Gå til innhold

Bytte ut smør/margarin med flytende margarin i julebakst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I sjakkruter, serinakaker osv... Funker det? Eller blir det bare tull dersom smør og sukker i utgangspunktet skal røres hvitt? 🤔 Skal ikke ha i meg så mye mettet fett, derfor jeg lurer. 

Anonymkode: a2096...402

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deigen blir ikke fast nok.

Anonymkode: 1adef...2e3

Skrevet

Om du bruker flytende eller fast margarin er vel det samme ang mettet fett? Men vil tro at det blir vanskelig å det ordentlig hvitt. Kan man bruke samme mengde når man bruker flytende, som fast?

Anonymkode: f6f5c...a60

Skrevet

Løsningen er nok heller å ikke spise mer enn noen få...

Anonymkode: ddb32...a79

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I sjakkruter, serinakaker osv... Funker det? Eller blir det bare tull dersom smør og sukker i utgangspunktet skal røres hvitt? 🤔 Skal ikke ha i meg så mye mettet fett, derfor jeg lurer. 

Jeg ser på julekalenderen til Wenches kjøkken og hun sier bestandig, bytt smøret ut med margarin hvis det er noen med melkeallergi. Så det burde jo gå bra da 🙂

Anonymkode: c7ee9...8dc

Skrevet

Da blir det nok feil konsistens. Uten at jeg har testet, vil jeg tro st kakene blir litt mer kompakte/harde. 
Hvis du bruker Soft flora bakemargarin er det mindre mettet en Melange. 

Anonymkode: 51ffb...279

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ser på julekalenderen til Wenches kjøkken og hun sier bestandig, bytt smøret ut med margarin hvis det er noen med melkeallergi. Så det burde jo gå bra da 🙂

Anonymkode: c7ee9...8dc

Er jo forskjell på fast og flytende margarin. 

Anonymkode: 51ffb...279

Skrevet

Det er mye mindre mettet fett i flytende margarin enn f.eks Melange. Jeg bruker flytende vita hjertego’ pga arvelig høyt kolesterol (FH). 

Jeg får bare prøve og se hvordan det går 😅 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...