Gå til innhold

Hvilke egg er best å kjøpe for dyrevelferden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Økologiske eller frittgående? Hvilket merke er best, hvilket kan man stole på at dyrene har det bra?

Anonymkode: be6ce...134

Skrevet

Du må kjøpe de økologiske, har jeg lært. De er i grønn kartong i min butikk iallfall. "Frittgående" kan bety at hønene bare har en halv meter ekstra å "boltre" seg på, og det er jo ikke særlig "fritt" akkurat. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Økologiske eller frittgående? Hvilket merke er best, hvilket kan man stole på at dyrene har det bra?

Frittgående betyr masse høner på alt for liten plass, som får hakke løs på hverandre og stresse hverandre opp. Ikke bra. 

Økologiske er det eneste som funker. 

Anonymkode: 00da3...ced

Skrevet

Økologisk. Jeg kjøper bare det. 👍

Anonymkode: 5a21d...c56

Skrevet

Traktoregg. Da går det ikke ut over noen dyr.

Anonymkode: 84be6...786

Skrevet

Kjøp de fra høner som lever i klynge! Om ingen kjøper eggene, så blir det bare mer og mer trangt for de. Jeg kjøper first price eller rema sine. 

Anonymkode: f19eb...8c0

Skrevet

Velg økologisk. Tenk på dyrevelferd 🙂🌞 Dyrene burde også ha det mye bedre enn de har idag. Håper flere velger Økologiske egg.

Skrevet

Hva gjør at økologiske egg er bedre? 

Anonymkode: 72772...d34

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hva gjør at økologiske egg er bedre? 

Anonymkode: 72772...d34

Dyrene får oppleve å gå ut å inn.få frisk luft.

Skrevet

Coop sine UT egg og eggene fra Ek gårdspakkeri(selges på Meny) vet jeg har fått veldig skryt for sin dyrevelferd.

Anonymkode: aacaa...3b3

Skrevet

Takk for alle svar og tips :) Jeg ser at dyrevernalliansen og anbefaler økologiske egg

Hi

Skrevet
På 25.11.2019 den 23.16, Anonym bruker skrev:

Kjøp de fra høner som lever i klynge! Om ingen kjøper eggene, så blir det bare mer og mer trangt for de. Jeg kjøper first price eller rema sine. 

Hva slags logikk er det? Om det ikke er etterspørsel, må de legge om driften til det folk etterspør. 

Anonymkode: f79b6...b5c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva slags logikk er det? Om det ikke er etterspørsel, må de legge om driften til det folk etterspør. 

Neida, de senker bare prisene og gjør maten dårligere. Så kjøper folk.

Anonymkode: f28bd...3ed

Skrevet

Økologisk.

såkalte «frittgående» går tett og tett og hakker på hverandre. De har det ikke noe bedre enn burhøns. Økologiske egg er fra høner som har mye plass å boltre seg på.

NRK tok opp dette for noen år siden.

Anonymkode: 8a000...c7f

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Økologisk.

såkalte «frittgående» går tett og tett og hakker på hverandre. De har det ikke noe bedre enn burhøns. Økologiske egg er fra høner som har mye plass å boltre seg på.

NRK tok opp dette for noen år siden.

Anonymkode: 8a000...c7f

alle hønseflokker har hakkehøner

Anonymkode: f28bd...3ed

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om eggene blir til kyllinger, blir alle hakkekyllinger. Smart å hjelpe til med utluking av høns

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...