Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #1 Skrevet 16. november 2019 Har ei på 11 år som nå har hatt feber på rundt 38,4 i 1 uke. Kanskje hostet litt, men ikke snørrete f.eks. Klager på vondt i hodet. Vi var hos lege på onsdag og tok crp og halsprøve, crp på 11 og negativ halsprøve. Hun klager og veldig på vondt i knærne, har gjort det en stund, konkludert med voksesmerter og at hun driver med friidrett. Men nå som hun ikke har gjort det og bare vært i ro så er det mye vondere. Leste da selvfølgelig om dette og leukemi, teite meg. Har nettopp vært igjennom alvorlig kreftsykdom hos min mor, så kanskje derfor jeg engster meg litt mer. Hun er og veldig sliten Jeg selv er forkjøla og jeg vet det går mye nå. Så det er nok helt sikkert et virus. Dere som har kjennskap til dette, hva tenker dere? Og ja, jeg veit at man ikke skal ta alt for god fisk her inne altså, men er jeg helt på jordet? Anonymkode: 30c83...355
KellyTaylor Skrevet 16. november 2019 #2 Skrevet 16. november 2019 Influensa pleier å gi verkende ledd vet jeg. Kanskje dere har det?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #3 Skrevet 16. november 2019 7 minutter siden, KellyTaylor skrev: Influensa pleier å gi verkende ledd vet jeg. Kanskje dere har det? Ja, det er sant. Men da tror jeg hun kanskje hadde vært mye dårligere. Jeg har tatt vaksinen for 3 uker siden. Takk for svar😊 Anonymkode: 30c83...355
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #4 Skrevet 16. november 2019 Kan hende hun har mykoplasma betennelse. Det hadde min sønn hadde satt seg i lungene han ble til slutt hentet av ambulanse. Det er ganske snikende fordi det gir ikke utslag på CRP. Anonymkode: ccd15...ee1
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #5 Skrevet 16. november 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Kan hende hun har mykoplasma betennelse. Det hadde min sønn hadde satt seg i lungene han ble til slutt hentet av ambulanse. Det er ganske snikende fordi det gir ikke utslag på CRP. Anonymkode: ccd15...ee1 Det hadde hun for 3 år siden tror jeg det var. Men da hadde hun høy feber hele tiden, typ 40. Ingen hoste. Siden vi testet litt sent så var det for sent for behandling og det gikk over av seg selv, tok vel 2-3 uker. Takk for svar. Anonymkode: 30c83...355
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #6 Skrevet 16. november 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det hadde hun for 3 år siden tror jeg det var. Men da hadde hun høy feber hele tiden, typ 40. Ingen hoste. Siden vi testet litt sent så var det for sent for behandling og det gikk over av seg selv, tok vel 2-3 uker. Takk for svar. Anonymkode: 30c83...355 Kan være det samme min hadde nesten ikke feber men fikk plutselig ikke puste. I tillegg til mye hosting og slim Anonymkode: ccd15...ee1
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #7 Skrevet 16. november 2019 Hvor bor dere? Går en skikkelig tøff influensa i Akershus nord nå. Fire på jobben er sykemeldt, to ansatte i barnehagen har dette og flere venner har fått den. Holder en knapp på influensa, og at dette trolig vil vare enda en uke. Anonymkode: 395c2...60f
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #8 Skrevet 16. november 2019 Mange mange virus gir det som kalles reaktiv artritt, og mange gir leddsmerter uten leddbetennelse (artralgi). Anonymkode: a2fb4...5ac
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #9 Skrevet 16. november 2019 er nok bare infulensa, barn med kreft er veldig bleike, har veldig vondt i magen og kaster opp mye Anonymkode: 490b7...d60
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #10 Skrevet 16. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvor bor dere? Går en skikkelig tøff influensa i Akershus nord nå. Fire på jobben er sykemeldt, to ansatte i barnehagen har dette og flere venner har fått den. Holder en knapp på influensa, og at dette trolig vil vare enda en uke. Anonymkode: 395c2...60f Akershus faktisk, nord for Oslo. Men trudde hun skulle vært dårligere da, helt kaputt liksom. Men vi får bare vente å se, takk for svar. Hi Anonymkode: 30c83...355
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #11 Skrevet 16. november 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: er nok bare infulensa, barn med kreft er veldig bleike, har veldig vondt i magen og kaster opp mye Anonymkode: 490b7...d60 Hun er bleik,men ikke magevondt og oppkast. Grunnen til at jeg og er på denne tanken (sikkert feil altså) er fordi vi hadde en pasient på jobb som hadde hatt feber 1 uke, og kun det, ingen andre symptomer, barnet hadde leukemi. Anonymkode: 30c83...355
