Gå til innhold

Jeg har så vondt i halebeinet at jeg nesten ikke klarer å sitte eller reise meg opp

Anbefalte innlegg

Det startet for 3-4 uker siden. Ble så bedre før det kom tilbake igjen. Jeg jobber på kontor så blir automatisk at jeg sitter en del stille. Jeg får lynende smerter i halebeinet. Jeg begynner nesten å gråte når jeg reiser meg opp, hoste, nyse eller le gjør vondt. Komme meg ut av bilen eller opp fra sofaen gjør vondt. 

Hva kan man gjøre? Står oppreist på jobb så ofte som mulig, men begrenser seg automatisk. Mykere stol har jeg fått også. Jeg klarer snart ikke å fullføre arbeidsdagen pga. Dette :(

Anonymkode: d07ad...5f1

Fortsetter under...

Ved brudd så blir det ofte verre før det blir bedre. 

Men har du så vondt som du beskriver så burde du kanskje bestille time hos fastlegen. Ikke fordi de nødvendigvis gjør så mye med skadet hale en, men for at du kan få smertestillende som funker. 

Og smulteringpute, det kan hjelpe ☺️

Anonymkode: b1144...103

Kan være betennelse i en slimpose der, da kan en kur med prednisolon gjøre underverker! Ring legen i morgen, så får du nok raskt hjelp :)

Har slitt mye med det samme selv, helt grusomt

Anonymkode: 63003...f43

Ikke vært hos legen nei. Har så klart tenkt på det, men jeg synes det er vanskelig å skulle ta fri fra jobb siden vi er underbemannet og det er travelt nå før jul. Får dårlig samvittighet siden de andre da sitter igjen med mine oppgaver i tillegg til sine egne. Jeg jobber 3 kvarter unna hjem og legekontor så bare kjøringen tar meg 1,5 time også er det da venting hos legen som alltid er forsinket og selve timen. Legen har også kun time på dagen opplegg så kan ikke planlegge frem i tid. 

Jeg vet det er idiotisk å tenke slik, men slik er jeg skrudd sammen, men nå har det gått så langt at jeg idag gikk med tårer i øynene etter å ha reist meg opp. Vanlig Paracet på 1 gram hjelper ikke :( Må vel skaffe meg en sittering også

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke vært hos legen nei. Har så klart tenkt på det, men jeg synes det er vanskelig å skulle ta fri fra jobb siden vi er underbemannet og det er travelt nå før jul. Får dårlig samvittighet siden de andre da sitter igjen med mine oppgaver i tillegg til sine egne. Jeg jobber 3 kvarter unna hjem og legekontor så bare kjøringen tar meg 1,5 time også er det da venting hos legen som alltid er forsinket og selve timen. Legen har også kun time på dagen opplegg så kan ikke planlegge frem i tid. 

Jeg vet det er idiotisk å tenke slik, men slik er jeg skrudd sammen, men nå har det gått så langt at jeg idag gikk med tårer i øynene etter å ha reist meg opp. Vanlig Paracet på 1 gram hjelper ikke :( Må vel skaffe meg en sittering også

Nå må du bare begynne å ta ansvar for din egen helse. Slik du holder på greier du ikke holde på til jul, så du risikerer å gjøre det mye vanskeligere for dine kolleger fordi du ikke tar ansvar for egen helse. Skjerp deg!

Jeg hadde et haleben som var så vondt, det som hjalp meg var å få halebenet manipulert hos manuellterapeut eller kiropraktor. Da tar de på hanske og tar en finger opp i anus og justerer halebenet derfra. Ikke vondt, bare litt ubehag. Flere år siden, har aldri fått det tilbake.

Regner med at hvis du hadde falt i det siste så hadde du selv sett sammenheng med fall og smerter, selv om smertene ikke nødvendigvis kommer med det samme når det ikke er brudd.

Anonymkode: bb9a1...530

Annonse

Du må gå til legen. Ingen takker deg hvis presser deg så mye at du ender opp sykmeldt, ikke hjelper det kollegaene dine heller. Ta ansvar for helsa di, det er det ingen andre som gjør.

Anonymkode: afab8...d8d

Man får kjøpt en spesiell pute. En myk ring med hull i midten. Veldig god ved brudd i halebein. Jeg brukte min i bilen, jobb, sofaen og overalt.

Anonymkode: 78661...43e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...