Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #1 Skrevet 19. november 2019 Var nettopp i et selskap hvor datter på syv fikk en iPhone 8+ i gave! Har verden gått av hengslene???? Bare jeg som reagerer?? Anonymkode: 4e336...6b5
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #2 Skrevet 19. november 2019 Dem om det, hadde jeg tenkt. Det angår ikke meg 🙂🤷♀️ Her får 7åringen telefonklokke til jul fordi han skal gå til skolen alene. Hadde ikke gitt telefon med apper og Internett, blir bare mas å passe på (sikkerhet) Men utover det så er det min jobb å lære mitt barn våre verdier, og aksept for at andre tenker anderledes - Og at det ikke alltid er bedre, nødvendigvis. Og hva andre gjør i sin verden, og velger å kjøpe til eller lære til sine barn er opp til de. Anonymkode: c5004...128
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #3 Skrevet 19. november 2019 En kompis av min sønn fikk I phone 11 pro max til over 13 000 kr på 10 års dagen 🙈 Anonymkode: adc96...b19
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #4 Skrevet 19. november 2019 Nei, det er ikke bare du som reagerer. Jeg synes også at det er helt vanvittig. Folk må selvsagt gjøre som det passer dem, men det er fortsatt helt vilt! Hvis man har et så sinnsykt overskudd av penger, så er det kanskje på tide å tenke på de som ikke har like mye! Anonymkode: 4e6d0...2a4
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #5 Skrevet 19. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er ikke bare du som reagerer. Jeg synes også at det er helt vanvittig. Folk må selvsagt gjøre som det passer dem, men det er fortsatt helt vilt! Hvis man har et så sinnsykt overskudd av penger, så er det kanskje på tide å tenke på de som ikke har like mye! Anonymkode: 4e6d0...2a4 Så fordi noen kjøper seg dyre ting tenker man ikke på andre? Interessant tanke. Jeg kjøpte meg en veske til 12 000,- som jeg har ønsket meg i ti år jeg, i følge din konklusjon så har jeg da ikke gitt til andre. Merkelig at jeg da har gitt ganske mye i år. Anonymkode: bc1ec...5dd
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #6 Skrevet 19. november 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Så fordi noen kjøper seg dyre ting tenker man ikke på andre? Interessant tanke. Jeg kjøpte meg en veske til 12 000,- som jeg har ønsket meg i ti år jeg, i følge din konklusjon så har jeg da ikke gitt til andre. Merkelig at jeg da har gitt ganske mye i år. Anonymkode: bc1ec...5dd Nå syns jeg faktisk at det er en viss forskjell på å kjøpe noe så dyrt til en voksen kontra et barn. Du som voksen har jobbet for disse pengene «og vet hva som ligger bak». Om ungen arver tlf etter en av foreldrene blir det jo litt annerledes. Ei veske har man gjerne i åresvis og det er vel sjelden tilfelle med en mobil. 12000 for ei veske er jo også temmelig drøyt! Anonymkode: 4e6d0...2a4
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #7 Skrevet 19. november 2019 Jeg ser ikke problemet. Her benytter vi jul og bursdager til å gi barna dyre ting som de ellers aldri får. Ikke dermed sagt at de alltid får dyre ting til sånne anledninger, men en mobiltelefon er noe vi mener de trenger, og da ønsker vi å gi dem en ordentlig mobil de ønsker seg når de først får det. Ser ikke hvorfor vi skulle kjøpt en billig mobil kun av prinsipp. Anonymkode: 365a7...b32
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #8 Skrevet 19. november 2019 Folk må få gjøre som de vil. Det plager på ingen måte meg at barn har dyre telefoner, hvorfor skulle det det? Jeg har heldigvis viktigere ting å tenke på enn hva andre velger å gi til sine barn. Mine på åtte og ti klarer seg uten enn så lenge, men får muligens «gammeldags» mobil (det vil si ikke smarttelefon) til jul. Sikkert noe som har meninger om det også🤷🏻♀️ Anonymkode: 9371b...583
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #9 Skrevet 19. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg ser ikke problemet. Her benytter vi jul og bursdager til å gi barna dyre ting som de ellers aldri får. Ikke dermed sagt at de alltid får dyre ting til sånne anledninger, men en mobiltelefon er noe vi mener de trenger, og da ønsker vi å gi dem en ordentlig mobil de ønsker seg når de først får det. Ser ikke hvorfor vi skulle kjøpt en billig mobil kun av prinsipp. Anonymkode: 365a7...b32 Nå syns jeg alderen har litt å si også. Det er forskjell på en 7-åring og en 17-åring. Skjønner ikke at noen tør å la en 7-åring gå rundt med en mobil til 7-8000kr. Anonymkode: 4e6d0...2a4
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #10 Skrevet 19. november 2019 8+ begynner bli en gammel modell så ser ikke problemet med det. Jeg har hatt min i snart 2 år selv... Anonymkode: ca154...853
TinaK 1990 Skrevet 19. november 2019 #11 Skrevet 19. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så fordi noen kjøper seg dyre ting tenker man ikke på andre? Interessant tanke. Jeg kjøpte meg en veske til 12 000,- som jeg har ønsket meg i ti år jeg, i følge din konklusjon så har jeg da ikke gitt til andre. Merkelig at jeg da har gitt ganske mye i år. Anonymkode: bc1ec...5dd For en sammenligning!! Regner med at det er en viss forskjell på deg og en liten 7-åring?
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #12 Skrevet 19. november 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: 8+ begynner bli en gammel modell så ser ikke problemet med det. Jeg har hatt min i snart 2 år selv... Anonymkode: ca154...853 De koster FRA 6790kr og oppover... er ikke det litt drøyt til en på 7? Anonymkode: 4e6d0...2a4
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #13 Skrevet 19. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: De koster FRA 6790kr og oppover... er ikke det litt drøyt til en på 7? Anonymkode: 4e6d0...2a4 Hva har du med å bestemme hvor mye som er for dyrt for alle landets 7åringer?? Anonymkode: 365a7...b32
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #14 Skrevet 19. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva har du med å bestemme hvor mye som er for dyrt for alle landets 7åringer?? Anonymkode: 365a7...b32 Jeg bestemmer da ingenting, men ytrer min personlige mening! Anonymkode: 4e6d0...2a4
Har en farlig sexy mann Skrevet 19. november 2019 #15 Skrevet 19. november 2019 Har selv kjøpt dyre gaver til mine barn som folk har reagert kraftig på. TV, PlayStation, telefoner, iPad, PC osv... Jeg spytter inn 1500,-, og besteforeldre/evt faddere spytter inn noe på samme gave. Min iPhone 8+ kostet 4000,- brukt i fjor. Kan det være noe i samme dur..? Og hvorfor skal nordmenn alltid skrike høyt når andre får noe som ikke er heeelt som de andre? Betyr dette egentlig at barnet er bortskjemt, blir egoistisk osv..? Har barnet iPad? Hva fikk det ellers av andre i familien? Slutt å bry dere. Spar dere heller til det virkelig er noe å bry seg med..!
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #16 Skrevet 19. november 2019 I min verden er det galskap. Har en 9-åring, og er faktisk de færreste i klassen hans som har tlf. Og enda godt er det. Anonymkode: e0ce2...f3c
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #17 Skrevet 19. november 2019 2 timer siden, TinaK 1990 skrev: For en sammenligning!! Regner med at det er en viss forskjell på deg og en liten 7-åring? Hun skrev ikke noe om alder hun jeg kommenterte. Hun skrev når folk har så overflod av penger er det på tide å tenke på de som ikke har så mye. Altså overflod av penger betyr sløsing?? Eller? Jeg ser selvsagt at jeg har sløst med penger. Og samtidig så evner jeg altså å hjelpe andre. Anonymkode: bc1ec...5dd
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #18 Skrevet 19. november 2019 Jeg synes også det er galskap. Min 9-åring har ikke telefon, heller ikke smart-klokke. Hun går til og fra skolen alene, og er ofte ute med venner etter skolen. Vi gjør avtaler, og hun har klokke. Når hun etter hvert får egen telefon blir det en billig en, uten smart-funksjon. Anonymkode: 827fb...20d
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #19 Skrevet 19. november 2019 Våre barn har relativt nye iphoner, fordi både min og mannens arbeidsplass kjøper nye mobiler til oss jevnlig, og barna får arve etterhvert. 7-åringen har den eldste iPhonen i familien, det er en 7+. Han bruker den som en iPad hjemme, og til å ringe oss når han kommer hjem fra skolen. Både 9- og 11-åringen har nyere iphoner enn det. For alt du vet er det en avlagt telefon som er lagt pent tilbake i original eske og pakket inn som gave. Det er helt irrelevant for meg hvilke telefoner andre barn har. Så lenge det fungerer for den aktuelle familien er vel det likegyldig for andre? Anonymkode: 0fbde...0ae
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #20 Skrevet 19. november 2019 Hm... vår familie har antikvariske telefoner skjønner jeg. Jeg har iPhone 6s og det er den nyeste modellen i familien. Den er 4 år gammel. Funker fortsatt og med powerbank så er jo livet blitt mye bedre😀 Anonymkode: c7ad4...8bb
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #21 Skrevet 19. november 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hm... vår familie har antikvariske telefoner skjønner jeg. Jeg har iPhone 6s og det er den nyeste modellen i familien. Den er 4 år gammel. Funker fortsatt og med powerbank så er jo livet blitt mye bedre😀 Anonymkode: c7ad4...8bb Godt å høre at det fortsatt finnes fornuftige mennesker i verden 😅👏🏼👏🏼 Anonymkode: e0ce2...f3c
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #22 Skrevet 19. november 2019 Min 9-åring ønsker seg en iPhone 8 til jul. Det skal han få: han spytter inn 1000 kroner, mens jeg gir resten (koster 4590 kroner). Fra lillebroren går han en Bluetooth-høytaler. Det er "alt" han får til jul. Anonymkode: b8e40...2b0
Anonym bruker Skrevet 19. november 2019 #23 Skrevet 19. november 2019 Nei. Ikke bare du som reagerer. Vi alle kommer til å få svi for ting som dette etterhvert...... Anonymkode: 801ff...e8d
TinaK 1990 Skrevet 20. november 2019 #24 Skrevet 20. november 2019 Begge mine barn (9 og 12 år) har iPhone 8. De er begge arvet fra min mann og meg da vi fikk nye på jobben.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2019 #25 Skrevet 20. november 2019 Min på 8 har iPhone 8. Fikk den da hun var 7. Hadde min gamle iPhone 6s tidligere, men når mannen kjøpte seg ny telefon i våres fikk datteren vår hans iPhone 8 Anonymkode: 28bd5...c96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå