Gå til innhold

Kålrabistappe i pose???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er mulig jeg er en matsnobb, og jeg har forståelse for at ikke alle gidder å lage alt fra bunnen men kålrabistappe i pose? Kårrabistappepulver? Er der virkelig noen som kjøper det? Til julaften?

Jeg var å handlet i dag og så dette for første gang. Damen foran meg hadde vogna full av fantastisk mat, og kvalitetspinnekjøtt. Også dro hun opp 4 poser med kålrabistappepulver. Vurderte nesten å ta det fra henne 😂

Er dette en normal ting å spise?

Anonymkode: 0eef4...d73

Fortsetter under...

Skrevet

Noen må det jo være siden det er lønnsomt for produsent å tilby ;)

Jeg har, såvidt jeg vet, aldri smakt denne varianten, og vet heller ikke om noen som har sagt at de bruker den eller har smakt den.

Eneste grunn jeg kan komme på er hvis hun f.eks. har reumatisme eller annen sykdom som gjør det veldig vanskelig å skrelle og kutte opp kålrabien. Men hvis man skal lage middag til så mange så er jo det også en jobb man lett kan sette noen av de andre til å gjøre.

Noen ting er virkelig enkelt å lage, kålrabistappe er en av dem. Kan rett og slett ikke gå galt :)

Anonymkode: cb0fb...fe6

Skrevet

Jeg har sett det jeg også, og blir stum hver gang jeg ser at noen faktisk kjøper det. 😳

Anonymkode: a1b96...d4b

Skrevet

Jeg lager alltid selv, og synes det er kjempegod. Men jeg har også smakt posestappe noen ganger, og de jeg fikk var hvert fall veldig god. Det var ikke pulver da, men sånn pose man bare varmer. 

Anonymkode: 9b37d...e75

Skrevet

Haha, jeg er en sluskete husmor som burde vært både barnløs og ensom. Jeg kjøper nemlig kålrabistappe (ferdig laget). Uuuups,  kommer til helvette for det antar jeg. 

Anonymkode: 65768...44c

Skrevet

Jeg har smakt den. Den er helt ok, men selvfølgelig ikke dom hjemmelaget. 

Vi har alltid hjemmelaget kålrotstappe. Men nå skal det sies at i en hektisk hverdag lager jeg feks ikke hjemmelaget potetmos. Da blir det pose. Og set smaker helt greit. 

Anonymkode: 66c26...eb0

Annonse

Skrevet

Vi bruker det. Vi bruker også surkål og saus fra pose, og vi koser oss glugg ihjæl. 😛

Anonymkode: e104e...2ac

Skrevet

Den pulvergreia er ikke god. Men har smakt den ferdige vanumpakkede på jobb og den var ikke så ille. Men hjemmelaget er såklart best:) men kanskje de liker den best og derfor vil ha det? 

Skrevet

Syns den er kjempegod jeg :) 

Anonymkode: 62f11...cf7

Skrevet

Jeg lager egen, men to av de i vårt selskap liker ikke annet enn pose, så til tross for "kvalitetskjøtt" og fantastisk mat i handlevogna mi, så har jeg en pose med stappe også. Jula er for alle :)

venninna mi koser seg ihjel på julaften med ferdigstekt ribbe fra meny, oppvarmede ferdigpoteter, surkål fra pose og toro brun saus. 

hva er problemet? Du kan ha tidenes verste jul med en utro mann, barn som krangler, skyhøyt alkoholforbruk og utrygge barn osv osv... mens naboen din har en idyllisk perfekt jul med toro. Det er så simpelt å tenke sånn om hva andre velger å gjøre.

Anonymkode: 26aa4...ee1

Skrevet

Ja, det er en helt normal ting å spise, viss ikke hadde det ikke vært i salg. Og som du så, så er det noen som kjøper det også. Og problemet ditt med det er så stor at du føler for å påpeke det?

Anonymkode: 12d31...be3

Skrevet

Jeg skjønner den helt ferdige (til å varme opp), den smaker ok, og sparer mye arbeid, men over pulvervarianten får jeg samme reaksjon som ts. Du må jo uansett røre osv, så det er ikke engang så lettvint. 

Skrevet
1 minutt siden, Spurvugla skrev:

Jeg skjønner den helt ferdige (til å varme opp), den smaker ok, og sparer mye arbeid, men over pulvervarianten får jeg samme reaksjon som ts. Du må jo uansett røre osv, så det er ikke engang så lettvint. 

Jo, det er så lettvint. Koke opp vann, helle i pulver røre raskt rundt. Svelle, ferdig! Det tar 7 minutter eller noe sånn. Max. Kanskje to til om man velger å tilsette litt andre ting for å skape litt egen smak.

I motsetning til å skrelle og kutte kålroten (noe som er ganske tungt), koke den en evighet for å få den myk nok, mose og blande inn det man vil ha i. 

Kan ikke folk få lov til å bruke hva de vil og hva som passer dem uten at andre skal "lure på" om noen virkelig bruker det og det? 

Annonse

Skrevet
15 minutter siden, Spurvugla skrev:

Jeg har alltid tenkt at den er for de som _egentlig_ ikke liker kålrot, for det smaker definitivt ikke kålrot av det pulveret. Eller det gjorde i alle fall ikke det da jeg fikk det av en venn en gang. Og det er for såvidt ærlig sak, men da hadde jeg heller gått for andre grønnsaker. 

Anonymkode: a1b96...d4b

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er en helt normal ting å spise, viss ikke hadde det ikke vært i salg. Og som du så, så er det noen som kjøper det også. Og problemet ditt med det er så stor at du føler for å påpeke det?

Jeg syns bare det var overraskende, jeg har aldri vært klar over at det eksisterte. Og ja, jeg syns også det er litt tullete.

I mitt hode er kålrabistappe kanskje en av de enkleste tingene det er mulig å lage, så jeg syns bare det var ganske så morsomt at det er mulig å kjøpe det i pulverform.

Jeg har ikke noe stort problem med det, jeg lot meg bare fascinere av at det faktisk eksisterer 😊

Skrevet

Må bare legge til at jeg kan se bruken av ferdig stappe man varmer opp, men pulvervarianten, det var der det stoppet litt opp for meg 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...