Anonym bruker Skrevet 29. november 2019 #1 Skrevet 29. november 2019 om du skulle kjøpt ny nå? Bare nysgjerrig på hvordan andre tenker rundt valget. Vi har hatt lav modulsofa i en god del år. Kjøpte billig og nå er den død. Ungene har blitt halvstore og vi blitt eldre, og jeg har tenkt at sofaen vi nå skal kjøpe skal helst holde i mange, mange år. Jeg har funnet ut at vi kanskje burde gå tilbake til to tresetere. Hjørnet blir ikke så ofte brukt, og aldri sitter det noen i hjørnet og med en person på hver side. Vi har også sjeselong. Plassen i sjeselongen er ikke praktisk når vi er mange. Litt som med hjørnet. Dessuten synes jeg de sofaene er lave. Har fått en reumatisk sykdom, og da er det til tider vondt å komme seg opp 😅 Merker jeg har blitt så «gammel» at jeg nå må tenke mer på funksjon og ikke bare det estetiske 😉 Vurderer noe i denne stilen: https://fagmobler.no/stue/sofa/3-seter-sofa/bradford-3-seter-3 Anonymkode: 2c3c9...531
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #2 Skrevet 30. november 2019 Jeg synes ikke den så så veldig god ut å sitte i, ikke en sofa som jeg kunne tenke meg å krølle meg godt oppi Anonymkode: d47d2...952
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #3 Skrevet 30. november 2019 Mine krav: Pass til at 2 personer ligger godt. Plass til at 5 personer sitter godt og 7 personer får plass. Avtagbart trekk som kan maskinvaskes. Ok høyde så gamle folk kommer greit opp. Relativt fast madrass/puter. Anonymkode: fbee3...2e1
Superdolly Skrevet 30. november 2019 #4 Skrevet 30. november 2019 Jeg er enig i at hjørne eller bue er upraktisk. Jeg hadde nok gått for 3+2, ikke 3+3, men det er på grunn av plassen i stua. Jeg ville aldri ha kjøpt en treseter med to puter, sånn som den du linket til. Skulle jeg ha kjøpt en treseter skulle det ha vært med nettopp tre seter. Fordi jeg ikke synes det er spesielt godt å sitte rett over "skjøten" mellom to puter.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #5 Skrevet 30. november 2019 Prøvesitt! En sofa kan se bra ut men være grusom å sitte/ligge i. Sjekk begge deler. Og gå for en DERE synes er behagelig og funksjonell. Anonymkode: 6eeb6...5be
KellyTaylor Skrevet 30. november 2019 #6 Skrevet 30. november 2019 Home & Cottage har mange flotte sofaer som jeg ønsker å investere i den dagen alle er flyttet hjemmenfra
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #7 Skrevet 30. november 2019 Jeg har nylig vært på sofarunde. Og jeg endte opp med Kivik fra IKEA. Pris var ikke en viktig greie. Men det som var viktig var å kunne vaske HELE sofaen. Samtidig liker jeg også å skifte sofa helt, nytt trekk og ny farge. Jeg liker heller ikke sofa med høye armlener og ikke for myk. Så etter å ha sett på og prøvesittet sikkert 50 sofaer så vant Kivik både på fasthet og at hele trekket kan vaskes. Så på litt dyrere men der kan bare trekk på puter vaskes. Eneste minuset med Kivik er at vi må løsne armlenene for å skifte trekk. Den er enkel å skru på så det tar ikke lang tid og trekket sitter jo pent når det strammes slik da. Anonymkode: 4bf7e...f52
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #8 Skrevet 30. november 2019 1 time siden, Superdolly skrev: Jeg er enig i at hjørne eller bue er upraktisk. Jeg hadde nok gått for 3+2, ikke 3+3, men det er på grunn av plassen i stua. Jeg ville aldri ha kjøpt en treseter med to puter, sånn som den du linket til. Skulle jeg ha kjøpt en treseter skulle det ha vært med nettopp tre seter. Fordi jeg ikke synes det er spesielt godt å sitte rett over "skjøten" mellom to puter. Enig hvis sofaen er myk, da er to puter rart når det er treseter. Med faste puter er ikke skjøten merkbar. Har prøvesittet myyyyyye. 😂😂😂 Anonymkode: 4bf7e...f52
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #9 Skrevet 30. november 2019 Takk for svar! vi er 5 i familien og har to svære paller i tillegg. Midterste sete blir nok ikke så ofte brukt. Skal selvsagt prøvesitte først, men pleier å internettshoppe slik at jeg har en viss oversikt. Har vært på IKEA. Likte virkelig ikke Kivik. Den er for lav og jeg føler at jeg ligger mot ryggen. Grönlid var bedre, selv om også den var litt lav, men jeg likte Ikke fargene (jeg er ikke glad i grått og kan ikke ha for lys sofa). Er mye som skal stemme med en sofa. Anonymkode: 2c3c9...531
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #10 Skrevet 30. november 2019 Jeg ville kjøpt en klassisk dansk treseter i brunt skinn og et par kule stoler😍 Anonymkode: 637e5...f25
Anonym bruker Skrevet 30. november 2019 #11 Skrevet 30. november 2019 Teodin sofa på trademax. Veldig fin, og veldig god. Anonymkode: f615e...0c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå