Gå til innhold

Deres beste tips til å vaske dusjen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du prøvd Plumbo fettløser spray eller Plumbo bad og dusjrens? Jeg har prøvd fettløser sprayen, men ikke på dusjkabinett, men tenkte kanskje det kunne funke siden den er fettløselig. Den andre har jeg ikke prøvd, men hørt er effektiv.

Anonymkode: fc320...88b

Annonse

Først og fremst, vask det ofte, minst en gang i uken, for da blir det ikke så skittent. Bruk en spray og en svamp med skrubbeside og gå over hele dusjen før du spyler/skyller av, da blir det aldri så inngrodd.

Når det først har blitt det ville jeg nok brukt en "avfetter". Mannen min har et produkt til båten som er veldig fint, følger med en svamp også...

https://www.batbua.no/produkt/seajet-batrens/?gclid=CjwKCAiA__HvBRACEiwAbViuU86oQXvZLbDaje9yn9hjxCCIoEr85R3-5HCglC37_e_2wn6RmJF7NxoCOsEQAvD_BwE

Anonymkode: 8daeb...5b3

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke HI, men skal prøve ut eddik og zalo i helgen - tenkte på det i dag at veggene må tas i dusjkabinettet.

Hvilket blandingsforhold bruker dere sånn cirka?

Anonymkode: a9d14...807

På gefühlen.. Poenget er bare at eddik er surt og løser derfor kalk som er basisk, og Zalo er jo fettløsende. Derfor en god kombo.

Annonse

15 minutter siden, amandine skrev:

På gefühlen.. Poenget er bare at eddik er surt og løser derfor kalk som er basisk, og Zalo er jo fettløsende. Derfor en god kombo.

Ah, den eksakte gefühlen, ja... ;) Det samme alle erfarne matlagere, inkl. meg selv, sier til de som skal lære seg å lage mat ;)

Hvor lenge omtrent lar du det stå etter at du har sprayet på, før du begynner å vaske det bort igjen?

10 minutter siden, amandine skrev:

Bare blander meg litt her: kanskje et dumt spm, men det skal vel også vann i sprayflasken med zalo og eddik?🙈😊

Anonymkode: edbc5...f94

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare blander meg litt her: kanskje et dumt spm, men det skal vel også vann i sprayflasken med zalo og eddik?🙈😊

Anonymkode: edbc5...f94

Jeg bruker ikke vann i flasken :) bruker også bare zalo, ikke eddik, men mindre det er veldig mye kalk. 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Først og fremst, vask det ofte, minst en gang i uken, for da blir det ikke så skittent. Bruk en spray og en svamp med skrubbeside og gå over hele dusjen før du spyler/skyller av, da blir det aldri så inngrodd.

Når det først har blitt det ville jeg nok brukt en "avfetter". Mannen min har et produkt til båten som er veldig fint, følger med en svamp også...

https://www.batbua.no/produkt/seajet-batrens/?gclid=CjwKCAiA__HvBRACEiwAbViuU86oQXvZLbDaje9yn9hjxCCIoEr85R3-5HCglC37_e_2wn6RmJF7NxoCOsEQAvD_BwE

Anonymkode: 8daeb...5b3

Ville vært forsiktig med å bruke skrubbesiden! Den kan ripe opp kabinettet dlik at fett og smuss fester seg fortere til senere. Heller la blandingen virke lenger, eller vaske flere ganger. 

Anonymkode: bc97e...29d

Ah, den eksakte gefühlen, ja... ;) Det samme alle erfarne matlagere, inkl. meg selv, sier til de som skal lære seg å lage mat ;)

Hvor lenge omtrent lar du det stå etter at du har sprayet på, før du begynner å vaske det bort igjen?

Hvis jeg bruker 7% eddik har jeg ikke så mye vann i, stort sett kjøper jeg 35% og da blander jeg ut kanskje 1:3? Og litt Zalo. Spruter på, lar det stå et par minutter ( typisk mens jeg vasker do og vask) og vasker bort. 

Du har fått mange gode tips til hvordan du kan få den ren ovenfor. Mitt tips er for fremtiden:

Den enkleste måten å ha en ren dusj er å vaske ofte. Jeg har en fast lørdagsrutine der jeg dusjer, og tar lillasjampo i håret. Mens den virker vasker jeg over dusjen med en litt grov svamp jeg har liggende. Hvis jeg bruker såpe holder det fint med dusjsåpe. Skyller godt. Vi har alltid ren dusj og det koster lite å holde den ren. Og jeg har blondt hår uten gultone!

Anonymkode: 1f429...15f

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har fått mange gode tips til hvordan du kan få den ren ovenfor. Mitt tips er for fremtiden:

Den enkleste måten å ha en ren dusj er å vaske ofte. Jeg har en fast lørdagsrutine der jeg dusjer, og tar lillasjampo i håret. Mens den virker vasker jeg over dusjen med en litt grov svamp jeg har liggende. Hvis jeg bruker såpe holder det fint med dusjsåpe. Skyller godt. Vi har alltid ren dusj og det koster lite å holde den ren. Og jeg har blondt hår uten gultone!

Godt innarbeidet rutine for oss multitaskere :) God jul

...og jeg vasker over med mikrofibervotten mens balsamen virker. Godt å se at vi er flere som ikke kaster bort tid :D.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...