Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #26 Skrevet 23. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Er du 90 Är, eller jobber du svart, kan ikke tenke meg noen andre forklaringer til Ä bare betale med kontanter i 2019 Anonymkode: 56986...226 Ingen av delene. Anonymkode: 8124d...fee
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #27 Skrevet 23. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg mÄ innrÞmme at jeg aldri har prÞvd en siden jeg alltid betaler med kontanter. Hvis det fÞrer til ay det blir flere ute i butikken, sÄ det er lettere Ä fÄ hjelp, sÄ synes jeg det er bra Anonymkode: 8124d...fee Feil, omvendt. Det er to ting som motiverer kapitalister i en kapitalistisk verden. Det ene er forbud, det andre er fortjeneste. Skal det bli flere "ute i butikken", mÄ det vÊre fordi de som eier bedriften (butikken) tjener penger pÄ det. Det er kun i pÄgangstider (pÄske, jul, osv) at det er tilfelle. Da er det mange vakter og mellomvakter i butikkene. Men under vanlige forhold sÄ vil dette bare bety at butikkene kan fjerne stillingen til den som har sittet i kassen og sÄ tjener den som eier bedriften pengene som den kassa-ansette ville ha tjent. Den stÞrste utgiften i en hver bedrift er lÞnning til de ansatte. Jo fÊrre ansatte, jo stÞrre fortjeneste for eierne. Anonymkode: be310...ebc
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #28 Skrevet 23. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du 90 Är, eller jobber du svart, kan ikke tenke meg noen andre forklaringer til Ä bare betale med kontanter i 2019 Anonymkode: 56986...226 Jeg kan tenke meg mange andre "forklaringer". Noen gode, noen dÄrlige. Men du har brukt feil ord, sÄ hvorvidt det er en god eller dÄrlig "forklaring" er irrelevant. En god begrunnelse er at det Ä bruke kontanter betyr at du fÄr bedre kontroll pÄ Þkonomien din. Du blir langt mer bevisst hva du har av penger. I tillegg gjÞr det det ogsÄ lettere Ä begrense pengebruken. Du kan ta med 200 kroner for Ä handle mat pÄ butikken, da vet du at du ikke vil bruke mer enn de 200 kronene. Samme hva som mÄtte friste. Anonymkode: be310...ebc
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #29 Skrevet 23. november 2019 Synes det fungerer ganske bra, men blir jo litt skeptisk nÄr jeg ser hvordan enkeltpersoner beskyldes for Ä stjele nÄr de slÄr inn feil vare. SÄ litt delt pÄ den. FÄr hÄpe de finner en bedre lÞsning pÄ problemstillingen fÞr vi gÄr over til 100% selvbetjening. Har bedt tenÄringen min om Ä bruke betjente kasser ved kjÞp av noe uten strekkode enn sÄ lenge. Anonymkode: 17f67...541
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #30 Skrevet 23. november 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor bÞr det unngÄs? Jeg jobber pÄ sykehus og her fjerner de stillinger hele tiden uten at det blir erstattet av noe annet. Anonymkode: a069e...96c Ja, og vi ser jo tydelig hvilken vei det gÄr i helsevesenet... Anonymkode: fbadb...d0a
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #31 Skrevet 23. november 2019 Jeg har brukt de selvbetjente kassene noen fÄ ganger. Sist gang var da det var kÞ i kassene og jeg hadde det litt travelt, rett fÞr en hÞytid, mange hadde proppfulle handlevogner. Jeg hadde en liten, halvfull bÊre kurv med fÄ varer. Ene varen gikk ikke an Ä scanne. Ringte etter hjelp. Ventet. Ventet. Og ventet. SÄ kom en ansatt lÞpende, beklaget, men de var sÄ fÄ pÄ jobb. Men det var jo ikke enkelt Ä scanne en vare som ikke var lagt inn i systemet deres, sÄ det tok vinter og vÄr og henting av noen andre lapper de hadde skrevet ut som sÄ kunne scannes. Jeg skar tenner, takket for hjelpen og tenkte at nÄ var jeg i hvert fall nesten ferdig. Men den grÞnnsaken jeg hadde var heller ikke lagt inn. Ny ringing. Ny venting. Ny stresset ansatt som beklaget at de var sÄ fÄ. Fikk ordnet det ganske raskt. To varer til og jeg var ferdig med scanningen. Men da klikket utskriften av kvitteringen. Og uten kvitteringen kommer man ikke langt. Ny venting, nesten like lang venting som fÞrste gang. Men den ansatte greide ikke Ä fikse det, for den hadde nesten ikke fÄtt opplÊring pÄ akkurat dette. Ny venting for Ä finne en ansatt som kunne fikse det, det var ikke enkelt nÄr ingen visste hvem som visste. Til slutt fikk de hentet en som var et annet sted pÄ senteret, men selv om denne hadde fÄtt opplÊring pÄ lignende problemer sÄ var dette et han aldri hadde sett. Tror jeg brukte en halv time eller litt mer pÄ Ä fÄ betale 8-10 varer. Etter det bruker jeg konsekvent kassen. Og kommer til Ä fortsette Ä bruke kassen. Kommer alltid med en hyggelig kommentar til de ansatte. Og ser at jeg fÄr bedre service i butikkene jeg handler i nettopp fordi de ansatte kjenner meg igjen og synes det er hyggelig med en positiv kundekontakt. Anonymkode: fbadb...d0a
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #32 Skrevet 23. november 2019 Jeg bruker de ikke, men har ingenting i mot at butikkene har sĂ„nne, jeg er livredd for Ă„ gjĂžre noe feil sĂ„ det er derfor jeg ikke bruker de. đ Anonymkode: 90c78...991
Admin Skrevet 23. november 2019 #33 Skrevet 23. november 2019 TrÄden er ryddet for avsporinger. Admin
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #34 Skrevet 23. november 2019 Fascinerende Ä se hvor mange som er motstandere av utvikling. Anonymkode: d8f01...4da
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #35 Skrevet 23. november 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fascinerende Ä se hvor mange som er motstandere av utvikling. Anonymkode: d8f01...4da At noe er utvikling trenger ikke nÞdvendigvis bety at det er mest positivt. Hilsen meg med lengre svar over her... Anonymkode: fbadb...d0a
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #36 Skrevet 23. november 2019 13 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor bÞr det unngÄs? Jeg jobber pÄ sykehus og her fjerner de stillinger hele tiden uten at det blir erstattet av noe annet. Anonymkode: a069e...96c Og derfor bÞr andre arbeidsplasser ogsÄ gjÞre det? Anonymkode: 4239f...a1a
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #37 Skrevet 23. november 2019 Jeg har prÞvd to ganger, ene gangen hadde jeg handlet en vare som slo seg inn til fullpris sÄ jeg mÄtte kalle pÄ en ansatt som kunne rette det opp, andre gangen var bongskriveren tom for papir sÄ jeg mÄtte ringe pÄ en ansatt for Ä komme meg ut. Jeg synes det er like greit Ä gÄ rett til bemannet kasse  Anonymkode: ab0f8...0db
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #38 Skrevet 25. november 2019 PÄ 23.11.2019 den 20.46, Anonym bruker skrev: Fascinerende Ä se hvor mange som er motstandere av utvikling. Anonymkode: d8f01...4da Hadde vÊrt mer utvikling hvis de hadde hatt scannere man kunne hatt med seg pÄ handlerunden Anonymkode: 8124d...fee
Anonym bruker Skrevet 25. november 2019 #39 Skrevet 25. november 2019 PÄ 23.11.2019 den 9.25, sug lut skrev: Jeg betaler gjennom nesa for varene mine og skal i tillegg gjÞre jobben selv? Nei, vet du hva. Det har ikke gjort varene rimeligere for forbruker, det er kun butikken som tjener pÄ det. Har du noen dokumentasjon som viser at butikkene har tjent pÄ innfÞring av selvbetjente kasser? AltsÄ at det har fÞrt til kutt i personalkostnadene? Anonymkode: f7e83...2d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