Gå til innhold

Fins det fine plastjuletrær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i utgangspunktet ikke så glad i plasttrær, men ser at det er praktisk og sikkert billigere på lang sint. Prøvde å se litt i dag, men syns alle glinset og så skikkelig fake ut. Fins det noen som ser Ok ut?

Anonymkode: 98676...68f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det gjør det. Mamma har et som er ganske fint, som er kjøpt på plantasjen. Har du sett på vg sin test av plastjuletrær som ligger på nettavisen?

Anonymkode: 8ae2c...057

Skrevet

Fant ikke testen. På VG var det vel pluss sak

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fant ikke testen. På VG var det vel pluss sak

Ja, det er en + sak. Testen ligger på vg sin nettavis

Anonymkode: 8ae2c...057

Skrevet

Du bør dra på Hageland og se på trærne som koster ca. 4 000–5 000 kr. De pleier å være "matte", ha støpte nåler hele veien inn og se så "ekte" ut som det går an. Anbefaler de med varme LED-lys, for lysene hjelper til med å få treet til å se mer ekte ut.

Anonymkode: e0fe9...62c

Skrevet

Takk for tips

Skrevet

Har tilgode å se noen. Alle er for kjegleformede og «perfekte».

Anonymkode: 41b2a...fdb

Skrevet

Jeg kjøpte mitt på Hageland, og det er veldig fint og naturtro. Men jeg har opplevd å våkne opp med taket fullt av "edderkoppdyr" som hadde blitt med det ekte treet inn og "våknet til livet" i varmen, og etter det blir det aldri ekte tre hos oss.

Anonymkode: 6502d...7ee

Skrevet

Hvis du ikke MÅ så er det jo ingen grunn til å ikke ha ekte tre. Men hvis du faktisk MÅ pga allergi er jo plastutgavene nå mye finere enn for bare noen få år siden, i hvert fall.

Skrevet

Finn ikkje artikkelen no, men trur vinnaren i VG testen var fra hageland.  Det treet som fekk mest positiv omtale var fra Clas Ohlsson, og var nesten like fint, men ein god del billegare, 2999 trur eg.  Tapartreet var og fra CO.  Dommarane var ganske uenige om kva som var fint og ikke.  

For min del, så ser eg det praktiske i kunstige tre, men synes dei er for perfekte.  Så lenge me kan hente tre til ein ikkje altfor dyr penge på bygda, så kjem me til å gjere det.  Treet i fjor var flg mannen "tidenes styggaste", men ganske sjarmerande på sitt vis då det fekk pynten på 🤩

Skrevet

Vi kjøpte på hageland for tre år siden, tror det kostet 5.000 kr dengang. 

Det er veldig fint. Støpte nåler og ikke blankt. Fine lys. 

Men det er jo falskt, hadde det ikke vært for allergi hadde vi hatt ekte 

Når ting er som de er velger vi å fokusere på det positive med falskt 🎈

Anonymkode: 2006d...aa9

Skrevet

Jeg syns dette på chlas ohlson er så fint 😍🎄

IMG_20191118_162834.jpg

Anonymkode: 0fc0c...f31

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg syns dette på chlas ohlson er så fint 😍🎄

IMG_20191118_162834.jpg

Betalte 549 😊

Skrevet

Ja, det finnes mange flotte plasttrær. De som er formstøpte ser naturtro og fine ut. I tillegg er det utrolig praktisk og fint å kjøpe med integrerte ledlys på. Vi har en veldig fint et fra Hageland som vi kjøpte for fem år siden. Vi har 3,5 meter takhøyde, og å få kjøpt et ekte tre i en høyde som hadde passet inn, ville blitt veldig dyrt hvert år (+ at jeg er allergisk), så vi valgte å legge litt ekstra i et flott plasttre med lys. Betalte vel rundt 7.000,- den gang.

Skrevet

Vi har et fint fra IKEA.

Anonymkode: 47c9d...051

Skrevet

Men mange av de jeg så på i går hadde to forskjellige typer nåler. Støpte nåler pluss sånn frynsete glinsende plast. Har ikke Hangeland her, men kikket på Dovre på Skeidar. Ble ikke helt fortrolig med det.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men mange av de jeg så på i går hadde to forskjellige typer nåler. Støpte nåler pluss sånn frynsete glinsende plast. Har ikke Hangeland her, men kikket på Dovre på Skeidar. Ble ikke helt fortrolig med det.

Dette er billigvariantene. De har støpte nåler helt ytterst, men fyller på med frynsete plast lengre inne. Vi har et fra Hageland med støpte nåler hele veien inn. Det finnes helt sikkert tilsvarende trær andre steder enn Hageland, men jeg har dessverre ingen konkrete tips.

Skrevet

De fikk inn et ganske fint et på coop obs i år, men her ble det utsolgt med en gang. Kanskje de har igjen noen der du bor?

Anonymkode: 2006d...aa9

Skrevet

Takk for svar, får ta meg en runde å sjekke.

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du bør dra på Hageland og se på trærne som koster ca. 4 000–5 000 kr. De pleier å være "matte", ha støpte nåler hele veien inn og se så "ekte" ut som det går an. Anbefaler de med varme LED-lys, for lysene hjelper til med å få treet til å se mer ekte ut.

Hvis det lar seg gjøre så gå for ekte tre i år og kjøp kunstig etter jul. Da får du flotte juletrær til halv pris👍🏻

Skrevet

Jeg kjøpte mitt på Europris i fjor, veldig fornøyd med det. Tror det kostet 1900. 

Anonymkode: 9b298...c98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...