Gå til innhold

Er det så mye sunnere med eggerøre laget av eggehvite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser det innimellom (på tv), at folk bestiller eggerøre av eggehviter? Er eggeplommer "usunt"?🙄 Der høres kjedelig/smakløs ut?

Anonymkode: 1a5ed...5e1

Fortsetter under...

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser det innimellom (på tv), at folk bestiller eggerøre av eggehviter? Er eggeplommer "usunt"?🙄 Der høres kjedelig/smakløs ut?

Anonymkode: 1a5ed...5e1

Eggehviter har omtrent ikke fett, kun protein. Og dermed ikke kolesterol.

Anonymkode: 3b98c...166

Skrevet

Kolesterolet i eggeplommene er ikke farlig. Det er en myte. Det er i eggeplommen all næringen sitter. Det er like mye protein i den som i eggehviten, dessuten inneholder den alt man trenger omtrent, utenom vitamin C og A. 

Eggeplommen inneholder mer kalorier enn eggehviten. Men hvis man skal telle kalorier tror jeg ikke det er noen eggeplommer som blir det store problemet for folk flest. 

Anonymkode: cf3e8...3de

Gjest Hvit_bil
Skrevet

Noen hysterikere tror at dersom du spiser fett blir du feit. Kjenner ei som kastet plommen for å spise bare hviten. 
Bortkastet spør du meg.

Skrevet
3 timer siden, Hvit_bil skrev:

Noen hysterikere tror at dersom du spiser fett blir du feit. Kjenner ei som kastet plommen for å spise bare hviten. 
Bortkastet spør du meg.

Ei sånn ei kjenner eg òg, ho er tre år....

Anonymkode: b5115...2da

Skrevet

Jeg teller kcal og bruker ofte å ta et helt egg og 3 hviter når jeg lager omelett f.eks. da blir det 175 ca i stedet for 400.

Anonymkode: 20ad4...c07

Annonse

Skrevet

Jeg dropper eggeplommen fordi jeg får mageknip av for mye. Eggehvite tåles bedre. Kan være flere som meg, men tror de fleste gjør det i frykt for kalorier. 

Men det er i plommen mye næring sitter, så skulle gjerne spist det. 

Anonymkode: 09158...ed9

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg teller kcal og bruker ofte å ta et helt egg og 3 hviter når jeg lager omelett f.eks. da blir det 175 ca i stedet for 400.

Men du må jo få i deg næringen som sitter i eggeplommen på et vis uansett, så da må du spise noe annet istedenfor som inneholder kcal. Skjønner ikke helt logikken.

Skrevet

Velstandshysteri. Vesten hadde fortjent en ørliten hungersnød for å få tilbake perspektivet.

Alt jåleriet mange har lagt seg til er et hån mot de som sulter.

Anonymkode: 6ae9f...1fc

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Velstandshysteri. Vesten hadde fortjent en ørliten hungersnød for å få tilbake perspektivet.

De kaster sunn mat, for å spise mer av annen mat istedenfor? Eller så blir de feilernærte. Uansett er det rimelig ille! 

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eg er blitt kvalm av dei for lenge sidan. Arrogant rett og slett. Sjølv om eg ikkje ynskjer hungersnaud på nokon så hadde det vore greit med ein eller annan oppvekker! 

Anonymkode: b5115...2da

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det må da være mye bedre å lage omelett av to hele egg og spise litt mindre av noe annet i løpet av dagen enn å kaste to eggeplommer....

Anonymkode: 596a6...303

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det må da være mye bedre å lage omelett av to hele egg og spise litt mindre av noe annet i løpet av dagen enn å kaste to eggeplommer....

Anonymkode: 596a6...303

Dessuten er to hele egg nesten samme mengde mat, og nesten samme mengde kcal. Bare sunnere og mer miljøvennlig. 

Annonse

Skrevet

Dessuten får man bedre opptak av protein fra eggehviten dersom man også spiser eggeplommen.

Anonymkode: 68308...870

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...