Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #1 Skrevet 22. november 2019 Kun når jeg lager fløtepoteter, ellers har vi tradisjonelle potet-middager kanskje 3 ganger i året utenom ved jul/nyttår/påske. Vi spiser mye ris, og endel salater/grønnsaker, men poteter blir det lite av utenom når vi skal være litt "vill og gal"😂 Vi er en familie på 3, vi voksne er i siste halvdel av 30årene.. Anonymkode: 542e2...c83
Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #2 Skrevet 22. november 2019 Mine barn elsker potet. Vi har bakt potet, potetbåter stekt i ovn, potetmos, kokt potet, hasselbackpoteter, kokt potet stekt i panne og raspeball. Så vi har det ofte. Ris spiser vi sjelden. Det er alltid grønnsaker i tillegg. Anonymkode: 436b1...678
Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #3 Skrevet 22. november 2019 Vi varierer mellom potet, ris og pasta. I tillegg har vi selvfølgelig alltid grønnsaker. Poteter er ikke bare vanlige kokte poteter selvsagt. Det kan være potetmos, stekte poteter, hasselback, hjemmelaget pommes, bakt potet osv. Anonymkode: b0add...0d8
Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #4 Skrevet 22. november 2019 Vi spiser endel poteter, men vi bruker så og si adri kokte poteter. Det går i hjemmelaget potetmos, fløtegratinerte poteter, båtpoteter med urter eller hasselbackpoteter. Ris spiser vi nesten aldri. Anonymkode: 94e59...381
Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #5 Skrevet 22. november 2019 Våre barn liker ikke potet, og når 2 av 4 ikke spiser det (de kan ikke fordra konsistensen på kokte poteter, av en eller annen grun) så ble det etterhvert bare at vi kuttet det ut. Så det går i retter med ris, pasta eller innimellom pommes frittes som tilbehør. Anonymkode: 8fc2f...adc
Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #6 Skrevet 22. november 2019 Poter har jo vært fy fy i ett tiår ? Men nå er den in igjen!😃 Vi har begynt å spise mere poteter igjen. Ble litt lei ris og pasta. Nansen potet er veldig god ! Har alltid brukt asterix. Vi koker mest vi da. Ellers er å dele de opp og steke i ovnen med litt olje og salt innmari godt. Anonymkode: 81535...146
Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #7 Skrevet 22. november 2019 Jeg er ikke så glad i poteter, så er ungene heldige har vi noe med poteter en gang i uka. Som jeg sier til ungene, den som lager maten, får bestemme hva vi skal ha. Jeg har nemlig en unge som kunne hatt kokte poteter hver eneste dag uten å gå lei, hun syns det er kjedelig å lage middag så da har hun sluttet å klage. Hun spiser kokte poteter, brun sus og grønnsaker på julaften og er alltid fornøyd med å få sin livrett. Jeg liker å variere hva vi har, så en god mix. Jeg er oppvokst på potetmiddager, tok mamma helt av så var det kjøttdeig og spagetti og da tok hun helt av noen få ganger i året. Ris hadde vi aldri, for det liket ikke pappa. Han har måtte lære å spise det nå, for nå lager fler enn mamma middag på hytta. Min søster lager nesten kun ris til middag, poteter kommer kun inn i huset julaften og når det er fløtegratinerte poteter. Anonymkode: ad027...c53
Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #8 Skrevet 22. november 2019 Ungene er veldig glad i poteter, særlig ovnsbakte båtpoteter. Kokte poteter har vi et par ganger i uka tenker jeg, er noen ting man liksom må ha det til. Kjøttkaker og brun saus, ovnsbakt torsk o.l. tradisjonsmat er best med poteter synes vi. Ser vi på året totalt sett har vi sikkert poteter 2-3 ganger i uka. Ungene her er ikke så glade i ris, eller vi har fire barn da og to av dem er ikke så glade i ris og to av dem spiser det om de får ketshup på Ris har vi kanskje 2-3 ganger i måneden. Pasta har vi hver uke i en eller annen form. Anonymkode: 4313f...d0f
Blondzilla Skrevet 22. november 2019 #9 Skrevet 22. november 2019 Jeg er sammen med en asiat så her er det mye ris, men laget også en del hjemmelaget potetmos og saltbakte poteter.
Plutselig_gravid Skrevet 22. november 2019 #10 Skrevet 22. november 2019 Vi har alltid poteter til søndagsmiddagen. Da lager jeg stort sett alltid steik o.l. I hverdagen går det mer i pasta og ris.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #11 Skrevet 22. november 2019 Vi spiser poteter 3-4 ganger i uka. Som regel 2 ganger vanlig kokte poteter. Spessielt tenåringene liker det bedre enn ris og pasta (+ at det er mye sunnere). Mannen ville heller hatt mer pasta og ris, men så lenge det som oftest er jeg som lager middag må han godta det. Anonymkode: 10289...c8d
Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #12 Skrevet 22. november 2019 Vi spiser heller ikke så mye potet men spiser det i hvertfall 1-2 ganger i uka. vi spiser nok mest stekt ris. Pasta 1 gang i uka eller annen hver uke. Anonymkode: fcec8...6ef
Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #13 Skrevet 22. november 2019 Ja, normalt sett 1-2 dager i uken. Type kjøttkaker/fiskekaker/fiskeboller/fiskegrateng-middager. Har også bakt potet, eller i i most form. Anonymkode: dbb1b...2cc
Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #14 Skrevet 22. november 2019 3 timer siden, Plutselig_gravid skrev: Vi har alltid poteter til søndagsmiddagen. Da lager jeg stort sett alltid steik o.l. I hverdagen går det mer i pasta og ris. Jøss, er det folk som fortsatt lager steik til søndagsmiddag, er ikke det veldig 50 år siden Anonymkode: e1896...268
Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #15 Skrevet 22. november 2019 Vi har potet 1-2 ganger i uka. Noen uker mer, noen uker mindre. Stort sett kokt potet eller potetmos. Innimellom pomfri. Anonymkode: 2a67b...2dc
Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #16 Skrevet 22. november 2019 Vi har søtpotetfries ca. to ganger i måneden, men ellers spiser vi aldri poteter. Anonymkode: ea06f...402
Plutselig_gravid Skrevet 22. november 2019 #17 Skrevet 22. november 2019 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jøss, er det folk som fortsatt lager steik til søndagsmiddag, er ikke det veldig 50 år siden Anonymkode: e1896...268 Jo😁 En tradisjon jeg velger å føre videre. Elsker hvordan huset lukter hver søndag.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2019 #18 Skrevet 22. november 2019 Har vanlig potet en gang i året. Til pinnekjøtt. Anonymkode: 86419...a02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå