Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #1 Skrevet 30. desember 2019 Barna her går julebukk, men jeg tror de er de eneste som gjør det? Vet at tradisjonen er nyttårsbukk enkelte steder, men her er det julebukk. Barna vil ikke gå til de de går i klasse med fordi det er så flaut. Det er vanskelig å finne noen å gå med fordi foreldre ikke vil at barna skal «tigge godteri på denne måten». Men det gjør de jo på Halloween? Men... er det helt ut? Vil ikke folk ha julebukk på besøk lenger? Anonymkode: dced0...750
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #2 Skrevet 30. desember 2019 Her går de julebukk og de er så søte. Synger en fin sang, noen har med i et instrument og spiller, noen danser. Jeg lar meg lett sjarmere. 😍 Anonymkode: e7142...8d5
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #3 Skrevet 30. desember 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Her går de julebukk og de er så søte. Synger en fin sang, noen har med i et instrument og spiller, noen danser. Jeg lar meg lett sjarmere. 😍 Anonymkode: e7142...8d5 Det høres koselig ut. Her har det ikke kommet julebukk de 10 årene jeg har bodd her. Tror kanskje mine barn er de eneste som går Anonymkode: dced0...750
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #4 Skrevet 30. desember 2019 Her går alle nyttårsbukk🤗 Anonymkode: 3d1b6...671
Bruker3 Skrevet 30. desember 2019 #5 Skrevet 30. desember 2019 Hvis de kommer, skal jeg hytte med sopelimen som vanligvis brukes som halloween-pynt. Kom tilbake i oktober, halloween ftw for faen 😉
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #6 Skrevet 30. desember 2019 Her i Bergen er det nyttårsbukk. Der vi bodde før kom det ingen, men nå har vi flyttet og her var det 50+ i fjor. Kjempefine og kjempegøy! I dag har jeg gjort i stand 60 godteposer (smågodt som er fordelt etter god håndhygiene og engangshansker på i plastposer knyttet igjen - i tilfelle dib-politiet vil arrestere meg). Anonymkode: b4ac7...622
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #7 Skrevet 30. desember 2019 Her er det helt ut, har ikke hatt julebukker på besøk ihvertfall de siste ti årene. Tror ungene er så fulle av snop at de ikke streber etter å gå på dørene å tigge mer. Mye morsommere å gå i oktober når de ikke er så studd som de nå er etter jul Anonymkode: b819b...7cb
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #8 Skrevet 30. desember 2019 Mine gjorde det da de var yngre, men nå er de tenåringer og det har blitt flaut. Nå er det bare besteforeldrene og detes venner som går julebukk. Anonymkode: ccdfc...82f
CherryC Skrevet 30. desember 2019 #9 Skrevet 30. desember 2019 Her er det nyttårsbukk som er tingen. Og drammebukk for de voksne 😉
Superdolly Skrevet 30. desember 2019 #10 Skrevet 30. desember 2019 Jeg er vokst opp med julebukk, og både barn og voksne gikk. Barn fikk godteri, de voksne var som regel ute etter alkohol. Mine barn gikk da de var yngre, og de hadde alltid venner med. Men det var alltid jeg som organiserte, inviterte venner til å bli med og kjørte dem rundt. Litt pussig, for i de årene var veldig mange av foreldrene til mine barns venner veldig aktive på Facebook i oktober med å skrive statuser som "Nei til Halloween - ja til julebukk!" og "La oss heller gjenopplive julebukktradisjonen! Jeg slukker utelyset på Halloween." Etter at mine barn ble for store, har jeg ikke sett en eneste julebukk her.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #11 Skrevet 30. desember 2019 1 minutt siden, Superdolly skrev: Jeg er vokst opp med julebukk, og både barn og voksne gikk. Barn fikk godteri, de voksne var som regel ute etter alkohol. Mine barn gikk da de var yngre, og de hadde alltid venner med. Men det var alltid jeg som organiserte, inviterte venner til å bli med og kjørte dem rundt. Litt pussig, for i de årene var veldig mange av foreldrene til mine barns venner veldig aktive på Facebook i oktober med å skrive statuser som "Nei til Halloween - ja til julebukk!" og "La oss heller gjenopplive julebukktradisjonen! Jeg slukker utelyset på Halloween." Etter at mine barn ble for store, har jeg ikke sett en eneste julebukk her. Kjørte dem? Hadde julebukkene kommet i bil hadde jeg ikke gitt noe som helst. Anonymkode: b3867...f32
Superdolly Skrevet 30. desember 2019 #12 Skrevet 30. desember 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kjørte dem? Hadde julebukkene kommet i bil hadde jeg ikke gitt noe som helst. Anonymkode: b3867...f32 Du synes seks-sjuåringer skal rusle i mørket fem, seks kilometer langs en smal landevei med åtti kilometer i timen som fartsgrense?
