Gå til innhold

Ørebetennelse og flytur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, noen med tips/erfaringer? 😩

Jeg skal ut å fly på lørdag, 2 timers flytur. Og jeg har ligget med heftig influensa denne uken. Nå i ettermiddag fikk jeg sinnsykt vondt i ørene og «dott» i begge ørene med nedsatt hørsel. Regner med det er en ørebetennelse på toppen av influensaen. 

Finnes det noe som kan få vekk trykket/dotten i ørene raskt? Skal til lege i morgen for å sjekke om jeg må ha antibiotika, men det virker jo uansett ikke umiddelbart. Burde reisen utsettes? 

Har tatt både ibux og paracet, men selv da kjennes smertene godt så jeg kan jo bare tenke meg til smerte en flyreise vil medføre. Håååper det finnes et supertips hos noen som har stått i samme situasjon? 🤯

Anonymkode: 0b10c...5b0

Skrevet

Jeg fikk slimhinneavsvellende tabletter av fastlegen da jeg var i din situasjon. Synes ikke det hjalp, og trodde seriøst jeg skulle dø på flyturen. Det føltes som om hodet skulle eksplodere! Det var verst under letting og landing, men siden jeg bare skulle til København, var nesten hele flyturen letting og/eller landing.

Anonymkode: 883b5...7aa

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk slimhinneavsvellende tabletter av fastlegen da jeg var i din situasjon. Synes ikke det hjalp, og trodde seriøst jeg skulle dø på flyturen. Det føltes som om hodet skulle eksplodere! Det var verst under letting og landing, men siden jeg bare skulle til København, var nesten hele flyturen letting og/eller landing.

Anonymkode: 883b5...7aa

Dro til London en gang med bihulebetennelse og trodde en stund at skallen min faktisk sprakk. De smertene var helt sinnsyke, så derfor håpte jeg det var noen superkur som kunne tas i morgen tidlig slik at dette ikke ble en ny flytur med dødsangst 😅😬

Skrevet

Jeg fløy med dobbeltsidig ørebetennelse. Men måtte utsette flyturen til ørebetennelsen var kommet over det verste - jeg var for dårlig til å klare å komme meg på flyet når det stod på som verst. Jeg fikk ingen smerter på flyturen, men da hadde alt ene trommehinnen sprekt på forhånd. Etter råd fra legen tok jeg nesespray og smertestillende før jeg gikk på flyet, i tilfelle den andre trommehinnen skulle sprekke også pga trykket i flyet. Men jeg kjente ingenting heldigvis.

Anonymkode: 18fbc...8c5

Skrevet

Nei! Ikke tenk tanken på å fly en gang, med mindre du er glad i tortur. Foruten om at hodet mitt nesten eksploderte, så mistet jeg hørelsen på begge ørene i noen uker. Og jeg var bare forkjølet.

Anonymkode: 54b90...0f3

Skrevet

Ikke fly! Det er fullstendig tortur å fly med ørebetennelse - få sykmelding av lege og skift billetter! 

Anonymkode: 64cfe...7df

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke fly! Det er fullstendig tortur å fly med ørebetennelse - få sykmelding av lege og skift billetter! 

Anonymkode: 64cfe...7df

Vi får igjen pengene for billettene som vi har bestilt, men vi må også bestille nye billetter for egen regning. Det ville kostet oss 9000kr for en vei 😩

Så jeg har fått antibiotika, putter i meg smertestillende og nesespray og bare håper på det beste 😖 Har reist med det før så jeg gruer meg helt forferdelig til de smertene der ja. 

jaja god jul da! 🎅🏼😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...