Anonym bruker Skrevet 27. desember 2019 #26 Skrevet 27. desember 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Her flyttet far også til utlandet og bor der ennå. De første årene ville han ha barna dit, og lovet de gull og grønne skoger bare de kom dit. Var ikke måte på alt de skulle få. I denne perioden nærmest hatet barna meg. De kalte meg egoistisk og slem som nektet dem å bo med faren. De gråt til far på tlf og han trøstet og gav dem medhold i at jeg var fæl og slem og ikke elsket dem osv. Jeg holdt fast på mitt. Gav beskjed om at jeg ikke hadde valgt å flytte, og at dersom far flyttet tilbake kunne de bo delvis hos han. Jeg sa også at jeg elsket dem over alt på jord og at det å være forelder betyr at man MÅ ta de avgjørelsene man mener er best for sitt barn, uansett hvor kjipt å upopulært det gjør meg. Og at jeg dermed mente det beste for dem var å fortsette å bo der de alltid hadde bodd og der de har nettverk av venner og familie. Det hører med til historien at far ikke hadde fast bosted, men bodde hos forskjellige damer eller forskjellige slektninger. Og han hadde/har null økonomisk styring og en svært svingende psyke. Så han har ikke evnen til å ta seg av barn alene over tid. Lang historie kort. Ungene ble store. Tenåringer. Og de innså gradvis hvem som hadde vært der hele veien. Hvem som ikke hadde snakket dritt om den andre forelderen. Hvem som hadde hjulpet dem med lekser, trøstet, kjøpt alt de trengte osv. Ønsket om å flytte til far ble mindre og mindre og til slutt borte. 2 av 3 har ingen kontakt med han lenger. Den tredje savner han, men skifter mellom savn og sinne over at han valgte dem bort. Jeg synes forresten å huske, HI, at dersom barn skal flytte ut av landet må begge foreldre skrive under på det. Det kan du jo bare nekte å gjøre. Ikke så mye han får gjort da? Anonymkode: 5e613...58e Det er akkurat det som skjer her. Tusen takk for at du valgte å dele. Jeg er forberedt på tøffe tak og vet at yngste kommer til å klandre meg. Men det er faktisk ikke jeg som flytter. Han kan ikke gå på skole der det hadde vert døden for han bokstavelig talt. Anonymkode: e64b0...950
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå