Gå til innhold

Gi bort på Finn - folk holder ikke avtaler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir ganske oppgitt her. Har lagt ut noen møbler på gis bort på Finn.no. Har fått mange henvendelser, og har avtalt henting. Siden møblene ikke står i huset jeg nå bor i, må jeg fysisk dra 8km for å være der, og ønsker et avtalt tidspunkt. Nå har jeg hatt avtaler med tre ulike interesserte i tur og orden, men folk dukker ikke opp. Har ventet opp til 1 time, men så har jeg dratt igjen. Den ene personen har hatt tre avtaler, men det har dukket opp noe hver gang. Han har i hvertfall gitt beskjed, selv om jeg allerede har dratt til huset. De andre hører jeg ikke fra. Synes dette er så dårlig oppførsel og blir veldig oppgitt. 

Anonymkode: ed2b0...851

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har jo lest om det før. Har faktisk hatt avtale med 4 ulike personer. Bare surr. 

Skrevet

På Finn møter du det beste og det verste av folket.

Skrevet

Det er helt håpløst det der.

Jeg er supernøye med å presisere at hvis de ikke møter opp så blir det gitt vekk til neste. Og har alltid en reserveperson på lur i tilfelle førstemann svikter 

Anonymkode: 13d4f...e1f

Skrevet

Så kjedelig! Jeg er også veldig nøye med å si fra at det er førstemann til mølla, og at jeg gir det til noen andre hvis folk ikke dukker opp. Du kan også presisere at du må dra et stykke for å møte dem, og at de derfor må være helt sikre på at det passer. 

Anonymkode: 5382e...62a

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så kjedelig! Jeg er også veldig nøye med å si fra at det er førstemann til mølla, og at jeg gir det til noen andre hvis folk ikke dukker opp. Du kan også presisere at du må dra et stykke for å møte dem, og at de derfor må være helt sikre på at det passer. 

Anonymkode: 5382e...62a

Ja, har presisert det. Men hvis vi avtaler henting i morgen, de dukker ikke opp, så går jeg på neste, og vi kan kanskje få til henting onsd osv. Sånn har jeg holdt på. Det tar veldig lang tid, for jeg kan jo heller ikke når som helst. Skriver snart et tidspunkt i annonsen. Feks hentes onsd 15-16. Førstemann får de...

Skrevet

Sånn er det dessverre.. derfor har jeg bare satt det jeg skal gi bort utenfor huset (men under tak) så kan folk bare komme og hente uten for mye energi fra min side

Anonymkode: e0483...110

Skrevet

Jeg har hørt av flere at det er bedre å legge ting ut for en femtilapp. Da kommer folk som avtalt og de får mindre problemer rundt det. 

Anonymkode: 89fa1...9bc

Skrevet

Jeg har selv hentet endel som gis bort på finn, og jeg ber dem alltid om å sette det utenfor/henge det i en pose på ytterdøren. Så er det ingen som sitter å venter på meg i tilfelle jeg blir forsinket (jeg møter alltid opp, da).

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sånn er det dessverre.. derfor har jeg bare satt det jeg skal gi bort utenfor huset (men under tak) så kan folk bare komme og hente uten for mye energi fra min side

Anonymkode: e0483...110

4 minutter siden, Amalies mamma skrev:

Jeg har selv hentet endel som gis bort på finn, og jeg ber dem alltid om å sette det utenfor/henge det i en pose på ytterdøren. Så er det ingen som sitter å venter på meg i tilfelle jeg blir forsinket (jeg møter alltid opp, da).

Her er det snakk om litt større møbler, så de som henter må selv bære de ut. Skjønner at folk må planlegge ifh bil og bærehjelp osv. 

Skrevet

Huff ja, å gi bort ting er mye jobb. Mye verre enn å selge. Og særlig til ikke etnisk norske, har vært borti mange som ikke holder avtaler. 

Anonymkode: e0b91...057

Skrevet

Har kamerat som opplevde tilsvarende oppførsel fra noen som skulle gi vekk. Kameraten min var første ute, fikk tilslaget og avtalte tid. Fikk lånt seg henger, fikk barnevakt og kjørte avgårde (hadde et stykke å kjøre). Da de kom frem til avtalt tid var det blitt gitt bort til noen andre. De fikk beskjeden "beklager, men det kom noen før dere". Er det førstemann til mølla må man si det synes jeg. Da hadde kameraten min aldri dratt ettersom de hadde lang kjørevei. Ikke fikk han  beskjed heller før han ringte på døren. Det var jo ikke noe å gjøre med det da møbelet var gitt bort, men han følte det var et løftebrudd og han kastet vekk en hel kveld både for seg selv, barnevakten og de som skulle hjelpe med å bære. Han hadde jo fått beskjed om at han hadde fått møbelet og de hadde avtalt tid så han var jo sikker på at de hadde en avtale. 

Anonymkode: 8ec1b...34d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...