Gå til innhold

Helt ærlig. Du som er skilt og dine barn har fått «bonusfamilie»

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ordet bonus er betent her inne men det er enklere å skrive det slik. 

Hvilke forventninger har du som mamma til denne nye familien. Og hvordan har den nye familien møtt dine barn? Inkludering, oppmerksomhet osv?

Jeg er stemor og min mamma har trykket mannens barn til sitt bryst, de får likt av gaver både til bursdag og jul. Hun ser de, leker med de og strikker feks klær til alle. Men, hun tar med mitt barn i teater og kino, hun kan ta med barnet på shopping (når stebarna ikke er her). Selvsagt blir det mer på mitt barn (i form av tid og opplevelser) men det blir ikke gnidd inn i ansiktene på stebarn. Det foregår alltid når de ikke er her.

Nå i helgen møtte min mamma mine stebarn med mammaen deres på shopping. Barna ble glade for å se hverandre og de skravla og tulla, mamma gav begge ungene 100,- hver.  På kvelden får mannen SMS fra barnas mor at hun regner med at MIN mamma tar med hennes barn neste helg slik at det ikke blir forskjell. Mannen svarte rimelig krast, det ER en forskjell, hun er ikke barnas bestemor. Kjenner jeg blir oppgitt og lei meg. Er det normalt å forvente dette? Min mamma har ikke allverdens med penger og å ta med på shopping og cafe blir fort over 1 000,-  

Er vi virkelig helt på jordet som synes dette er normalt? At besteforeldre har egentid med barnebarn og ikke stebarnebarn?

Anonymkode: be92c...d22

Skrevet

For barn er det ikke alltid like lett og barn har stor rettferdighetssans. De tenker kanskje bare at noen de liker (din mor) ikke vil være sammen med dem. Selv om det ikke er slik er barn gode på å trekke egne slutninger.

Far burde spørre mor om barna har sagt noe, hva de har sagt og så bør han snakke med dem. 

Anonymkode: 1053b...b08

Skrevet

Kan ikke dere dekke cafe utgiftene for alle barna? Så slipper bestemor?

Anonymkode: 85dd0...213

Skrevet

Barnas mor er helt på jordet. Har ikke de en mormor selv? Din mor er raus! 

Skrevet

Vet du hva, jeg syns moren hans gjør mer enn forventet.
Så de barna han har fra før får like mye til jul og bursdag som dine barn, og det sammen når de er hos dere.
I tillegg får de vel også gaver fra sin mors foreldre?
Gir de noe til dine barn?

Skal de liksom får alt fra 3 sett med besteforeldre, men dine barn bare 2.

Moren deres er helt på jordet, hun skal faktisk bare være sjeleglad for at din mor er så generøs som hun er og gir mer både av seg selv og ting enn det som er forventet.

Anonymkode: a982d...511

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vet du hva, jeg syns moren hans gjør mer enn forventet.
Så de barna han har fra før får like mye til jul og bursdag som dine barn, og det sammen når de er hos dere.
I tillegg får de vel også gaver fra sin mors foreldre?
Gir de noe til dine barn?

Skal de liksom får alt fra 3 sett med besteforeldre, men dine barn bare 2.

Moren deres er helt på jordet, hun skal faktisk bare være sjeleglad for at din mor er så generøs som hun er og gir mer både av seg selv og ting enn det som er forventet.

Anonymkode: a982d...511

Dette.

Anonymkode: 6a2e7...ae1

Skrevet

Moren til barna er på trynet. Er kanskje derfor hun er skilt fra din mann...? Din mor har selvsagt helt andre bestemorgreier med de barna hun faktisk er bestemor til. 

Skrevet

Du har en fantastisk mamma❤️ 

Skrevet

Jeg reagerer på moren til dine stebarn.
Er selv stemor og mitt barn har ingen engasjerte besteforeldre. Mens barna til samboeren min har engasjerte besteforeldre, altsa foreldrene til min samboer. Jeg har aldri forventet noe i forhold til mitt barn, men jeg skulle ønske at pappaen min var mer engasjert. 

Foreldrene hans gjør forskjell på gaver, penger og opplevelser. Ekstra sårt er det når mitt barn er tilstede. Da besteforeldrene kommer og henter mine stebarn. Men da bruker jeg å ta med mitt barn på ting av og til. 

Det at moren din gir likt med gaver og ga stebarna dine penger slikt, synes jeg er fantastisk gjort

Anonymkode: 0e100...d5b

Skrevet

Tror du egentlig vet at din mamma gjør mer enn forventet.

Jeg kan godt forstå at besteforeldre vil gjøre ekstra ting med sine egne barnebarn og bonusbarnebarn kan ikke forvente at ting blir helt likt. Samtidig så er det noe med å bruke hodet, ikke gjøre stor forskjell når barna ser det, og det kommer også litt an på i hvilken grad bonusbarnebarna har egne besteforeldre.

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilke forventninger har du som mamma til denne nye familien. Og hvordan har den nye familien møtt dine barn? Inkludering, oppmerksomhet osv?

Jeg er stemor og min mamma har trykket mannens barn til sitt bryst, de får likt av gaver både til bursdag og jul. Hun ser de, leker med de og strikker feks klær til alle. Men, hun tar med mitt barn i teater og kino, hun kan ta med barnet på shopping (når stebarna ikke er her). Selvsagt blir det mer på mitt barn (i form av tid og opplevelser) men det blir ikke gnidd inn i ansiktene på stebarn. Det foregår alltid når de ikke er her.

Nå i helgen møtte min mamma mine stebarn med mammaen deres på shopping. Barna ble glade for å se hverandre og de skravla og tulla, mamma gav begge ungene 100,- hver.  På kvelden får mannen SMS fra barnas mor at hun regner med at MIN mamma tar med hennes barn neste helg slik at det ikke blir forskjell. Mannen svarte rimelig krast, det ER en forskjell, hun er ikke barnas bestemor. Kjenner jeg blir oppgitt og lei meg. Er det normalt å forvente dette? Min mamma har ikke allverdens med penger og å ta med på shopping og cafe blir fort over 1 000,-  

Er vi virkelig helt på jordet som synes dette er normalt? At besteforeldre har egentid med barnebarn og ikke stebarnebarn?

Din mamma møtte mannens barn og moren deres? Altså eksen til mannen? Eller?

Anonymkode: a4a88...b1e

Skrevet

Ganske sprøtt at moren til stebarna tror hun kan diktere hva moren din skal bruke sin tid og sine penger på 😳

Anonymkode: 7b837...198

Skrevet

Å herregud. Her er det en mor med skylapper, og som er ekstremt selvsentrert! Så heldig hun er at DIN mor i det hele tatt er engasjert i dem! Det er til og med mer enn min egen mor er i mine barn.. 

Anonymkode: a5c3d...8cd

Gjest Antarctica
Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kjerringa er gæren. KUN hvis barnet/barna ikke har noen andre besteforeldre (at de er døde) er dette aktuelt. Så lenge barna har en mor og en far og noen kjødelige besteforeldre fra før, kan stemors/stefars foreldre definere sin rolle selv.

Skrevet

Eksen til samboeren din virker ikke god! - det er helt på jordet å forvente at moren til eksens nye kjæreste skal ta med hennes barn på shopping fordi bestemor tok med sitt «ekte» barnebarn 😳 Ikke nevne det for moren din iallfall, hun virker utrolig godhjertet og det blir sikkert bare sårt for henne å høre ❤️ 

Her sliter jeg med at faren til barnet (eller stemor står vel bak da) ikke inkluderer sønnen min i det hele tatt i positive ting som skjer. Han byttet nettopp bort helgen han skulle hatt barnet sitt for å reise på utenlandstur med resten av familien - altså de to voksne og et felles barn. Dette er tredje gang det skjer på to år at de drar på utenlandsturer, kaller det familieferie og lar første sønnen bli hjemme uten å si fra om at de drar før han ser at de «skryter» av det på sosiale medier. 

Anonymkode: 52aa4...fdd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...