Gå til innhold

Klarer ikke selge hytta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er midt i et samlivsbrudd. Mannen min er ikke interessert i å ta over huset. Jeg er så heldig og kan klare det. Men hytta må selges. Sliter noe voldsomt med det. Det er så mange gode minner og jeg og barna er blitt så knyttet til den. Får pustevansker bare av tanken på å måtte selge. Noen som har hatt det slikt og greid å gjennomføre? Noen erfaringer og råd? 

Anonymkode: 660d4...148

Skrevet

Kan det være en mulighet at dine foreldre eller søsken kjøper seg inn i hytta slik at dere kan dele på den? (husk i så fall gode kontrakter om bruk, vedlikehold osv.)

Hvis det ikke er mulig økonomisk så må du jo bare få den solgt. Ikke vits å ha den om det gjør at alt annet stopper opp pga. elendig økonomi, at du ikke har råd til å reise til/fra hytta og bruke den.

Om dere må selge er det ingen som kan ta fra deg og ungene minnene dere har fra hytte, alle minnene tar dere med dere videre!

Anonymkode: a086a...663

Skrevet

Tror du ungene vil beholde barndomshjemmet eller hytta?

Anonymkode: b0729...068

Skrevet

Hva med å leie den ut på åremål? Med mindre du trenger pengene som er i hytta så vil åremål gi deg stabile inntekter som tar seg av utgiftene.   Så kan du gjøre det slik frem til din hverdag er anderledes. Kanskje du har råd til å ha den senere, kanskje du får ny partner. 

Anonymkode: 1eeda...374

Skrevet

Jeg «mistet» hytten i skilsmissen min.  Det var trist, både for ungene og meg.  

Men det måtte bli sånn.  Jeg hadde råd til å beholde huset vårt, så ungene slapp å flytte.  Jeg er 100% alene med barna, og synes det er krevende nok med barn, 100% jobb og ett hus som skal vedlikeholdes.  Hytte koster både tid og penger...  

Jeg har heldigvis anledning til å ta med barna på både sommerferie og høst/vinterferie.  Vi er også så heldige at venner inviterer oss med på sine hytter.  

Jeg savner følelsen av å kunne sette meg i bilen fredag etter jobb og kjøre til MIN EGEN hytte der klærne og utstyr allerede er på plass.  Jeg savner utsikten, savner turene vi gikk der og følelsen av ro jeg alltid fikk av å være der.  Men, livet forandrer seg, og vi lever helt fint uten hytte.  

Anonymkode: 1cce0...b15

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan det være en mulighet at dine foreldre eller søsken kjøper seg inn i hytta slik at dere kan dele på den? (husk i så fall gode kontrakter om bruk, vedlikehold osv.)

Hvis det ikke er mulig økonomisk så må du jo bare få den solgt. Ikke vits å ha den om det gjør at alt annet stopper opp pga. elendig økonomi, at du ikke har råd til å reise til/fra hytta og bruke den.

Om dere må selge er det ingen som kan ta fra deg og ungene minnene dere har fra hytte, alle minnene tar dere med dere videre!

Takk! Tror ikke noen vil dele. Og det er helt riktig, alt stopper opp nå. Mannen  min får ikke kjøpt seg leilighet, før hytta er solgt. Jeg er bare redd for at alt drar seg utover og det tar hundre år før jeg greier å gjennomføre dette. Føler meg helt håpløs som ikke klarer dette nå.

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du ungene vil beholde barndomshjemmet eller hytta?

Anonymkode: b0729...068

Bra sagt! 

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å leie den ut på åremål? Med mindre du trenger pengene som er i hytta så vil åremål gi deg stabile inntekter som tar seg av utgiftene.   Så kan du gjøre det slik frem til din hverdag er anderledes. Kanskje du har råd til å ha den senere, kanskje du får ny partner. 

Anonymkode: 1eeda...374

Godt forslag. Men tror ikke det går. Mannen min trenger cash for å kjøpe seg leilighet...

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg «mistet» hytten i skilsmissen min.  Det var trist, både for ungene og meg.  

Men det måtte bli sånn.  Jeg hadde råd til å beholde huset vårt, så ungene slapp å flytte.  Jeg er 100% alene med barna, og synes det er krevende nok med barn, 100% jobb og ett hus som skal vedlikeholdes.  Hytte koster både tid og penger...  

Jeg har heldigvis anledning til å ta med barna på både sommerferie og høst/vinterferie.  Vi er også så heldige at venner inviterer oss med på sine hytter.  

Jeg savner følelsen av å kunne sette meg i bilen fredag etter jobb og kjøre til MIN EGEN hytte der klærne og utstyr allerede er på plass.  Jeg savner utsikten, savner turene vi gikk der og følelsen av ro jeg alltid fikk av å være der.  Men, livet forandrer seg, og vi lever helt fint uten hytte.  

Takk for at du delte din erfaring! Akkurat nå beundrer jeg alle som bare gjennomfører det. Tok det lang tid før du bestemte deg? 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for at du delte din erfaring! Akkurat nå beundrer jeg alle som bare gjennomfører det. Tok det lang tid før du bestemte deg? 

Hvis du ikke har et valg, så handler det ikke om å bestemme seg. Det handler om å gjennomføre. Og det er ikke så vanskelig – ring en megler, så ruller ballen.

Anonymkode: 4c73d...16c

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei.  Det viktigste for meg var å bli ferdig med delingen av boet.  Jeg tenkte på det som å «rive av plasteret».  Det var viktig for meg å få kontroll over egen økonomi, og det var ikke mulig før boet var delt.  

