så får du mer for pengene, du trenger ikke å booke med VING eller TUI.

Vi dro til en liten by på Costa brava kysten i Spania og hadde et hotell med tre måltider hver dag. Der var det også underholdning for barna, riktignok på spansk. Betalte ikke all verdens for dette, og slike muligheter finn der ute.

Anonymkode: bd32f...a1b

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du bestiller fly og hotell separat så får du mer for pengene, du trenger ikke å booke med VING eller TUI.

Vi dro til en liten by på Costa brava kysten i Spania og hadde et hotell med tre måltider hver dag. Der var det også underholdning for barna, riktignok på spansk. Betalte ikke all verdens for dette, og slike muligheter finn der ute.

Anonymkode: bd32f...a1b

Takk for tips, skal se på det. Men tenker det er enklest å booke alt fra et sted😂

Skrevet

De store reiseoperatørene har ofte billigere all inclusive eller halv pris for barn osv i januar/februar. 

Jeg hadde ventet litt med å bestille, i fjor fikk vi AI til halv pris når vi bestilte før 1 mars. 

Betalte ca 24’ for en uke for ett barn og en voksen med AI på et populært hotell på Mallorca. 

Anonymkode: 419be...9e6

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

De store reiseoperatørene har ofte billigere all inclusive eller halv pris for barn osv i januar/februar. 

Jeg hadde ventet litt med å bestille, i fjor fikk vi AI til halv pris når vi bestilte før 1 mars. 

Betalte ca 24’ for en uke for ett barn og en voksen med AI på et populært hotell på Mallorca. 

Anonymkode: 419be...9e6

Ok, det visste jeg ikke, takk.

Skrevet

Er ikke enig i at det er billigere å bestille hus/leilighet selv via f.eks booking.com. Min erfaring er at det blir dyrere når man må legge på flybilletter og. 

Anonymkode: 06f1c...b91

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke enig i at det er billigere å bestille hus/leilighet selv via f.eks booking.com. Min erfaring er at det blir dyrere når man må legge på flybilletter og. 

Jeg sjekka litt nå, det var finn.no riktignok. Da var det 23000,- til Kreta bare i flybillett for oss, tur retur, vet ikke om det er billig. Men jeg må se litt mer.

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sjekka litt nå, det var finn.no riktignok. Da var det 23000,- til Kreta bare i flybillett for oss, tur retur, vet ikke om det er billig. Men jeg må se litt mer.

Ja, og så kommer hus i en viss standard oppå der. Gjerne i gangavstand til by og strand. Det skal godt gjøres å finne ett til mindre enn 40-50 lapper i juli i 14 dager. 

Skrevet

Vi bestilte flybilletter til Spania, var borte i 12 dager, leide bil og fant leilighet på airbnb. Vi betalte totalt 15000 for dette i fjor. Gikk litt over 20000 i lommepenger/ mat og det inkluderte fornøyelsesparker ol også. 2 voksne og 3 barn på da 4,10 og 12

Anonymkode: 7e3a6...9e6

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, og så kommer hus i en viss standard oppå der. Gjerne i gangavstand til by og strand. Det skal godt gjøres å finne ett til mindre enn 40-50 lapper i juli i 14 dager. 

Er det jeg tenker og, dyrt blir det uansett.

Skrevet

Det er mye billigere å bestille flybilett og leie hus er min erfaring. Men da må du forte deg. Vi hadde 3 uker i Frankrike for ca 50 000 i fjor. Da var det 2 uker i svær villa med eget basseng og 5 soverom + flybilletter tur/retur Nice + 1 uke med hotell. 
To voksne og tre barn (en baby).

Anonymkode: f02a8...fe0

Skrevet

Vi tenkte som dere at det var greit med all inclusive og 2 ukers ferie, men det er sinnsykt dyrt for så kort tid. Vi bestemte oss heller for å dra 3 uker til Florida (flybilletter gjennom norwegian), bestilte leiehus med eget basseng og leiebil. Kunne være nærme stranda og ha mange aktiviteter. Spiste ute eller tok med takeaway hjem til middag. Lunsj som regel ute et sted og frokost (sene morgener) hjemme i huset. Perfekt for oss med 2 voksne og 2 barn, men de aller fleste hus har 4 soverom eller mer. Konstant god temperatur uten stekende hete (som regel en regnskyll i løpet av dageb). Ble ikke dyrere enn all inclusive for oss og da kunne vi være der i 3 uker. Nå har vi vært der 3 år på rad, og vanlig all inclusive frister ikke i forhold.

Anonymkode: f1259...20e

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå er vi 2 voksne og 3 barn, der eldste er 12 år. Blir dyrere da. Men jeg skal se på det med å bestille hver for seg, takk for tips.

