Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #1 Skrevet 23. november 2019 Ser at det er mange som er negative til det, men meg passer det supert. Det er sjelden kĂž, man slipper Ă„ legge varene oppĂ„ bĂ„ndet, fĂ„ de scannet og legge de i poser, de gĂ„r direkte fra kurven til posen (piper de selvsagt inn pĂ„ veien) og ikke minst, slipper Ă„ snakke med den i kassen đ Sparer mye tid, og jeg har snakket med de ansatte og de fĂžler at de selvbetjente kassene gir dem mer tid til varebehandling pĂ„ gulvet. Er jeg ganske alene med denne holdningen, eller finnest det noen som er enig? Anonymkode: e4089...c58
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #2 Skrevet 23. november 2019 SÄ lenge det ikke fÞrer til fÊrre ansatte i butikken, er det greit for meg. Det blir lett sÄnn at nÄr butikken skal effektivisere, fjerner de en stilling, det bÞr unngÄs. Anonymkode: 9a554...9d8
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #3 Skrevet 23. november 2019 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: SÄ lenge det ikke fÞrer til fÊrre ansatte i butikken, er det greit for meg. Det blir lett sÄnn at nÄr butikken skal effektivisere, fjerner de en stilling, det bÞr unngÄs. Anonymkode: 9a554...9d8 Hvorfor bÞr det unngÄs? Jeg jobber pÄ sykehus og her fjerner de stillinger hele tiden uten at det blir erstattet av noe annet. Anonymkode: a069e...96c
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #4 Skrevet 23. november 2019 Jeg er litt delt.. Skal man bare ha noen fÄ varer (og ingen varer uten strekkode), sÄ det greit i selvbetjeningen. Men med en gang man mÄ finne riktig kakesort eller lete seg frem til frukter, sÄ synes jeg det er helt hÄplÞst. Samme om man har fylt opp hele handlevogna, da blir det altfor trangt. Nylig var det en sak i avisa, ei ung jente ble truet med politianmeldelse og utestengelse av senteret fordi hun hadde scannet inn feil type banan - skilte 2 kr!! AltsÄ om det er sÄnn det skal bli, sÄ er hele lÞsningen bare helt hÄplÞs.  Anonymkode: f0670...eec
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #5 Skrevet 23. november 2019 Jeg bruker ogsÄ de nÄr jeg har mulighet! det er jo sÄ fort gjort . Fy meg! Anonymkode: e9817...f8f
Pobie Skrevet 23. november 2019 #6 Skrevet 23. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: SÄ lenge det ikke fÞrer til fÊrre ansatte i butikken, er det greit for meg. Det blir lett sÄnn at nÄr butikken skal effektivisere, fjerner de en stilling, det bÞr unngÄs. Anonymkode: 9a554...9d8 Hva med stillingene som opprettes til produksjon og vedlikehold av maskinene?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #7 Skrevet 23. november 2019 Jeg er helt enig med deg! Det er bare hvis jeg har full vogn at jeg bruker vanlig kasse dersom butikken har selvbetjening. Jo, og sÄ hvis det er tomt i omrÄdet og den som sitter i kassen ser litt fortapt ut, da har jeg ikke samvittighet til Ä gÄ i selvbetjent i stedet, det fÞles litt frekt. Det beste er likevel de butikkene man tar med seg vogn, sÄnn man scanner varer med og poser i starten av butikken og scanner og fyller rett i posene underveis. Da tar det bare sekunder Ä betale. Anonymkode: 80329...f02
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #8 Skrevet 23. november 2019 Jeg regner med at dere som er negative til selvbetjente kasser bruker reisebyrÄ med fysisk butikk istedenfor Ä bestille flyreiser pÄ nettet, at dere ikke handler noe pÄ nett av verken klÊr eller andre ting? At dere gÄr i banken og betaler regninger istedenfor i nettbanken? Anonymkode: 3f5fe...b4a
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #9 Skrevet 23. november 2019 Jeg liker det pÄ en mÄte, men jeg er litt bekymret for at sÄ mange av de smÄ mÞtene mellom mennesker i hverdagen forsvinner. NÄr vi ikke snakker med eller en gang mÞter blikket til andre mennesker hele dagen ser jeg for meg at vi lett blir mer ensome, lettere ender med sossial angst osv. Jeg tror vi trenger Ä ha kontakt med andre mennesker og ikke bare vÄre nÊrmeste venner og familie. De korte, overfladiske mÞtene er ogsÄ viktige. Anonymkode: b0476...200