CherryC Skrevet 30. desember 2019 #13 Skrevet 30. desember 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjørte dem? Hadde julebukkene kommet i bil hadde jeg ikke gitt noe som helst. Anonymkode: b3867...f32 Hvorfor hadde du ikke gitt? Poenget er vel at de kommer på døren din, ikke hvordan de kommer seg dit.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #14 Skrevet 30. desember 2019 Her er det ingen jeg vet om som går julebukk ( Oslo). Var ikke vanlig da jeg var liten ( er 43), og har aldri hatt noen på døra noen av stedene jeg har bodd etter at jeg ble voksen heller. Anonymkode: be9a3...cf5
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #15 Skrevet 30. desember 2019 Her går alle julebukk 6. januar. Kjempegøy! Anonymkode: 3d10b...707
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #16 Skrevet 30. desember 2019 Nei, de gjør ikke det, for vi har ALT FOR MYE GODTERI I HUS. Anonymkode: 59c44...5cb
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #17 Skrevet 30. desember 2019 Her har det ikke vært julebukker siden jeg selv gikk sammen med venninnene mine, og jeg er 35😅 Men husker at omtrent alle ga oss klementiner, så det var ikke så spennende. Anonymkode: 047eb...4c2
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2019 #18 Skrevet 30. desember 2019 Vi hadde to julebukker ifjor, det er vel nesten det meste vi har hatt. Mine har gått når vi er hjemme hos mormor, der er det nemlig ingen som kjenner de så da er det vist gøy. Ett år kunne vist ikke synge mer, hun var vist elendig til å synge påstå hun. Når jeg sa hun kunne spille saksofon sprang hun rett for å skifte. Det trodde jeg aldri hun torde å gjøre siden hun nekter å la noen i huset høre henne øve hjemme. (Hun øver når vi er ute av huset, hører hun starter når jeg runder synsvinkelen av stuevindu og un stopper når jeg kommer inn i synsvinkel igjen) Anonymkode: e571c...672
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #19 Skrevet 31. desember 2019 Nei, det er akkurat like tullete som Halloween. Barna i dag lever i et overflod samfunn. Det å tigge om godteri i dagens samfunn er tull. Anonymkode: afff5...7a3
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #20 Skrevet 31. desember 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er akkurat like tullete som Halloween. Barna i dag lever i et overflod samfunn. Det å tigge om godteri i dagens samfunn er tull. Anonymkode: afff5...7a3 jULEBUKK handler ikke om tigging, men om å synge for andre. Anonymkode: 59c44...5cb
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #21 Skrevet 31. desember 2019 Ikke hatt julebukk her siden jeg selv var liten nok til å synes det var gøy.. synd, for skulle gjerne bli kvitt en god del godis 🙈 Anonymkode: 8f92a...61d
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #22 Skrevet 31. desember 2019 16 hours ago, Anonym bruker said: Barna her går julebukk, men jeg tror de er de eneste som gjør det? Vet at tradisjonen er nyttårsbukk enkelte steder, men her er det julebukk. Barna vil ikke gå til de de går i klasse med fordi det er så flaut. Det er vanskelig å finne noen å gå med fordi foreldre ikke vil at barna skal «tigge godteri på denne måten». Men det gjør de jo på Halloween? Men... er det helt ut? Vil ikke folk ha julebukk på besøk lenger? Anonymkode: dced0...750 Nei dessverre, skulle mye heller hatt det enn halloween for og være ærlig Anonymkode: 3cac4...3d0
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2019 #23 Skrevet 31. desember 2019 Her, Bergen, går omtrent alke barn nyttårsbukk. Til og med tenåringene blir med en stund under påskudd av å følge "de små", som da er 9-12 år og utmerket godt klarer seg selv 😂 Men ingen går julebukk, da. Anonymkode: 1048f...b77
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2020 #24 Skrevet 1. januar 2020 Jeg gikk nyttårsbukk i Bergen på 80-tallet. I dag var ungene mine ute og gikk på Østlandet. De ble veldig godt mottatt av alle de var hos. Hadde en pulje julebukk på besøk i fjor. Veldig koselig. Anonymkode: ac6d9...609
tante grusom master of law Skrevet 1. januar 2020 #25 Skrevet 1. januar 2020 Jeg har bodd i Norge i over 20 år og aldri sett noen gå bukk, vareseg jul eller nyttår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå