Gå til innhold

Lyslenke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte meg lyslenke og pleier å ha den på om kvelden. Merket igår at den lyser svakere, byttet batteri og den lyser sterkt igjen. Men det er ikke mer enn en uke siden jeg kjøpte den. Må jeg bytte batteri hver uke? Går tre stk batteri i den, synes det blir dyrt i lengden. Er det meningen at man skal bytte batteri hver uke på slike lyslenker? 

Anonymkode: 69f67...4ee

Skrevet

Om du lar den lyse hele døgnet må du nok det.

Du må belage deg på å skru den av og på om du ikke har timer på den, la den lyse 4-6 timer hver kveld bare.

Anonymkode: 0d629...abb

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du lar den lyse hele døgnet må du nok det.

Du må belage deg på å skru den av og på om du ikke har timer på den, la den lyse 4-6 timer hver kveld bare.

Anonymkode: 0d629...abb

Det er akkurat det jeg gjør, og den holder ikke mer enn en uke.

Skrevet

Min erfaring er at det er forskjell på hvor mye batteri lenkene trekker. Noen er helt ekstreme og bruker mye batteri, mens andre kan lyse mye lenger. Høres ut som om du har fått deg en dårlig type. Jeg har en lenke på utekrans og skifter batterier i den 1- 2  ganger mens den henger oppe, og den lyser hele døgnet. Har det samme i en krans på kirkegården, skifter som regel bare 1 gang der og, kanskje 2 ganger. Bruker stort sett lenker med 2 batterier.

Anonymkode: 99915...dbf

Skrevet

Kjøp heller med stikkontakt. Tror de selger på IKEA. Eller oppladbare batterier. 

Anonymkode: 2ca02...4b3

Skrevet (endret)

Hva slags batterier bruker du, da? Billig-batterier har ofte veldig kort levetid. 

Endret av Petra Prøvedukke
Skrevet

Clas Ohlson har billige lyslenker i ulike farger, med stikkontakt.

Anonymkode: fc674...4eb

Skrevet
19 timer siden, Petra Prøvedukke skrev:

Hva slags batterier bruker du, da? Billig-batterier har ofte veldig kort levetid. 

Hadde i Duracell. Nå har jeg satt i Energiser så får vi se hvor lenge de varer.

Lyslenke kjøpte jeg på Jernia.

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da har du en lyslenke som spiser batterier! Det kan være uflaks, og at andre lenker i samme merke ikke er sånn, men  helst vil jeg tro at dette da er en type som bruker mye batteri. Det finnes lyslenker i markedet som knapt forbruker strøm og som lyser "i evigheter" på samme batteri. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker bare billige batterier, mest first price. Tror du har fått en batterisuger

Anonymkode: 99915...dbf

Skrevet
2 timer siden, Petra Prøvedukke skrev:

Da har du en lyslenke som spiser batterier! Det kan være uflaks, og at andre lenker i samme merke ikke er sånn, men  helst vil jeg tro at dette da er en type som bruker mye batteri. Det finnes lyslenker i markedet som knapt forbruker strøm og som lyser "i evigheter" på samme batteri. 

Jeg har denne.

Bør jeg klage til butikken?

https://www.jernia.no/hjem-og-hage/jul/julelys-inne/lysslynge-dekor/koopman-lysslynge-30-led-varmhvit-batteridrevet-innendørs/p/58016919

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke no' vits. Det er nok helt tilfeldig hvilke lenker som er sparsomme og hvilke som ikke er det av sånne billig-greier. 

Anonymkode: f8387...819

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...