Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #1 Skrevet 20. desember 2019 Min 8 åring tror fortsatt. Tvilte litt da han var 5 og trodde han kjente igjen mannen bak nissedrakten, men fikk overbevist han om at det var julenissen. Og hvordan har dere gjort det når eldste søsken slutter å tro mtp yngre søsken som tror? Anonymkode: cb6c5...819
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #2 Skrevet 20. desember 2019 Til de var ca 5, men de liker nissen fortsatt nå som de er tenåringer. Anonymkode: 55337...e4a
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #3 Skrevet 20. desember 2019 Eldste på 8 år tror ikke lenger på nissen. Midterste på 6 år er usikker, tror han har landet på at han tror på julenissen som kommer med julegaver til alle på julaften, men han vet at nissene som er på juleavslutningene osv bare er noen som er kledd ut. Yngste på 4 år har også skjønt at det er en mann inni nissedrakter på juleavslutningen, det var «pappaen til xx» i følge henne. Men jeg tror nok at hun tror på nissen på samme måte som storebroren. Jeg håper vi klarer å bevare magien for dem med en nisse de ikke klarer å gjenkjenne på julaften! Jeg pleier å blunke og gjøre hysj-tegn til eldstemann, og han vet at han ikke skal røpe det for de yngre søskenene. Foreløpig synes han det er gøy at vi har en «hemmelighet», og setter seg villig ned for å skrive ønskeliste sammen med småsøsknene samtidig som han blunker til meg. Anonymkode: 60d16...92b
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #4 Skrevet 20. desember 2019 Han er 8 år å fortalte i år at han ikke finnes. Er redd han skal bli ertet på skolen om han forteller at han tror på julenissen forsatt. Anonymkode: 02e52...72a
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #5 Skrevet 20. desember 2019 Min datter på 8 er som i fjor, tror egentlig ikke, men later som for sikkerhetsskyld. Anonymkode: e2c3d...d46
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #6 Skrevet 20. desember 2019 Vårt barn på 8 er fremdeles overbevist om at nissen finnes, og det til tross for at eldre søsken mang en gang at sagt det motsatte. Tror også på tannfeen. Anonymkode: a8b6e...51e
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #7 Skrevet 20. desember 2019 Til og med jula da de gikk i 3 klasse! Løpet av året etter gikk det over helt av seg selv. Magisk tid! Anonymkode: f0546...4dc
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #8 Skrevet 20. desember 2019 Mine sluttet vel å tro på nissen da de var rundt 4-5 år. Men de skjønte aldri hvor julegavene som lå på trappen kom fra. Jeg låste jo døren før de la seg, så da kunne ikke noen komme inn eller ut. Anonymkode: c0364...36b
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #9 Skrevet 20. desember 2019 Mine er 10 og 12 år, og de vet at det er jeg som lager kalenderen, jeg som fyller julestrømpa osv, men litt magi er det fremdeles. Jeg sier at man aldri kan være sikker, ingen kan bevise av julenissen ikke finnes Så selv om de ikke egentlig tror på nissen, så er de åpne for at det kanskje finnes en nisse likevel. Sånn har det vært i et par-tre år tenker jeg. Anonymkode: 87096...59a
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #10 Skrevet 20. desember 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mine er 10 og 12 år, og de vet at det er jeg som lager kalenderen, jeg som fyller julestrømpa osv, men litt magi er det fremdeles. Jeg sier at man aldri kan være sikker, ingen kan bevise av julenissen ikke finnes Så selv om de ikke egentlig tror på nissen, så er de åpne for at det kanskje finnes en nisse likevel. Sånn har det vært i et par-tre år tenker jeg. Anonymkode: 87096...59a ... Samme her Anonymkode: 6afa9...71b
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #11 Skrevet 20. desember 2019 8-åringen min tror på julenissen, men han har nettopp sluttet å tro på at det er julenissen som fyller kalenderen, for det ville blitt for travelt for han å reise rundt til alle barna i hele verden 24 ganger. 😛 Det er nok ikke lenge før han skjønner alt. Kommer til å legge litt opp til at han skal klare å avsløre det i år, så han ikke blir ertet på skolen. Anonymkode: f145f...5fe
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #12 Skrevet 20. desember 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mine er 10 og 12 år, og de vet at det er jeg som lager kalenderen, jeg som fyller julestrømpa osv, men litt magi er det fremdeles. Jeg sier at man aldri kan være sikker, ingen kan bevise av julenissen ikke finnes Så selv om de ikke egentlig tror på nissen, så er de åpne for at det kanskje finnes en nisse likevel. Sånn har det vært i et par-tre år tenker jeg. Anonymkode: 87096...59a Når de er så store bør de ikke være åpne for at det finnes nisser, troll, enhjørninger eller spøkelser. Da bør du gjøre noe med det. De kan selvfølgelig leke med tanken om at "tenk om det fantes...", men de bør vite, virjelig vite, at det bare er en lek. Anonymkode: 55337...e4a
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #13 Skrevet 20. desember 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Når de er så store bør de ikke være åpne for at det finnes nisser, troll, enhjørninger eller spøkelser. Da bør du gjøre noe med det. De kan selvfølgelig leke med tanken om at "tenk om det fantes...", men de bør vite, virjelig vite, at det bare er en lek. Anonymkode: 55337...e4a Hvorfor det? Litt magiske tanker skader da ingen, du kan ikke bevise at tannfeen ikke finnes du heller, så det så Så lenge ungene ikke er redd, og ikke går rundt og tror på alt fra nisser til troll sånn at de blir både mørkeredde og skogsredde, så spiller det da ingen rolle at de med et smil sier det samme som meg. Du kan ikke bevise at de ikke finnes, så hvem vet.... Det er en koselig tanke her altså, ikke en skummel en. Anonymkode: 87096...59a
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #14 Skrevet 20. desember 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor det? Litt magiske tanker skader da ingen, du kan ikke bevise at tannfeen ikke finnes du heller, så det så Så lenge ungene ikke er redd, og ikke går rundt og tror på alt fra nisser til troll sånn at de blir både mørkeredde og skogsredde, så spiller det da ingen rolle at de med et smil sier det samme som meg. Du kan ikke bevise at de ikke finnes, så hvem vet.... Det er en koselig tanke her altså, ikke en skummel en. Anonymkode: 87096...59a Dette er ungdom der den eldste muligens går på ungdoskolen. Da bør de kunne skille mellom fantasi og virkelighet. Det er ikke rart realfagene sliter hvis foreldrene ikke ønsker at barna skal lære hvordan verden virkelig er. Anonymkode: 55337...e4a
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #15 Skrevet 20. desember 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette er ungdom der den eldste muligens går på ungdoskolen. Da bør de kunne skille mellom fantasi og virkelighet. Det er ikke rart realfagene sliter hvis foreldrene ikke ønsker at barna skal lære hvordan verden virkelig er. Anonymkode: 55337...e4a De går i 5. og 7.klasse og begge er veldig realistiske jenter som er flinke på skolen, så du trenger ikke bekymre deg for det. Det går an å være både flink i realfag, ha et realistisk syn på verden og menneskene rundt oss, fungere godt sosialt osv, og likevel ha en liten mulighet for at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi kan se med det blotte øye altså. Ingen av dem går rundt og aktivt tror på nisser og troll, spøkelser og healing, så det er ikke et problem i hverdagen deres sånn som du legger det frem. Anonymkode: 87096...59a
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #16 Skrevet 20. desember 2019 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: ... Samme her Anonymkode: 6afa9...71b Og her. 8 og 12 år 😊 Anonymkode: c4421...45b
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2019 #17 Skrevet 20. desember 2019 Min på 11 fant ut for noen år siden at julenissen bare var tull. MEN! Hun er hellig overbevist om at den nissen som setter igjen gaver i vedboden er ekte! Hun forstår bare ikke før alt i verden hvordan gavene kommer deg dit vist ikke.. Vi har tradisjon med å sette ut grøt til nissen i vedboden, og da er det ingen gaver der. Noen timer senere er grøten spist og det står en sekk med gaver - Helt uten at vi har vært ute! Magi 😊 (Vi setter jo sekken klar dagen før, og hun regner ikke å gå med søpla for å gå ut. Siden alt står klart er det fort gjort å kvitte seg med grøten og få sekken på plass) Vi har snakket om at vi må fortelle henne hvordan det går til, hadde jo aldri trodd at hun fortsatt skulle tro på nissen når hun er så gammel, men det er noe med å la henne beholde det uskyldige og naive så lenge dom mulig. Anonymkode: 68ba5...bf4
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #18 Skrevet 21. desember 2019 On 12/20/2019 at 11:35 AM, Anonym bruker said: Min 8 åring tror fortsatt. Tvilte litt da han var 5 og trodde han kjente igjen mannen bak nissedrakten, men fikk overbevist han om at det var julenissen. Og hvordan har dere gjort det når eldste søsken slutter å tro mtp yngre søsken som tror? Anonymkode: cb6c5...819 min var 3 og sluttet og tror da, fordi brødrene hans dro av masken på pappan deres så han så det, er 10 år nå, og fått en lillesøster på 4, hun tror ennå, de 2 eldste er 15 og 18 nå, så de har ikke ødelagt for henne Anonymkode: d8a44...23b
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #19 Skrevet 21. desember 2019 Hæ? Finnes ikke nissen....! Anonymkode: f0546...4dc
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #20 Skrevet 21. desember 2019 Mine tvillinger på 5 1/2 er delte i synet på nissen. Søsteren mener det bare er en fyr som har kledd seg ut, mens broren er bekymret for at jeg skal glemme å sende ønskelista hans på SMS til nissen i tide 🎅🏼 Jeg vil verken lyve for datteren min eller knuse nissetroen til sønnen min, så jeg sier bare - hmmm, ikke godt å si... 🥰 Anonymkode: 8629e...8ac
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2019 #21 Skrevet 21. desember 2019 De har nok skjønt det ved 5 års alder omtrent, men likevel beholdt en slags tro en stund til. Anonymkode: a8c1f...95a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå