Anonym bruker Skrevet 19. desember 2019 #1 Skrevet 19. desember 2019 Jeg har Vg1, Vg2 (på 2 forskjellige linjer) og vg3, yrkesfaglig. Hva må jeg ta av fag for å få generell studiekompetanse da? MÅ jeg ta matematikk? For det tror jeg faktisk ikke jeg får til,... ifølge denne linken ser det ut til at man må ha matte fra vg1? https://www.ung.no/utdanning/vidutd/2673_Hva_er_generell_studiekompetanse.html Anonymkode: dd3a2...dc2
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2019 #2 Skrevet 19. desember 2019 Ta kontakt med et karrieresenter nær deg, og få veiledning 🙂 Brukt det selv. Anonymkode: 3082a...a23
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. desember 2019 #3 Skrevet 19. desember 2019 Har du vg3 i bedrift eller skole og fagbrev? I såfall må du ta påbygg til generell studiekompetanse. Du slipper programfag mest sannsynlig men mangler noen timer matte. Og mange timer norsk.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2019 #4 Skrevet 19. desember 2019 1 minutt siden, Lektor Doppler med tillegg skrev: Har du vg3 i bedrift eller skole og fagbrev? I såfall må du ta påbygg til generell studiekompetanse. Du slipper programfag mest sannsynlig men mangler noen timer matte. Og mange timer norsk. Vg3 helsesekretær. Og har i tillegg fagskole, et år med 30 «fagskole»poeng... norsk er greit. Men matte kan jeg faktisk ikke. Og jeg har så innmari lyst på en bachelor! Anonymkode: dd3a2...dc2
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2019 #5 Skrevet 19. desember 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ta kontakt med et karrieresenter nær deg, og få veiledning 🙂 Brukt det selv. Anonymkode: 3082a...a23 Takk! Skal sjekke hva som finnes! Anonymkode: dd3a2...dc2
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 19. desember 2019 #6 Skrevet 19. desember 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vg3 helsesekretær. Og har i tillegg fagskole, et år med 30 «fagskole»poeng... norsk er greit. Men matte kan jeg faktisk ikke. Og jeg har så innmari lyst på en bachelor! Anonymkode: dd3a2...dc2 Du må fylle opp y matte så den blir enten p eller T matte.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2019 #7 Skrevet 19. desember 2019 2 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev: Du må fylle opp y matte så den blir enten p eller T matte. Du kunne skrevet det på gresk. Virkelig. Jeg er så ufattelig dårlig i matematikk at det ikke finnes ord for å beskrive det. Tror muligens jeg lider av dyskalkuli, på ekte. Men jobba med ei som har samme utdanning som meg og hun fikk innpass på høyskole på bakgrunn av det hun hadde fra før... ikke at jeg tviler på dine kunnskaper, nicket tatt i betraktning! Anonymkode: dd3a2...dc2
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2019 #8 Skrevet 19. desember 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du kunne skrevet det på gresk. Virkelig. Jeg er så ufattelig dårlig i matematikk at det ikke finnes ord for å beskrive det. Tror muligens jeg lider av dyskalkuli, på ekte. Men jobba med ei som har samme utdanning som meg og hun fikk innpass på høyskole på bakgrunn av det hun hadde fra før... ikke at jeg tviler på dine kunnskaper, nicket tatt i betraktning! Anonymkode: dd3a2...dc2 Hun kom sikkert inn med realkompetanse. Det er noe annet. Anonymkode: 54f8a...128
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2019 #9 Skrevet 19. desember 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hun kom sikkert inn med realkompetanse. Det er noe annet. Anonymkode: 54f8a...128 Aha! Jeg trodde det og 23/5 var det samme. Skal sies at jeg ikke har satt meg veldig inn i det enda, kom på nå i trøtt tilstand at det var lurt å undersøke.... Anonymkode: dd3a2...dc2
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2019 #10 Skrevet 19. desember 2019 Med 23/5 må du ha norsk, engelsk, historie, samfunnsfag, naturfag og matte (1p og 2p/2py, du trenger ikke t-matte). Ta opp matte på Sonans, så får du det til. Garantert! Lykke til 😊 Anonymkode: ec637...de7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå