Gå til innhold

Innetemperatur på småbarnsavdeling, noen krav?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen regler på hva minste og maks temperatur kan være inne på en småbarnsavdeling før de evt må finne en annen løsning eller stenge inntil det er grei temperatur? 

Gutten min på 1 år har siden midten av forrige uke vært på avdelingen sin med 13 grader innetemperatur. Gulvet er så kaldt at det svir under beina når jeg går i sokkene inn for å levere. Det er visst feil med varmen, så den er ikke slått på. Så alle barna må sitte med ullklær og lester utenpå vanlige klær. Men jeg hadde forventet at det var fikset når jeg leverte i morges.. 😨

Anonymkode: 9fb09...359

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det var kaldt. Jeg hadde absolutt klaget til styrer, evt kommune eller eier. Men hadde ikke klaget til de på avdelingen, siden det ikke er noe de kan noe for.
Hva er lester, sokker?

Anonymkode: 7e966...481

Skrevet

13° inne? Det nekter jeg å tro på. Har kommet på jobb med 15° der, og det er iskaldt. Måtte få opp varmen, ellers hadde vi ikke kunnet vært der. Så i 13° kan de faktisk ikke være inne der. 
kravene for arbeidstakere gjelder jo ikke barna, men det er jo ansatte der. Verneombud er den eneste i selve bhg som har myndighet til å stenge. 

Anonymkode: 82a53...f58

Skrevet

I røyken kommune?

Anonymkode: 949c0...29a

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff, det var kaldt. Jeg hadde absolutt klaget til styrer, evt kommune eller eier. Men hadde ikke klaget til de på avdelingen, siden det ikke er noe de kan noe for.
Hva er lester, sokker?

Det er tykke ullsokker ja 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

13° inne? Det nekter jeg å tro på. Har kommet på jobb med 15° der, og det er iskaldt. Måtte få opp varmen, ellers hadde vi ikke kunnet vært der. Så i 13° kan de faktisk ikke være inne der. 
kravene for arbeidstakere gjelder jo ikke barna, men det er jo ansatte der. Verneombud er den eneste i selve bhg som har myndighet til å stenge. 

Anonymkode: 82a53...f58

Ja 13 inne på selve avdelingen, der de sitter på gulvet å leker hele dagen. Temperaturmåleren hang på veggen inne, og det første den ansatte sier når jeg kommer inn etter å ha kledd av oss i gangen er "vi har bare 13 grader her i dag også, så du må nok bare snu å kle på ulltøy utenpå klærne fra topp til tå". Og ja, måleren viste 0 grader ute og 13 inne på avdelingen 😖

Det var blitt 17 grader når jeg hentet, da hadde de tatt på fleecejakke utenpå i tillegg. Den ansatte sa da "jeg skjønner at dere er bekymret for at de skal bli syke, det har vært mange bekymra foreldre i dag angående varmen her. Jeg kjenner jo selv hvor iskald jeg er i ansiktet og på hendene her inne." 

Bare tenker, hvor vanskelig er det å sette inn en ovn/vifte for å varme opp rommet midlertidig? 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja 13 inne på selve avdelingen, der de sitter på gulvet å leker hele dagen. Temperaturmåleren hang på veggen inne, og det første den ansatte sier når jeg kommer inn etter å ha kledd av oss i gangen er "vi har bare 13 grader her i dag også, så du må nok bare snu å kle på ulltøy utenpå klærne fra topp til tå". Og ja, måleren viste 0 grader ute og 13 inne på avdelingen 😖

Det var blitt 17 grader når jeg hentet, da hadde de tatt på fleecejakke utenpå i tillegg. Den ansatte sa da "jeg skjønner at dere er bekymret for at de skal bli syke, det har vært mange bekymra foreldre i dag angående varmen her. Jeg kjenner jo selv hvor iskald jeg er i ansiktet og på hendene her inne." 

Bare tenker, hvor vanskelig er det å sette inn en ovn/vifte for å varme opp rommet midlertidig? 

Det får de kanskje ikke lov til pga sikkerhet

Skrevet

Det går jo ikke an. Hvorfor har ikke styrer gjort noe med dette? Dere foreldre må jo klage. Dette burde virkelig vært fikset nå når det har gått så mange dager...

Anonymkode: d6b57...f54

Skrevet

De valgte å stenge barnehagen en dag for å få det ordnet da det samme skjedde i barnehagen vår. Dagen etter var det ordnet og temperaturen normal igjen. 

Anonymkode: 93324...d71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...