Gå til innhold

Saus til juleskinke / røkt skinke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei juleskinke i ovnen og skal servere den til noen gjester i kveld, helt uformelt heldigvis, men jeg har lovt dem mat. Planen var å serverer sennepsaus til. Men nå plutselig kommer mannen min og sier "Du, er det ikke Petter som ikke tåler sennep?" Og det er det jo. Hadde helt glemt det. Petter er ikke så vanskelig, så han hadde nok tilgitt meg og spist det som var av andre ting, men jeg vil jo prøve å finne på noe annet, for jeg har tid - det er enda over 2 timer til de kommer.

Noen som har forslag til saus til røkt skinke? Jeg har googlet ganske mye, men det er stort sett sennepssaus som kommer opp. Noen forslag? Planen er potetmos (ev kokte poteter) og forskjellige grønnsaker til. 

Anonymkode: 5763c...e38

Skrevet

Løksaus, soppsaus og også tomatsaus kan passe fint.

Anonymkode: 55cc1...88f

Skrevet

Løksaus har jeg kanskje ingredienser til å lage, tror jeg. Sjekker. Takk!

Skrevet

Fløtesaus eller sjysaus ville jeg servert tror jeg!

Skrevet

Jeg bruker toro sin som heter saus til stek (eller noe sånt) som base, og så har jeg i en god del fløte. Serverer også fløtegratinerte poteter til.

Anonymkode: 755dc...8ac

Skrevet
På 29.12.2019 den 17.03, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker toro sin som heter saus til stek (eller noe sånt) som base, og så har jeg i en god del fløte. Serverer også fløtegratinerte poteter til.

Anonymkode: 755dc...8ac

Takk for godt tips! Vi er på en type firmahytte med et heller dårlig utvalg av ting som jeg ville hatt hjemme. Men jeg fant en pose Toro brun saus (vanlig) som jeg brukte som utgangspunkt, mikset med fløte og det jeg hadde av krydder, søt, salt og surt. Har aldri brukt så mye "rart" i en saus før, men den ble utrolig god. Og så lagde jeg fløtegratinerte poteter til! Smakte veldig godt.

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for godt tips! Vi er på en type firmahytte med et heller dårlig utvalg av ting som jeg ville hatt hjemme. Men jeg fant en pose Toro brun saus (vanlig) som jeg brukte som utgangspunkt, mikset med fløte og det jeg hadde av krydder, søt, salt og surt. Har aldri brukt så mye "rart" i en saus før, men den ble utrolig god. Og så lagde jeg fløtegratinerte poteter til! Smakte veldig godt.

Dessuten burde du helt oppi stekesjyen! 

Anonymkode: 457cf...ca9

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dessuten burde du helt oppi stekesjyen! 

Anonymkode: 457cf...ca9

Ja, den kom med den også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...