Gå til innhold

Sukk ... har ikke råd til nye briller...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det koster så mye og de gamle er 17år.. synet har blitt dårligere og jeg har kun linser. Bytter til briller på kveld hjemme med mine lappet-sammen-briller for å avlaste.. 

råd???

jeg er overgangsynt med +5.5 og skjeve hornhinner...

Anonymkode: 8c9c1...aaa

Skrevet

Overlangsynt 😆

Skrevet

Brillekonto?

Anonymkode: 37a7d...45c

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det koster så mye og de gamle er 17år.. synet har blitt dårligere og jeg har kun linser. Bytter til briller på kveld hjemme med mine lappet-sammen-briller for å avlaste.. 

råd???

jeg er overgangsynt med +5.5 og skjeve hornhinner...

Kjøp online.

extraoptical.no

favoptic.no

Anonymkode: 0bf6f...8f9

Skrevet

Du har ikke råd til nye briller, men har råd til linser???

linser er kjempedyrt sammenliknet med briller...

Anonymkode: ff214...157

Skrevet

Briller er da ikke noe dyrere enn linser. Min datter kjøpte briller da hun tok synsundersøkelse sist. For briller og undersøkelse kostet det under 600kr. Vi kjøpte det på spacsawers., uten noe ekstra med glassene. Jeg  har ikke noe ekstra på mine, da  jeg syns det er ekkelt å se med siden jeg har ett ganske komplisert syn. Meningen var å kjøpte andre briller en annen gang siden hun var syk den dagen og ikke orket å prøve. Så hun valgte en av brillene hun kunne velge mellom som var gratis når hun tok undersøkelsen. Hun syns ikke de var noe fine, men hun likte de best av de hun kunne velge mellom. Hun har aldri fått seg nye briller, ikke vært i butikken for å se engang for hun stortrives med brillene sine. Hun syns også det er veldig stas å få skryt for brillene sine, og kjempe kult å kunne si de var gratis ( merker er veldig viktig blant ungdommen rundt her, det er også hun, men samtidig ganske bevist på at ting ikke må koste skjorta også. Så hun syns det er gøy når de største moteløvene kommenterer brillene hennes)

Mine to par briller kostet 1200kr tilsammen, jeg så ikke på prisen når jeg kjøpte de, jeg så på hvem jeg likte. Min mor kjøpte briller like etter meg, hun ble over ti tusen kroner fattigere så prisen for briller er veldig ulik fra sted til sted. Ikke er hun fornøyd med de heller, jeg er strålende fornøyd. 

Anonymkode: 7d295...238

Skrevet

Jeg kjøper på nett. Sist kjøpte jeg på extraoptical, usikker på om jeg har skrevet navnet rett. 

Var salg og jeg kjøpte briller til meg og min mann betalte i underkant av 800 for to briller. Jeg bruker å velge billige innfattninger og dyrere glass. 

Det eneste du trenger er en brilleseddel fra optiker så du får rett styrke i glass. 

Anonymkode: 0b630...18f

Skrevet

Gå på specsavers. Der er ofte en brille inkludert i prisen for synsundersøkelse. 

Skrevet

Specsavers har salg nå, - 50 % på alt i butikken 

Anonymkode: 9af43...ae2

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Briller er da ikke noe dyrere enn linser. Min datter kjøpte briller da hun tok synsundersøkelse sist. For briller og undersøkelse kostet det under 600kr. Vi kjøpte det på spacsawers., uten noe ekstra med glassene. Jeg  har ikke noe ekstra på mine, da  jeg syns det er ekkelt å se med siden jeg har ett ganske komplisert syn. Meningen var å kjøpte andre briller en annen gang siden hun var syk den dagen og ikke orket å prøve. Så hun valgte en av brillene hun kunne velge mellom som var gratis når hun tok undersøkelsen. Hun syns ikke de var noe fine, men hun likte de best av de hun kunne velge mellom. Hun har aldri fått seg nye briller, ikke vært i butikken for å se engang for hun stortrives med brillene sine. Hun syns også det er veldig stas å få skryt for brillene sine, og kjempe kult å kunne si de var gratis ( merker er veldig viktig blant ungdommen rundt her, det er også hun, men samtidig ganske bevist på at ting ikke må koste skjorta også. Så hun syns det er gøy når de største moteløvene kommenterer brillene hennes)

Mine to par briller kostet 1200kr tilsammen, jeg så ikke på prisen når jeg kjøpte de, jeg så på hvem jeg likte. Min mor kjøpte briller like etter meg, hun ble over ti tusen kroner fattigere så prisen for briller er veldig ulik fra sted til sted. Ikke er hun fornøyd med de heller, jeg er strålende fornøyd. 

Anonymkode: 7d295...238

🤣🤣sorry må bare le litt fy for en forskjell nå skjønner jeg hvorfor regjeringen vill fjerne støtten til oss med brille barn. Min sønn har store synsutfordringer hans brille glass (merk kun glass som blir dekt) kommer på rund 15000 per gang! De byttes 3-4 ganger i året. Om de fjerner støtten er det faktisk økonomisk ruin for oss😥.

Anonymkode: 17567...5c7

Skrevet

Sist jeg kjøpte briller kostet de 8500...;for oss er d mye. Det er spesielle glass og tar en ganske billig innfatning.. linser koster 2-300kr pr mnd.

Skrevet

Mine briller er MYE dyrere. Koster ca 8 000 kr. Linser ca 300 i mnd. 

Anonymkode: 67c6d...3ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...