sug lut Skrevet 23. november 2019 #10 Skrevet 23. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor bÞr det unngÄs? Jeg jobber pÄ sykehus og her fjerner de stillinger hele tiden uten at det blir erstattet av noe annet. Anonymkode: a069e...96c Og du synes det er helt greit, og skjÞnner derfor ikke at man ikke skal fjerne stillinger overalt?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #11 Skrevet 23. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor bÞr det unngÄs? Jeg jobber pÄ sykehus og her fjerner de stillinger hele tiden uten at det blir erstattet av noe annet. Anonymkode: a069e...96c Fordi det allerede er mangel pÄ arbeidsplasser i Norge. Anonymkode: 36b6d...a8e
sug lut Skrevet 23. november 2019 #12 Skrevet 23. november 2019 Jeg betaler gjennom nesa for varene mine og skal i tillegg gjÞre jobben selv? Nei, vet du hva. Det har ikke gjort varene rimeligere for forbruker, det er kun butikken som tjener pÄ det.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #13 Skrevet 23. november 2019 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg regner med at dere som er negative til selvbetjente kasser bruker reisebyrÄ med fysisk butikk istedenfor Ä bestille flyreiser pÄ nettet, at dere ikke handler noe pÄ nett av verken klÊr eller andre ting? At dere gÄr i banken og betaler regninger istedenfor i nettbanken? Anonymkode: 3f5fe...b4a Alt du nevner her er selvfÞlgelig noe alle gjÞr, hver dag. Du vet at for mange er turen til butikken et avbrekk /et sted de kan fÄ et smil og en liten prat? Hvorfor skal alt effektiviteres? Anonymkode: 48882...705
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #14 Skrevet 23. november 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Alt du nevner her er selvfÞlgelig noe alle gjÞr, hver dag. Du vet at for mange er turen til butikken et avbrekk /et sted de kan fÄ et smil og en liten prat? Hvorfor skal alt effektiviteres? Anonymkode: 48882...705 Argumentene gÄr ikke pÄ avbrekk/et sted de kan fÄ et smil og en liten prat. Jeg har et motsvar til de som bruker argumentet om at arbeidsplasser forsvinner, og at vi ikke skal gjÞre jobben selv. Ut fra den argumentasjonen lurer jeg bare pÄ hvorfor det er greit at noen arbeidsplasser forsvinner,men nÄr det skal skje i dagligvarebutikkene er det plutselig ikke greit? Anonymkode: 3f5fe...b4a
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #15 Skrevet 23. november 2019 JEG elsker selvbetjente kasser. Av den enkle grunnen at jeg slipper det mÞkkete nÞtte-, soya-, mais-infiltrerte, klissete, samlebÄndet pÄ kassa. Anonymkode: 36b6d...a8e
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #16 Skrevet 23. november 2019 Jeg netthandler varer pÄ Meny. Det sparer meg for tid, og sysselsetter bÄde den som plukker varene mine og den som kjÞrer det hjem til meg. Hvis jeg skal ha et par ting i fysisk butikk bruker jeg alltid selvbetjent kasse. Anonymkode: d8992...3b7
Den perfekte mor, pĂ„an igjen Skrevet 23. november 2019 #17 Skrevet 23. november 2019 Jeg elsker dem ogsĂ„ đ Dvs, det opplegget hvor jeg kan scanne underveis i butikken er helt topp. Da kan jeg sortere varene i poser med en gang, fĂžlge med pĂ„ prisen og er faktisk ferdig pĂ„ butikken nĂ„r jeg har betalt. Bare Ă„ trille vogna med seg ut i bilen. De butikkene hvor du uansett mĂ„ scanne alle varene i kassen ser jeg ikke like mye hensikt med.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #18 Skrevet 23. november 2019 Er grusomt. Handleturen for meg har blitt mye verre. Det har gÄtt fra ille til verre for min del... Anonymkode: 5d11d...9bf
litekreativtbrukernavn Skrevet 23. november 2019 #19 Skrevet 23. november 2019 Syntes det er veldig praktisk. Men tok meg i gĂ„r i et rask paranoia Ăžyeblikk Ă„ se meg rundt idet jeg skulle velge mellom to stk skolebrĂžd alternativ pĂ„ kassa, ene kostet 14,90 og andre 15,90 - to forskjellige forhandlere, to like bilder. Begge skulle veie 120gram. Jeg hadde jo ikke fletta peiling pĂ„ hvem av de jeg holdt i hĂ„nden, jeg hadde jo bare tatt et uinpakket skolebrĂžd fra bakehylla. Ingen ansatte, pokker heller - jeg gambler,tenker jeg. Trykker pĂ„ det til 14,90 og ventet at alarmen skulle gĂ„ og lokal Securitas legge meg i bakken hvis det viste seg at jeg hadde bommet đ Men det gikk bra. Jeg gikk ut, uten Ă„ bli stoppet, med tanken i bakhodet om at nĂ„ kunne var det 50/50 sjanse for at jeg var skurk. -SĂ ja, eneste jeg har Ă„ utsette pĂ„ de (i lys av mediedekningen rundt det) er noe bedre merking. For jeg kan se at man potensielt kan ta feil, og det kan bli svinn. For tror at de aller fleste kan vĂŠre enige om at hvis man stĂ„r der med to like produkter, og et av de er billigere, sĂ„ trykker man pĂ„ billigste alternativ. Noen ganger bevist sikkert, men oftest noe "ubevvist" - Og det burde egentlig ikke kunden straffes for, det mĂ„ butikken ta pĂ„ sin kappe. Enten ved bedre merking, eller mer tilgjengelig ansatte i selvbetjeningsomrĂ„det (der jeg sto var det ingen, bortsett fra en som satt i manuell kasse i andre enden av omrĂ„det)Â
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #20 Skrevet 23. november 2019 39 minutter siden, Den perfekte mor, pĂ„an igjen skrev: Jeg elsker dem ogsĂ„ đ Dvs, det opplegget hvor jeg kan scanne underveis i butikken er helt topp. Da kan jeg sortere varene i poser med en gang, fĂžlge med pĂ„ prisen og er faktisk ferdig pĂ„ butikken nĂ„r jeg har betalt. Bare Ă„ trille vogna med seg ut i bilen. De butikkene hvor du uansett mĂ„ scanne alle varene i kassen ser jeg ikke like mye hensikt med. Enig. Supert Ă„ kunne scanne underveis og legge rett i pose. Her er det Obs som har det systemet. Storhandel med selvscanning i kassen fungerer dĂ„rlig. Bruker alltid selvbetjent nĂ„r jeg har fĂ„ varer. Anonymkode: 5c711...129
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #21 Skrevet 23. november 2019 Det er helt dustete! Kundene bÞr selvsagt fÄ scanne varene undervegs i butikken! Tullete Ä dra ting opp i vogna og sÄ ut for skanning og ned i pose.  Dagligvarebutikkene henger etter! Mange flere butikker i Sverige som har dette allerede. Anonymkode: d8f01...4da
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #22 Skrevet 23. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er grusomt. Handleturen for meg har blitt mye verre. Det har gÄtt fra ille til verre for min del... Anonymkode: 5d11d...9bf Hvorfor det? Det er jo ingen som tvinger deg til Ä bruke en ubetjent kasse Anonymkode: 8124d...fee
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #23 Skrevet 23. november 2019 Nei takk. Jeg var skeptisk nok fra fÞr i og med, som flere nevner, fÊrre ansatte i butikken. Det betyr mer jobb pÄ fÊrre folk. Hvorfor? Fordi den som sitter i kassa sitter ikke bare i kassa hele dagen. Den personen tar ogsÄ hÄnd om kurvene, nÄr det blir for mange, rengjÞr, vasker, gÄr over og fyller pÄ en del varer. Den personen fjernes og sÄ mÄ de som allerede har nok Ä gjÞre inne i butikken ta seg av denne biten i tillegg. Det er som Ä ta ut en hÄndballspiller, eller fotballspiller, sÄ laget har en spiller mindre, og tro at det ikke pÄvirker spillet pÄ noen som helst mÄte. Etter de siste dagene med en rekke tilfeller der folk, sÊrlig ungdommer, har klart Ä enten taste feil PLU eller fÄ med en bolle i "3 til prisen for 2"-tilbud, som ikke var en del av tilbudet, sÄ viser det at folk gjÞr feil. Problemet er at hvis det er en ansatt som gjÞr feil (skjer sjelden, vedkommende er trent i jobben, men det har skjedd og det skjer) sÄ blir det oversett, for det er butikkens ansvar. NÄr en kunde gjÞr feil blir det politisak, for da er det ansvaret skjÞvet over pÄ det enkelte individ, i stedet for pÄ bedriften. Det gjÞr at butikken har ingen motivasjon for Ä forandre pÄ dette. Anonymkode: be310...ebc
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #24 Skrevet 23. november 2019 Jeg mÄ innrÞmme at jeg aldri har prÞvd en siden jeg alltid betaler med kontanter. Hvis det fÞrer til ay det blir flere ute i butikken, sÄ det er lettere Ä fÄ hjelp, sÄ synes jeg det er bra Anonymkode: 8124d...fee
Anonym bruker Skrevet 23. november 2019 #25 Skrevet 23. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg mÄ innrÞmme at jeg aldri har prÞvd en siden jeg alltid betaler med kontanter. Hvis det fÞrer til ay det blir flere ute i butikken, sÄ det er lettere Ä fÄ hjelp, sÄ synes jeg det er bra Anonymkode: 8124d...fee Er du 90 Är, eller jobber du svart, kan ikke tenke meg noen andre forklaringer til Ä bare betale med kontanter i 2019 Anonymkode: 56986...226
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