Gå til innhold

Synstest på både meg og datteren min, lite informasjon hos optiker. Kan noen se hit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok synstest for litt siden og fikk beskjed om at jeg hadde -1 på ene øyet og -2 på andre. Sjekket sa datteren min sitt syn rett etterpå om hun hadde +4,5 og + 3. Skjønner jo at jeg er nærsynt og hun er langsynt, men er det mye?

Anonymkode: 04474...966

Skrevet

Ja, det er ganske mye 

0,5 er lesebriller og 9 er vel regnet som svaksynt. 

Anonymkode: d1a23...b1a

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er ganske mye 

0,5 er lesebriller og 9 er vel regnet som svaksynt. 

Anonymkode: d1a23...b1a

Nei, dette er helt feil. Om man er svaksynt eller ikke avgjøres ikke ut fra styrken, men ut fra hva man ser med riktige briller.

Både du og datteren din bør ha briller. -1 og -2 er ikke så mye, men min til at du ser veldig dårlig uten. Datteren din sine styrker er heller ikke veldig høye, men nok til at en del barn skjeler og mer enn nok til at lesing blir veldig slitsomt og umulig å gjennomføre over tid. Hadde du hatt samme styrker, ville du ikke klart å leser, så synet med plusstyrker vil variere bl.a ut fra alder. 

Anonymkode: b5d1a...5ca

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, dette er helt feil. Om man er svaksynt eller ikke avgjøres ikke ut fra styrken, men ut fra hva man ser med riktige briller.

Både du og datteren din bør ha briller. -1 og -2 er ikke så mye, men min til at du ser veldig dårlig uten. Datteren din sine styrker er heller ikke veldig høye, men nok til at en del barn skjeler og mer enn nok til at lesing blir veldig slitsomt og umulig å gjennomføre over tid. Hadde du hatt samme styrker, ville du ikke klart å leser, så synet med plusstyrker vil variere bl.a ut fra alder. 

Anonymkode: b5d1a...5ca

Ja jeg myser veldig mye og sliter med hodepine. Var derfor jeg sjekket synet. Sjekket datteren min samtidig bare fordi vi fikk tilbud om det. Hun er ganske ukonsentrert og liker ikke såkalte bordaktiviteter, skriver ganske dårlig , går i 1 klasse. Optiker mente dette ville komme seg med briller.  Men fikk aldri spurt om hvor langsynt hun er og hvor nærsynt jeg er, alltså om det er mye .:)

Anonymkode: 04474...966

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...