Gå til innhold

Hvordan lager du wok, hva har du i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt tips, det blir ofte det samme her. Bruker du ferske, frosne og eller grønnsaker på boks? Hva annet?

Anonymkode: bc93c...a24

Skrevet

Bruker ferske grønnsaker. 
Minimais, gulrot, Sukkererter, squash, rødløk, sopp, sånne lange bønner , vannkastanje, og sånn grønnsaks kål 😊

Anonymkode: 61a05...3fe

Skrevet

Jeg kjøper wokposen, pleier å kjøpe i Sverige for der er wokposene større enn her. 

Jeg tar å steker litt kyllingfilet i terninger i stekepannen. Når de er ferdige, tar jeg de ut å tar i wok. Ved siden av lager jeg litt makaroner pasta, når woken er ferdig tar jeg både kyllingfilet og pasta oppi å rører alt godt sammen. På slutten tar i litt matfløten. 

Nydelig 😍

Anonymkode: 3a710...f6f

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjøper wokposen, pleier å kjøpe i Sverige for der er wokposene større enn her. 

Jeg tar å steker litt kyllingfilet i terninger i stekepannen. Når de er ferdige, tar jeg de ut å tar i wok. Ved siden av lager jeg litt makaroner pasta, når woken er ferdig tar jeg både kyllingfilet og pasta oppi å rører alt godt sammen. På slutten tar i litt matfløten. 

Nydelig 😍

Wokposen?

Anonymkode: e30fe...4e0

Skrevet

Ferske grønnsaker fra kjøleskapet; feks løk, gulrot, litt chili, hvitløk, brokkoli, grønnkål. Tar det vi har, samboeren liker godt å kjøpe de ferske wokblandingene til Rema. Så enten chilipaste og kokosmelk, eller en woksaus fra santa maria eller blue dragon. Jeg liker kokosmelk pg chilipaste best. Ris eller nudler ved siden av. Valgfritt kjøtt oppi, som kylling eller svin som wokkes før man tilsetter grønnsakene. 

Anonymkode: 31f28...f53

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Wokposen?

Anonymkode: e30fe...4e0

Noe ala den her:)

3FB18170-B5CD-4675-B1C3-A462D9CBB022.jpeg

Skrevet

Kyllingfilet i biter og ferske gulrøtter, blomkål og brokkoli sammen med ris.

Anonymkode: f49fd...0fe

Skrevet

Bruker alltid ferske grønnsaker og det kan godt være ferdige poser. Frosne bruker jeg aldri. De blir mer kokt enn wokket og virkelig ikke gode. Favoritten til kylling er pak choi, chili, gulrot, ingefær, hvitløk og vårløk. Smaker til med soyasaus og østerssaus. Til laks (som jeg baker i ovnen med teriyakisaus og sesamfrø er hvitløk, chili, ingefær, paprika, sukkererter og galiamelon. Ellers wokker jeg en del etter "man tager hva man haver". Ris eller nudler ved siden av. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ferske grønnsaker fra kjøleskapet; feks løk, gulrot, litt chili, hvitløk, brokkoli, grønnkål. Tar det vi har, samboeren liker godt å kjøpe de ferske wokblandingene til Rema. Så enten chilipaste og kokosmelk, eller en woksaus fra santa maria eller blue dragon. Jeg liker kokosmelk pg chilipaste best. Ris eller nudler ved siden av. Valgfritt kjøtt oppi, som kylling eller svin som wokkes før man tilsetter grønnsakene. 

Takk for tips, jeg visste ikke at Rema 1000 har ferske wokblandinger. Kokosmelk har jeg aldri brukt, skal det koke eller bare varmes litt på slutten? Hvor kjøper du chilipaste? Fant ikke noe når jeg googlet

Hi

Skrevet

østerssaus, minimais, løk, paprika, ev. gulrot i skiver, brokkoli, soyasaus, maisenna, salt og pepper. Og protein (kylling/okse/svin).

Anonymkode: fe8eb...268

Skrevet

Friske grønnsaker fra kjøleskapet, nudler eller ris, kylling, svin eller biffstrimler. Bruker alltid chili, hvitløk og ingefær. Litt vann, soyasaus, lime og sweet chili. Ristede sesamfrø er godt på toppen. 

Eller med kokosmelk rør eller grønn currypaste. 

Skrevet
På 20.11.2019 den 21.41, Anonym bruker skrev:

Takk for tips, jeg visste ikke at Rema 1000 har ferske wokblandinger. Kokosmelk har jeg aldri brukt, skal det koke eller bare varmes litt på slutten? Hvor kjøper du chilipaste? Fant ikke noe når jeg googlet

Hi

Kjøper på Rema, av merket Santa Maria. Koker et par minutter på slutten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...