Gå til innhold

Hvordan tilberede rå kyllinglår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en eske med det. Men når jeg steiker de så blir de ikke lik de ferdig grillede. 
De hadde så mye innvoller og gørr, smakte litt blæh.

Men hvordan få de gode? Dette er en eske fra Prior eller Solvinge, med god dato. Så det er nok kokken og ikke låra det er noe i veien med.

Anonymkode: a5866...fdf

Skrevet

Begynn med å krydre de godt. Stek de så i en varm panne på begge sider slik at de får en stekeskorpe. Har gjerne litt hvitløk i panna. Så setter du de inn i ovnen i ca 1/2 time til de er gjennom stekt. Dette gjør jeg ofte og det smaker helt nydelig👌🏻

Anonymkode: 84a08...5ac

Skrevet

Takk😊

Anonymkode: a5866...fdf

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Begynn med å krydre de godt. Stek de så i en varm panne på begge sider slik at de får en stekeskorpe. Har gjerne litt hvitløk i panna. Så setter du de inn i ovnen i ca 1/2 time til de er gjennom stekt. Dette gjør jeg ofte og det smaker helt nydelig👌🏻

Hvor mange grader har du ovnen på?

Anonymkode: 01bdc...90c

Skrevet

Jeg gnir dem inn med olivenolje, salt, pappaer og provencekrydder. Slenger dem i en ildfast form i ovnen. Husker ikke helt steketid, men det tar jo litt tid. Ovn 180-200 grader ca. Skrur opp varmen på slutten (ev grill) for å få sprøtt skinn. Nydelig! 

Anonymkode: f9a02...469

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg gnir dem inn med olivenolje, salt, pappaer og provencekrydder. Slenger dem i en ildfast form i ovnen. Husker ikke helt steketid, men det tar jo litt tid. Ovn 180-200 grader ca. Skrur opp varmen på slutten (ev grill) for å få sprøtt skinn. Nydelig! 

Jeg gnir dem altså ikke inn med pappaer, men med pepper😂

Skrevet

Kok de først i ca 1 time. Så lager du en marinade av olje og krydder og steker de i ovnen. Får alltid skryt for mine kyllinglår😀

Anonymkode: c8beb...89f

Skrevet

innvoller i lårene?.......

Anonymkode: 2b42b...8ff

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange grader har du ovnen på?

Som regel 200 grader, et par trinn under midterste rille (for at de ikke skal bli overstekt). Hvis jeg skal ha båtpoteter til så legger jeg de oppå potetene og har aluminiumsfolie over. Da trekker potetene kyllingsaft og det smaker himmelsk😊 Men viktig å ha aluminiumsfolie over da potetene tar litt tid og lårene da vil bli overstekt. Men lag litt store hull i folien ellers tar det veeeldig lang tid.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kok de først i ca 1 time. Så lager du en marinade av olje og krydder og steker de i ovnen. Får alltid skryt for mine kyllinglår😀

Anonymkode: c8beb...89f

Å koke lårene først er også veldig godt, men tar litt ekstra tid😊

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Som regel 200 grader, et par trinn under midterste rille (for at de ikke skal bli overstekt). Hvis jeg skal ha båtpoteter til så legger jeg de oppå potetene og har aluminiumsfolie over. Da trekker potetene kyllingsaft og det smaker himmelsk😊 Men viktig å ha aluminiumsfolie over da potetene tar litt tid og lårene da vil bli overstekt. Men lag litt store hull i folien ellers tar det veeeldig lang tid.

Takk :) Blir skinnet sprøtt når du har folie over?

Skrevet

Krydre godt og steke i ovnen. Pensle godt men en planting av smør og olje. Pensles deretter hvert 20 min for sprøtt skinn

Anonymkode: 02176...2d4

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk :) Blir skinnet sprøtt når du har folie over?

Glemte å skrive at jeg tar borte folien de siste 2 min før jeg tar det ut av ovnen😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...