Gå til innhold

Russ..betale selv??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten er russ i år og det koster litt. Heldigvis har dem ikke buss og sånt, men må kjøpe klær og så skal dem på en tur. Han får 1200 i lommepenger pr måned. Jeg har betalt litt av klær og tur. Er jeg for streng hvis jeg sier at han må også betale litt av det med lommepenger? Han jobber ikke, så han har bare det. 

Anonymkode: d144a...400

Skrevet

Nei han får da jaggu bidra selv, tenker jeg

Anonymkode: c39de...365

Skrevet

Russetiden bidro vi ikke til i det hele tatt, tror jeg. Kanskje vi hjalp litt til med klærne (snekkerbukse og hettegenser + lue), men alt ellers gikk av egen lomme. 

Jeg sponser ikke ungenes festing. 

Men jeg kjørte og hentet og de var samlet her i huset utallige ganger gjennom russetiden også. De var en super gjeng, mange av de hang sammen fra barnehage til vgs. 

Skrevet

Hos oss må hun koste alt selv. Mulig jeg bidrar til selve dressen og lua, men alt annet må hun betale selv. Hun jobber innimellom, så da har hun råd til det. 

Ellers så har de jobbet mye dugnader for å spare opp til bil og diverse. Så de fixer seg selv. 

Vi har også gjort som Miss Marple skriver, kjørt og hentet og vært greie med å huse på ungdommene 😄

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Gutten er russ i år og det koster litt. Heldigvis har dem ikke buss og sånt, men må kjøpe klær og så skal dem på en tur. Han får 1200 i lommepenger pr måned. Jeg har betalt litt av klær og tur. Er jeg for streng hvis jeg sier at han må også betale litt av det med lommepenger? Han jobber ikke, så han har bare det. 

Hvorfor jobber han ikke? Min på 15 år jobber , og det må hun fortsette med viss hun skal ha dyre vaner og være russ og bruke mye penger i fremtiden.

Trenger ikke være mye, men hver annen tredje lørdag å en dag i uka??

Anonymkode: cf21f...19a

Skrevet

At du skal betale for at han skal ta et dårlig valg og være russ? 

Dummeste jeg har hørt. Foreldre trenger ikke å bidra til den møkka der med 1 øre engang! Hvis noen tar dumme valg, støtter jeg ikke det. I det hele tatt. Idioti får en betale for sjøl.

Anonymkode: a88c7...379

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dummeste jeg har hørt. Foreldre trenger ikke å bidra til den møkka der med 1 øre engang! Hvis noen tar dumme valg, støtter jeg ikke det. I det hele tatt. Idioti får en betale for sjøl.

Var ikke du en pakke full av solskinn ☀️💕

Anonymkode: 41f02...9d6

Skrevet

Min pode er langt unna å være russ enda, og jeg er ikke imot russetiden, men jeg kommer som forelder aldri til å finansiere et treukers fylleslag. Slik var det for meg også, og det syntes jeg var både rimelig og naturlig. Skal hen være med må det finansieres av egen lomme. 

Anonymkode: a2899...42e

Skrevet

Jeg synes det hørtes veldig greit ut slik du vil gjøre det. Han kan jo også prøve å få seg noen småjobber for å tjene litt ekstra. At dere bidrar litt, men at han også må bidra selv er bra. Da skjønner han at pengene ikke bare kommer rekende på ei fjøl😊

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva synes du er så dumt valg med å være russ? Å velge samhørighet og det sosiale sammen med venner og medelever tenker jeg er en lur ide. Ikke alle russ bruker 1000-vis av kroner i russetiden, og heller ikke alle er pøbler som ikke kommer til å få et vitnemål ved endt skolegang. 

Skrevet
29 minutter siden, Sommerkroppen 2029 skrev:

Hva synes du er så dumt valg med å være russ? Å velge samhørighet og det sosiale sammen med venner og medelever tenker jeg er en lur ide. Ikke alle russ bruker 1000-vis av kroner i russetiden, og heller ikke alle er pøbler som ikke kommer til å få et vitnemål ved endt skolegang. 

Helt enig. De fleste rudd oppfører seg selv om dem fester en del 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Helt enig. De fleste rudd oppfører seg selv om dem fester en del 

Russ 🤣🤣

Skrevet

Hvorfor har han ikke jobb?

15 og 17 åringen her jobber annenhver helg og ekstra i ferier. 17 åringen tjener ca 5000kr måneden i snitt. Butikkjobb på begge.

Anonymkode: 580a1...c41

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor har han ikke jobb?

15 og 17 åringen her jobber annenhver helg og ekstra i ferier. 17 åringen tjener ca 5000kr måneden i snitt. Butikkjobb på begge.

Anonymkode: 580a1...c41

Har søkt på en del, men ikke fått noen ennå 

Skrevet

Man er russ én gang, og det skal være en god opplevelse. Jeg sponser gjerne!

Anonymkode: 3abc1...fa0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...