Hvorfor ikke dra til Florida istedet feks?

Anonymkode: f60db...3fc

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke dra til Florida istedet feks?

Anonymkode: f60db...3fc

Orker egentlig ikke tanken på å fly så lenge med en på 3,5 år. Syns 4 timer nok, med meg selv og. Jo, en drøm det, men når de blir større kanskje. Og igjen så ønsker jeg bare å slappe av, ikke farte rundt, kjøre hit og dit, lage mat osv. Det har vi gjort her hjemme hver ferie. Men takk for tips.

Skrevet

Huff ja, det er dyrt. For oss er det langt fra aktuelt å bruke 60 eller 100 000 på en ferie. Hvor mye tjener dere som kan bruke så mye?

Anonymkode: 108a1...187

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Huff ja, det er dyrt. For oss er det langt fra aktuelt å bruke 60 eller 100 000 på en ferie. Hvor mye tjener dere som kan bruke så mye?

Det handler om prioriteringer . Vi bruker de summene og tjener vel ganske normalt vil jeg tro. 

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi tjener tilsammen 1,2 millioner, han står med det meste og får rundt 100 000, - i feriepenger. Men jeg syns fortsatt det er dyrt for en 2 ukers ferie. Hi

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi tjener tilsammen 1,2 millioner, han står med det meste og får rundt 100 000, - i feriepenger. Men jeg syns fortsatt det er dyrt for en 2 ukers ferie. Hi

Selvsagt er 100 tusen kr mye penger men det handler om prioriteringer. Dersom dere KAN bruke 100 k på ferie så har dere ett valg om hvorvidt dere ønsker å bruke 100 k på ferie eller ikke. En slik ferie du ønsker MÅ ikke koste 100 tusen . Dere kan få en flott ferie i « syden» mye billigere . 

Skrevet
3 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Selvsagt er 100 tusen kr mye penger men det handler om prioriteringer. Dersom dere KAN bruke 100 k på ferie så har dere ett valg om hvorvidt dere ønsker å bruke 100 k på ferie eller ikke. En slik ferie du ønsker MÅ ikke koste 100 tusen . Dere kan få en flott ferie i « syden» mye billigere . 

Ja, jeg vet det er et valg. Men syns fortsatt det er dyrt. Men titalls tusen blir det jo uansett.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg vet det er et valg. Men syns fortsatt det er dyrt. Men titalls tusen blir det jo uansett.

2 uker i syden vil koste uansett ja men man kan velge å holde kostnadene nede. 

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samlet inntekt på rundt 1,5-1,6 mill i året. Bruker omtrent 100 000 kr på en ferietur hver sommer, med alt da. To voksne og fire barn/tenåringer. 

Skrevet
1 time siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Det handler om prioriteringer . Vi bruker de summene og tjener vel ganske normalt vil jeg tro. 

Velvel, usikker på om jeg skal prioritere bort mat på bordet hver dag eller tak over hodet jeg da...! Det handler nok dessverre ikke alltid om prioriteringer. Nå aner jeg ikke hva du anser for normal lønn, men 100 000 på ferie er ikke i min liga iallefall.

Skrevet

Har nettopp bestilt tur via noe som heter Spaniahome, og den leiligheten har to soverom, 5 sengeplasser, basseng og lekeplass, og koster 11000,- for to uker. Fly med Ryan air tur/retur ble 5000,-. Lager gjerne litt mat selv, og spiser middag på restaurant. Dette er Albir i spania. Håper det blir en fin tur på vårt lave budsjett. Leiligheten var veldig pen og på bakkeplan midt mellom sentrum og strand. Syns 100000 var dyrt😱

Anonymkode: 2fa6f...2ba

Skrevet

For 100 000 kom vi oss til Mauritius 12 dager i vinterferien, to vokse og to barn hvor ene barnet går som voksen. Bodde på flott femstjerners hotell og hadde alt inkludert. Brukte reiseselskap som satte sammen reisen og enkelte utflukter var inkludert. 100 000 for charter barnehotell hadde jeg aldri betalt. Vi har vært endel i Spania og Kroatia og har aldri betalt sånne priser. Fått fine leiligheter med to soverom og god standar på hotell med i hvert fall frokost og middag inkludert. Flere basseng og rett på stranden. Vi bruker ganske lang tid på å bestemme og bestille ferie, og har nok aldri bestilt fra ving eller TUI. Vi ordner sånne turer selv og sjekker flere sider og tilbud. Sikker på at du finner noe til en langt bedre pris med litt egeninnsats. Hadde styrt unna bamseklubb hotell av flere grunner.. 

Anonymkode: 69a9d...375

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...