Gå til innhold

Sydeferie, off så dyrt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke vært i syden (mener da charter reise) på mange år nå og har veldig lyst nå til sommeren. Ønsker charter og allinclusive pga en 3 åring. Vi har 3 barn da i alder 12, 9 og 3 år. Sett på Lollo og Bernie f.eks, prøvd det før og det var gøy for unga. Unga vil og til syden, de vil bade..hehe.. Ikke det at vi må ha lollo og bernie,men det må være barnevennlig, nærhet av strand og mulighet for all inclusive. 

Gubben vil helst 2 uker da det ikke er så mye dyrere, jeg kunne greid meg med 1 uke tror jeg. Men fy for noen priser, opp i mot 100 000,-. Syns det er mye penger. Vi har råd til det, men syns det er helt vilt å bruke så mye penger på tur til tyrkia, hellas osv...

Ferien vår er da i uke 29, 30 og 31, midt i fellesferien.

Og ja, jeg vet at det ikke er en menneskerett å dra til syden altså, men lov å klage litt, eller? 

Og så mye bruker folk hvert år.

Anonymkode: 6f25d...c6f

Skrevet

Vi reiser to uker i sommer med fire barn, der tre er så store at de går som voksne (altså dobbelt så dyrt). Vi betaler da 68 000 kr inkludert frokost, transport osv. Med tre så små barn burde det være fullt mulig å finne noe til (godt) under 70 000 kr inkludert all Inclusive. Reisebyråer er greie å bruke her, vi får alltid lavere priser når de finner til oss. Tror det er noe med at man går over den typiske 2+2-kombinasjonen. Da jeg prøvde å bestille nøyaktig samme tur selv, fikk jeg opp 94 000 kr ekskludert frokost, altså mye dyrere enn det vi endte opp med.

Anonymkode: ed637...216

Skrevet

Fy for noen sinnsyke priser!!! Fatter ikke at folk har råd til det! Her måtte vi ha spinket og spart hele året for å få det til. Tar heller bilen og kjører til Danmark, Tyskland eller Frankrike.

Anonymkode: f4f51...520

Skrevet

Nei, har dere råd til å bruke 100 000 kroner på ferie så er det faktisk ikke lov å klage!

Og det er fullt mulig å få langt billigere ferie, om dere vil.

Anonymkode: 868a5...786

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, har dere råd til å bruke 100 000 kroner på ferie så er det faktisk ikke lov å klage!

Og det er fullt mulig å få langt billigere ferie, om dere vil.

Ok, beklager at jeg klaget, men hvorfor så sint? syns fortsatt det er helt vilt dyrt for 2 uker ferie. Vi kan ta oss råd til det, men om vi vil det er en annen ting.

Med de kriteriene jeg skrev, hvor får jeg det da billigere? Vi har kun hatt Norgesferie de siste 7 årene, leid hytter og gått i fjellet, vært på sørlandet. Nå ønsker vi noe annet, ungene er lei fjellet, de, og vi ønsker sol og strand.

Hi

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fy for noen sinnsyke priser!!! Fatter ikke at folk har råd til det! Her måtte vi ha spinket og spart hele året for å få det til. Tar heller bilen og kjører til Danmark, Tyskland eller Frankrike.

Jeg vet, er sinnsyke priser. Med de lønningene mange har så har jo folk råd til det, men jeg er usikker på om jeg vil bruke så mye penger på charterferie. 

Danmark har vi vært i, men ønsker garantert sol og strand. Har ikke lyst på bilferie da vi har kjørt mye de siste feriene, hytter både her og der.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, beklager at jeg klaget, men hvorfor så sint? syns fortsatt det er helt vilt dyrt for 2 uker ferie. Vi kan ta oss råd til det, men om vi vil det er en annen ting.

Med de kriteriene jeg skrev, hvor får jeg det da billigere? Vi har kun hatt Norgesferie de siste 7 årene, leid hytter og gått i fjellet, vært på sørlandet. Nå ønsker vi noe annet, ungene er lei fjellet, de, og vi ønsker sol og strand.

Hi

Jeg er ikke sint, og ja, det er vilt dyrt. Men jeg mener fremdeles at hvis man har råd til å legge ut 100 000 kr på to ukers ferie, da er det ikke lov å klage. For da er det et valg dere gjør. Det er fullt mulig å få langt billigere reiser, også i den perioden dere vil reise, så om dere velger å svi av 100 000 på to uker så er det et valg. Man må jo ikke ha all inclusive, det er jo et sted å begynne. Kanskje også leie en leilighet slik at man kan lage noen enkle måltider selv så man slipper å spise ute.

All inclusive er kanskje lettvint, men nødvendig er det på ingen måte. Så igjen, det er et valg dere i så fall tar helt bevisst og er villig til å betale for. Og da er det ikke lov å klage over prisen.

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi reiser to uker i sommer med fire barn, der tre er så store at de går som voksne (altså dobbelt så dyrt). Vi betaler da 68 000 kr inkludert frokost, transport osv. Med tre så små barn burde det være fullt mulig å finne noe til (godt) under 70 000 kr inkludert all Inclusive. Reisebyråer er greie å bruke her, vi får alltid lavere priser når de finner til oss. Tror det er noe med at man går over den typiske 2+2-kombinasjonen. Da jeg prøvde å bestille nøyaktig samme tur selv, fikk jeg opp 94 000 kr ekskludert frokost, altså mye dyrere enn det vi endte opp med.

Anonymkode: ed637...216

Har bare sett på nettet på de forskjellige byråene, kan man ringe de og bestille og? Ok, jeg vet, men lenge siden vi har bestilt. Men vi ønsker all inclusive denne gangen. Orker ikke tanken på å finne restueanter i stek varmen med 3 åring på slep. 

Hvor har du bestilt?

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet, er sinnsyke priser. Med de lønningene mange har så har jo folk råd til det, men jeg er usikker på om jeg vil bruke så mye penger på charterferie. 

Danmark har vi vært i, men ønsker garantert sol og strand. Har ikke lyst på bilferie da vi har kjørt mye de siste feriene, hytter både her og der.

Du har jo Frankrike, Italia feks hadde heller dratt dit en charter tull for den prisen. Vet du jeg har alltid ledd av folk som har klaget når ferien ikke ble helt som forventet. Men med de prisene forstår jeg de virkelig herlighet så surt å kaste så mye penger ut av vinduet og så står det ikke til forventningene!

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke sint, og ja, det er vilt dyrt. Men jeg mener fremdeles at hvis man har råd til å legge ut 100 000 kr på to ukers ferie, da er det ikke lov å klage. For da er det et valg dere gjør. Det er fullt mulig å få langt billigere reiser, også i den perioden dere vil reise, så om dere velger å svi av 100 000 på to uker så er det et valg. Man må jo ikke ha all inclusive, det er jo et sted å begynne. Kanskje også leie en leilighet slik at man kan lage noen enkle måltider selv så man slipper å spise ute.

All inclusive er kanskje lettvint, men nødvendig er det på ingen måte. Så igjen, det er et valg dere i så fall tar helt bevisst og er villig til å betale for. Og da er det ikke lov å klage over prisen.

Jeg ønsker å slippe å lage mat selv, for en gangs skyld, er det vi har gjort i alle ferier. Vil bare slappe av.

Ingenting man må, men ønsker. Og selv om vi kan ta oss råd til det kan jeg vel få klage, kjære vene. Syns det er mye penger uansett om man har råd til det eller ikke.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ønsker å slippe å lage mat selv, for en gangs skyld, er det vi har gjort i alle ferier. Vil bare slappe av.

Ingenting man må, men ønsker. Og selv om vi kan ta oss råd til det kan jeg vel få klage, kjære vene. Syns det er mye penger uansett om man har råd til det eller ikke.

Jeg forstår ønsket kjempe godt jeg! Men dere kan regne litt på det om dere velgere middag på restauranten hver kveld mange steder er det ta hva og hvor mye dere vill uten at det kalles all inklusiv så se dere litt rundt og regn på det. 

Skrevet

Glem reisebyråene. 

Søk på expedia eller momondo. Mye bedre priser! Reisebyråene er alltid dyrere

Anonymkode: 88230...9a7

Skrevet

Ikke reis charter! Lei dere feriehus og bestill fly, mye billigere. Da får du to ferier for den prisen..

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Glem reisebyråene. 

Søk på expedia eller momondo. Mye bedre priser! Reisebyråene er alltid dyrere

Anonymkode: 88230...9a7

Takk for tips👍 som skrevet så har vi ikke vært i syden på mange år, så litt ukjent for oss dette.

Skrevet
1 minutt siden, Twintipp skrev:

Ikke reis charter! Lei dere feriehus og bestill fly, mye billigere. Da får du to ferier for den prisen..

Jo, ser den, men ønsker ikke å lage mat, planlegge mat osv, vil slippe det en ferie. Er det vi har gjort hver eneste ferie. Men takk for tips.

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår ønsket kjempe godt jeg! Men dere kan regne litt på det om dere velgere middag på restauranten hver kveld mange steder er det ta hva og hvor mye dere vill uten at det kalles all inklusiv så se dere litt rundt og regn på det. 

Takk for tips.

Skrevet

Husk at du også kan bestille all inclusive direkte hos hotellene også. Bruk booking.com eller hotels.com. Det kan være billigere å ordne reisen selv enn å gå igjennom ving og TUI 

Skrevet
2 minutter siden, MrsRose skrev:

Husk at du også kan bestille all inclusive direkte hos hotellene også. Bruk booking.com eller hotels.com. Det kan være billigere å ordne reisen selv enn å gå igjennom ving og TUI 

Ok, tusen takk😊

Skrevet

Nå har jeg reist en del med mine 2 barn. Og stort sett så bestiller vi fly og hotell for seg, da det blir mye billigere. Spesielt da man skal reise i skoleferiene. Altså billigste turen vi har fått var da vi reiste i mai, på sunwingresort til 3000 kr for en uke, for alle oss 3. Men den beste ferien vi har hatt kostet oss 25 000 for fly, hotell og tog, da startet vi i Roma og avsluttet i Paris, vi var borte i nesten 4 uker. Reiste i juli, og kom hjem i starten av august. Her fikk vi bade ferie, by ferie, masse opplevelser, og vi avsluttet med 4 dager i Disneyland. 

Anonymkode: 7a97e...ac8

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ikke vært i syden (mener da charter reise) på mange år nå og har veldig lyst nå til sommeren. Ønsker charter og allinclusive pga en 3 åring. Vi har 3 barn da i alder 12, 9 og 3 år. Sett på Lollo og Bernie f.eks, prøvd det før og det var gøy for unga. Unga vil og til syden, de vil bade..hehe.. Ikke det at vi må ha lollo og bernie,men det må være barnevennlig, nærhet av strand og mulighet for all inclusive. 

Gubben vil helst 2 uker da det ikke er så mye dyrere, jeg kunne greid meg med 1 uke tror jeg. Men fy for noen priser, opp i mot 100 000,-. Syns det er mye penger. Vi har råd til det, men syns det er helt vilt å bruke så mye penger på tur til tyrkia, hellas osv...

Ferien vår er da i uke 29, 30 og 31, midt i fellesferien.

Og ja, jeg vet at det ikke er en menneskerett å dra til syden altså, men lov å klage litt, eller? 

Og så mye bruker folk hvert år.

Hvilket land ser dere på? Sjekket kjapt ving nå og dere får all inc for alle helt ned i 60 k

Skrevet
9 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Hvilket land ser dere på? Sjekket kjapt ving nå og dere får all inc for alle helt ned i 60 k

Nå har jeg ikke leita så nøye, men gikk inn på lollo og bernie hotell, da kom tyrkia,mallorca og hellas opp. Så jeg har ikke akkurat leita meg ihjel, men søkte på det som "fristet" mest.

Skrevet

Vet.. syke priser. Vi er 5. Betalte 60000 for en uke nå i sommer. 
Denne gangen har jeg leid en leilighet med trapp ned til stranden og 5 min spasering til en gamleby med restauranter. 
Betaler 35000 for 9 dager. 

Leiligheten har 2 bad, kjøkken og veranda.

Anonymkode: 9d2e4...c0d

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jeg ikke leita så nøye, men gikk inn på lollo og bernie hotell, da kom tyrkia,mallorca og hellas opp. Så jeg har ikke akkurat leita meg ihjel, men søkte på det som "fristet" mest.

Du betaler dyrt for type bamsehotell altså... og hvis det er kun det som frister så ville jeg sjekket Bulgaria feks. Mange hotell tilbyr måltidspakker også . 12 åringen vil nok også kanskje finne bamsehotell for kjedelig. Ville heller sjekket mindre steder og gjerne med hotell på stranden. 

Skrevet

Dette er en av grunnene til at vi aldri drar på slik ferie. 

Anonymkode: 6656d...464

Skrevet

Jeg har hatt ferie for ca 15 000, to uker i syden for to voksne og ett barn. Jeg følger med på flybilletter på sas, norwegian og ving og bestiller når det er billig. Hotell finner jeg på finn.no.

Anonymkode: 5610b...644

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...