Gå til innhold

Dere med to, tre, fire barn. Hvor ofte reiser dere bort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns "alle" reiser bort hver eneste ferie. Dvs. vinterferie, påskeferie, pinsehelg, sommerferie, høstferie og nå juleferie. Ok, kanskje ikke alle reiser hver eneste ferie, men det virker sånn. 
Selv reiser vi kanskje en langhelg på våren, pluss et par uker i sommerferien. 
Hvor ofte pakker dere unger og ting og reiser bort?

Anonymkode: 75606...267

Fortsetter under...

Skrevet

To ganger i året i snitt 

Reiser gjerne på vinterferie, aldri en hel uke men fra onsdag eller torsdag til søndag. Leier gjerne en hytte/leilighet og reiser for å stå alpint. 

Drar som regel en uke på sommerferie, som oftest til Danmark. Leier hytte. Har vært i Spania en gang og i Frankrike en gang. 

Har fire barn. 

Anonymkode: 44e45...0a6

Skrevet

Vi reiser på sommerferie, ellers blir det noen langhelger på hyttetur. Jeg jobber turnus så ingeting som heter vinterferie og påskeferie her. Sykehuset er oppe 24/7. Tobarnsmamma.

Anonymkode: 5660f...98e

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi reiser på sommerferie, ellers blir det noen langhelger på hyttetur. Jeg jobber turnus så ingeting som heter vinterferie og påskeferie her. Sykehuset er oppe 24/7. Tobarnsmamma.

Jeg jobber også skift altså, men jeg tar bare ut tre uker ferie om sommeren. 

Så jeg kan ta ut 2-3 dager i forbindelse med en av helgene i vinterferien. 

Jeg tar også ut 1-3 dager i høstferien, men da reiser vi ingen steder. Mannen tar også ut noen dager så ungene får fri en uke. 

Påsken er vi også hjemme, men da kan jeg jobbe vanlig turnus for da har alltid mannen fri. 

Skrevet

To barn. Vi har en ordentlig sommerferie. Pluss at vi noen år får oss en ekstraferie i en av de andre feriene. 

Vi prøver å begrense flyreisene. Så de siste årene har vi valgt tog til Stockholm, Trondheim, Bergen, bil til København etc. som ekstratur. Vi flyr fremdeles i sommerferien (stort sett).

I tillegg kan vi ta oss en helg på firmahytte ved slalombakke etc. Og er en del på familiehytte ved sjøen. 

Anonymkode: a96c9...18c

Skrevet

Jeg er alene med to barn. Vi reiser til familie noen uker i sommerferien. Sjelden noe utenom det.

Anonymkode: 62dde...6ad

Annonse

Skrevet

Tre barn. Vi reiser en del, men det eneste faste er sommerferie. I 2019 var vi en langhelg i Riga, i Italia på sommerferie. I 2018 var vi i Abu Dhabi på vinterferie, i Lofoten på sommerferie og i Alicante på høstferie. I 2020 skal vi til Liverpool i påsken, og til Hellas på sommerferie. 

Anonymkode: bc76f...a3b

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber også skift altså, men jeg tar bare ut tre uker ferie om sommeren. 

Så jeg kan ta ut 2-3 dager i forbindelse med en av helgene i vinterferien. 

Jeg tar også ut 1-3 dager i høstferien, men da reiser vi ingen steder. Mannen tar også ut noen dager så ungene får fri en uke. 

Påsken er vi også hjemme, men da kan jeg jobbe vanlig turnus for da har alltid mannen fri. 

Her er mannen sjef så han kan ikke ta ut feriedager i vinterferien osv da det er mye på jobb. På min jobb får man sjelden ferie i disse periodene fordi det ofte er mer sykdom, spesielt i høst og vinterferien 😊

Skrevet

Reiser 3-4 uker om sommeren. I tillegg reiser vi bort i vinterferie og høstferie påsken pleier vi å ta hjemme

Anonymkode: 9dc5d...751

Skrevet

Vi har hytte og er alltid der om sommeren og i påsken og oftest i vinterferien og høstferien også. I tillegg er vi ofte i "Syden" om sommeren. Hvis vi øker hadde hatt hytte, hadde vi antagelig vært hjemme flere av feriene. Juleferien er vi alltid hjemme. 

Anonymkode: 48bea...8e2

Skrevet

Vi er på hytta i vinter-, påske- og høstferien. Ellers en tur om sommeren. Lite borte ellers. Syns det er godt å være hjemme☺️
Alene med to små. 

Skrevet

Tre tette. Frem til minste ble fem var vi bare på hytta. Et sant helvete å reise med tre under syv år. Forsøkte da minste var nyfødt. Gode Gud for ei stri. Pakkingen, logistikken, sure unger osv. 😂😂😂

Anonymkode: c2fa9...02b

Skrevet

Tre barn, to av dem 50%. Alle på ferie kun om sommeren, og den yngste to turer til besteforeldrene i tillegg (er ikke besteforeldrene til de to eldste).

Anonymkode: 32e3e...a8f

Annonse

Skrevet

Vi har 4 barn i alderen 1-8 år. Har hytte på fjellet, reiser dit de helgene vi har anledning, dvs 2-4 helger/mnd om vinteren og 0-2 helger/mnd resten av året. Drar også på hytta store deler av vinter-/høst-/påskeferie og i romjulen, det varierer fra år til år hvor mange fridager vi kan ta i de feriene. Om sommeren drar vi som oftest utenlands 1-2 uker, de årene vi ikke har vært utenlands har vi vært på hytta nesten hele ferien (3-4 uker).

Anonymkode: 1c4e6...05b

Skrevet

6 barn i alderen 2 til 16 år. Reiser på hytta flere gang i året, reiser på sommerferie til utlandet og til Frankrike, Italia eller Østerrike hver påske

Anonymkode: 8cf84...ea1

Skrevet

Har fire barn. Reiser som regel bare en uke eller to på sommeren..

Skrevet

Faren min har hytte, så vi har brukt den både sommer som vinter. Gratis å bo og kan farte hit og dit. Vi har tre barn til sammen to jenter på 13 og en gutt på 16. 

Skrevet

2 barn. Reiser bort en uke i sommerferien, en uke til sydenland ila året, ellers helgeturer. Vi liker oss aller best hjemme. Minste er 3 år, så da er det best å være hjemme. 
Hos meg hadde det vært straff å måtte reise bort i alle ferier, men vi er forskjellige. Heldigvis, hvis ikke hadde det vært kjedelig.
Vi stortrivest i hjemmet vårt med stor hage. 

Anonymkode: b7b38...035

Skrevet

2 barn. Reiser ofte. Alltid flere uker i sommerferien og ofte ellers i året. Sommerferien er alltid i varmen , høstferien gjerne på hytta . Jul så drar vi ofte ett par dager i romjulen og vinterferie ofte til en hytte ved alpinanlegg . Påsken er på sjøen ( hvis ungene er hos far ) og hjemme/hytta på fjellet hvis ungene er hos meg. 

Skrevet

Vi har tre barn. Mamma og pappa har hytte som vi bruker jevnlig. Alltid i påsken, har vært en høstferie i ny og ne. Eller tar vi oss en liten tur om sommeren. 

Vi trives godt hjemme, og elsker å ha ro og fred i heimen i feriene... 

Skrevet

Reiser alltid et eller annet sted om sommeren. Kanskje en tur til i løpet av året.

Men jeg har god erfaring med å ta med et barn på tur, enten storby eller en uke i "syden", fin måte og få egentid med barn og lettere å få gjort litt av det jeg vil selv også.

Skrevet

Vi har fire barn og reiser lite bort. Det blir en tur om sommeren til utlandet, og kanskje en til en annen by i Norge. Så er det en og annen hyttetur til svigers sin hytte, men vi er litt hjemmegriser alle sammen og trives aller best hjemme.

Anonymkode: 1038f...3a5

Skrevet

Jeg har 2 barn, er alene med de. Og tidligere har vi reist mye. Men eldste er 18 år, og vil ikke lenger være med på ferie. Yngste er 13 år og har Asperger, og ser at han er ikke så lysten på ferie lenger han heller. Vi har venner vi besøker i Spania iblandt, og der har sønnen min en god venn og. Så dit har det gått fint å reise. Var der i sommer. Men skal nok ikke på ferie i år. Da jeg må spare ca 100 000 kr i år. 

Anonymkode: 35d3b...a2f

Skrevet

Habarnehagebarn og venter nr tre i februar. I år har vi reist en del utenlands (to uker sommerferie i Syden pluss to uker i Karibien i november), men det er virkelig unntaket da det var fire år siden forrige utenlandsferie. Normen for oss er Norgesferie tre uker om sommeren (besøker da familie rundt om i landet kombinert med noen utflukter og overnattinger på veien) og et par langhelger på hytte på fjellet (arbeidsgivers hytte, den er betjent med alle måltider inkludert osv. så det er mer for et pensjonat å regne) rundt nyttår og vinter- eller påskeferie, ellers har vi det fint hjemme :)

Anonymkode: d9e32...7be

Skrevet

Vi er på sommerferie med campingvogn ca tre uker, samt noen langhelger og helger i sommerhalvåret. På vinteren er vi på hytta i helger og ferier. Skulle gjerne hatt mulighet til en sydentur i november og en uke i alpene i tillegg, men skole, jobb og andre prioriteringer tillater ikke det nå. 

Anonymkode: dd51d...f7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...