Gå til innhold

Ta ut spiral?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt hormonspiral i et års tid. Er mer og mer usikker på hvordan den påvirker meg, føler den gjør meg tjukk og sur. Fordelen er at jeg ikke har mensen. Vurderer å ta den ut, da må mannen sterilisere seg. Vi skal ikke ha flere barn. Noen som har erfaringer? 

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ville vurdert kobberspiral. Jeg tåler ikke hormonprevensjon, men er veldig fornøyd med Gynefix kobberspiral. 

Anonymkode: 67f8a...8fc

Skrevet

Jeg synes det er helt urimelig at du skal måtte lide deg gjennom fysiske plager hvis mannen din synes det er greit å steriliseres.

Anonymkode: a68c0...432

Skrevet

Ville ventet til han har sterilisert seg også ikke brukt noe, sånn som jeg gjør nå 😉Uuutrolig befriende (minuset er mensen) men har mer overskudd 😊

Anonymkode: 515a7...885

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg bruker også hormonspiral. Og vurderer å ta den ut selv. Den gjør meg tykk og sur selv og har også fremdelses mensen men ikke fult så mye men kommer og går hele tiden og har ikke "kontroll" på når den kommer. Det blir mye truseinnlegg og sår grunnet truseinnlegg. Og så ekkel hud som jeg har fått i ansiktet. Ønsket er om mannen steriliserer seg men det er så dyrt å ut med på en gang. Rart at det skal være så dyrt å sterilisere seg. Skjønner det mtp unge som ikke har barn fra før. Men voksne over en viss alder og som har 3-4-5 unger og er ferdig så skulle det vært 1000 vis billigere viss ikke gratis. For mannen min kom det på over 5000kr og på meg kom det på over 6000kr for sterilisering. 🙈 

Anonymkode: 62bcd...18e

Skrevet

Har hatt spiral snart et halvt år. Tenker å fjerne den nå fordi jeg har enorme humørsvingninger, er sur og irritabel. I tillegg har jeg fått veldig matlyst og lagt på meg en god del. På toppen av det hele blør jeg 3 uker pr mnd! Så nå orker jeg ikke mer😳 

Anonymkode: a08a9...80c

Annonse

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har hatt spiral snart et halvt år. Tenker å fjerne den nå fordi jeg har enorme humørsvingninger, er sur og irritabel. I tillegg har jeg fått veldig matlyst og lagt på meg en god del. På toppen av det hele blør jeg 3 uker pr mnd! Så nå orker jeg ikke mer😳 

Anonymkode: a08a9...80c

De blødningsforstyrrelsene vil jo avta.

Anonymkode: bf40a...78e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...