Det ER trist at vi ikke har hytte lenger.  Men det var viktig for meg å bli ferdig med skilsmissen for å få ro til å kunne gå videre.  Jeg hadde enkelt og greit ikke råd til å beholde den.  

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ikke har et valg, så handler det ikke om å bestemme seg. Det handler om å gjennomføre. Og det er ikke så vanskelig – ring en megler, så ruller ballen.

Ja det er sant. Om jeg ikke gjør det, velger jeg et ødelagt ekteskap. Mannen min hadde allerede kontakt med en megler og jeg fikk fullstendig panikk. Stoppet alt sammen. Føler meg tåpelig ... 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja det er sant. Om jeg ikke gjør det, velger jeg et ødelagt ekteskap. Mannen min hadde allerede kontakt med en megler og jeg fikk fullstendig panikk. Stoppet alt sammen. Føler meg tåpelig ... 

Jeg trodde du stod midt i et samlivsbrudd? Mener du at det blir vanskeligere å samarbeide etter skilsmissen? For det er jo noe i det. Du stikker på en måte kjepper i hjulene for mannen din, selv om det ikke er "med vilje".

Hvis du ikke kan beholde hytta, er det antakeligvis enklere å la mannen styre prosessen, og ikke la det dra ut i tid. Det blir nok ikke enklere hvis du går og grubler på det.

❤️ 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg trodde du stod midt i et samlivsbrudd? Mener du at det blir vanskeligere å samarbeide etter skilsmissen? For det er jo noe i det. Du stikker på en måte kjepper i hjulene for mannen din, selv om det ikke er "med vilje".

Hvis du ikke kan beholde hytta, er det antakeligvis enklere å la mannen styre prosessen, og ikke la det dra ut i tid. Det blir nok ikke enklere hvis du går og grubler på det.

❤️

Det er jeg som ville ut av ekteskapet. Han ville bare fortsatt livet sånn det har vært. Vi samarbeider godt. Uansett. Så ja jeg burde vært takknemlig for at han tar tak. Jeg har lurt på om jeg må vente til sommeren og bare reise bort fra alt. Vet ikke hvorfor det er så vanskelig for meg. Men har nok også noe med en utrygg barndom  å gjøre...

Skrevet

For meg ble huset veldig viktig da samlivsbruddet var et faktum. Eksen gikk med på å la meg og barna bo der i separasjonsperioden. Nå som alt har modnet litt, bryr jeg meg mindre om huset og mer om ferieleiligheten. Har derfor valgt å beholde den og ikke huset.. Har skjønt at så lenge vi har hverandre, altså barna og jeg, så spiller det ingen rolle hvor vi bor. Barna har det fint likevel. Huset er bare en ting. Feriestedet er derimot viktigere for meg, så nå skal huset selges og feriestedet beholdes. Har kjøpt ut mannen derfra. 

Anonymkode: 2b100...73a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg som ville ut av ekteskapet. Han ville bare fortsatt livet sånn det har vært. Vi samarbeider godt. Uansett. Så ja jeg burde vært takknemlig for at han tar tak. Jeg har lurt på om jeg må vente til sommeren og bare reise bort fra alt. Vet ikke hvorfor det er så vanskelig for meg. Men har nok også noe med en utrygg barndom  å gjøre...

Er det da rettferdig av deg å gjøre din manns liv utrygt nå, sette hans liv på vent fordi du ikke vil selge hytta? Når det enda til er du som ville ut av ekteskapet? Om du trenerer dette så risikerer du jo å skade samarbeidet om ungene.

Kanskje mannen kan overta huset, så kan du finne en leilighet og heller beholde hytta, om den er så viktig for deg?

Skrevet

Hvis det er enfamiliehytte så undersøk om noen andre i familien ønsker å kjøpe til takst. Ellers anbefaler jeg deg bare å gjøre det. Bli ferdig med det.

Anonymkode: 92b0b...cf2

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det da rettferdig av deg å gjøre din manns liv utrygt nå, sette hans liv på vent fordi du ikke vil selge hytta? Når det enda til er du som ville ut av ekteskapet? Om du trenerer dette så risikerer du jo å skade samarbeidet om ungene.

Kanskje mannen kan overta huset, så kan du finne en leilighet og heller beholde hytta, om den er så viktig for deg?

Mannen vil ikke overta huset. Skjønner hva du mener. Vil ikke skrive årsaken til bruddet, men tror nok at de aller fleste ville tenkt, hvorfor i all verden gikk du ikke før.... Så det å bli lengre blir værst for meg uansett. Huff, jeg må bare få det unnagjort.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis det er enfamiliehytte så undersøk om noen andre i familien ønsker å kjøpe til takst. Ellers anbefaler jeg deg bare å gjøre det. Bli ferdig med det.

Anonymkode: 92b0b...cf2

Ikke familiehytte... Ja, bli ferdig med det. Jeg skal gjøre et forsøk. 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke familiehytte... Ja, bli ferdig med det. Jeg skal gjøre et forsøk. 

Nei, du skal ikke gjøre et forsøk, du skal gjennomføre.

Sier du til deg selv at du skal prøve så gir du også deg selv rom for å ikke klare. Det fungerer ikke med ting som er vanskelig. 

Anonymkode: 1abc9...be6

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bra sagt! 

Hvis det var mine ville de beholdt hytta.

Anonymkode: 662be...ff4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...