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #12 Skrevet 16. november 2019 Just now, Anonym bruker said: Hun er bleik,men ikke magevondt og oppkast. Grunnen til at jeg og er på denne tanken (sikkert feil altså) er fordi vi hadde en pasient på jobb som hadde hatt feber 1 uke, og kun det, ingen andre symptomer, barnet hadde leukemi. Anonymkode: 30c83...355 skjønner du blir redd,men det veldig lite sannsynlighet for det er det, og stort sett har man mye mer symtomer på det hvis det er kreft, magevond, oppkast, neseblod, blør fra ørene Anonymkode: 490b7...d60
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #13 Skrevet 16. november 2019 Lignende symptomer og veldig dårlig form hos jentene mine i oktober, viste seg å være mycoplasma. Jeg fikk det selv også, ble skikkelig dårlig og slapp, vondt i kroppen, frossen og hodepine. Tok nesten 2 uker før jeg kom meg igjen.Den ene jenta var så dårlig at hun var ikke ute av rommet annet enn for å tisse på flere dager. Anonymkode: 7323d...ee0
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #14 Skrevet 16. november 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: skjønner du blir redd,men det veldig lite sannsynlighet for det er det, og stort sett har man mye mer symtomer på det hvis det er kreft, magevond, oppkast, neseblod, blør fra ørene Anonymkode: 490b7...d60 Takk for støtten. Jeg veit at jeg overreagerer egentlig, men har som skrevet vært igjennom litt nå og krisemaksimerer ting til tider. Det er nok det de aller fleste har, så vi får bare se det an hi Anonymkode: 30c83...355
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #15 Skrevet 16. november 2019 4 minutes ago, Anonym bruker said: Takk for støtten. Jeg veit at jeg overreagerer egentlig, men har som skrevet vært igjennom litt nå og krisemaksimerer ting til tider. Det er nok det de aller fleste har, så vi får bare se det an hi Anonymkode: 30c83...355 Ja det er sant og blir du veldig engstelig, skader det jo ikke og ringe legevakten lykke til og god bedring til jenta di ❤️ Anonymkode: 490b7...d60
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #16 Skrevet 16. november 2019 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for støtten. Jeg veit at jeg overreagerer egentlig, men har som skrevet vært igjennom litt nå og krisemaksimerer ting til tider. Det er nok det de aller fleste har, så vi får bare se det an hi Anonymkode: 30c83...355 Hei, har sjølv datter som er ferdigbehandlet for leukemi. Ho kasta aldri opp eller hadde vondt i magen før leukemien blei oppdaga. Og hennes leukemi var kommet langt før legene tok oss på alvor. Det var nesten for seint å starte behandling. Mi jente hadde mykje feber, uten noko grunn som me kunne sjå. Ho fekk og veldig vondt i beina, legene konkluderte med voksesmerter. Ellers såg me ikkje noko anna på ho. Crp var skyhøg. Dersom du ikkje slappe av med svaret du har fått så be om ny blodprøve og sjekk. Det var magefølelsen vår som redda jenta vår og me måtte kjempe for å finne ut av kva som feilte ho og at me ikkje stolte på at det var voksesmerter Anonymkode: 4340a...33f
Twintipp Skrevet 16. november 2019 #17 Skrevet 16. november 2019 Mannen min har akkurat hatt influensa, lett feber og veldig verking i ledd. Han har aldri hatt det før...
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #18 Skrevet 16. november 2019 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja det er sant og blir du veldig engstelig, skader det jo ikke og ringe legevakten lykke til og god bedring til jenta di ❤️ Anonymkode: 490b7...d60 Neida, det vet jeg, men kan se det an noen dager til. Takk igjen Anonymkode: 30c83...355
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #19 Skrevet 16. november 2019 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hei, har sjølv datter som er ferdigbehandlet for leukemi. Ho kasta aldri opp eller hadde vondt i magen før leukemien blei oppdaga. Og hennes leukemi var kommet langt før legene tok oss på alvor. Det var nesten for seint å starte behandling. Mi jente hadde mykje feber, uten noko grunn som me kunne sjå. Ho fekk og veldig vondt i beina, legene konkluderte med voksesmerter. Ellers såg me ikkje noko anna på ho. Crp var skyhøg. Dersom du ikkje slappe av med svaret du har fått så be om ny blodprøve og sjekk. Det var magefølelsen vår som redda jenta vår og me måtte kjempe for å finne ut av kva som feilte ho og at me ikkje stolte på at det var voksesmerter Anonymkode: 4340a...33f Uff, så leit å høre. Håper det går bra med henne❤ Her var bare crp på 11, men tok ikke hvite blodceller eller plater. Utrolig hvordan denne magefølelse kan virke av og til. Vi ser det an til mandag, er hun fortsatt dårlig så tar jeg kontakt med fastlege. Hi Anonymkode: 30c83...355
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #20 Skrevet 16. november 2019 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Uff, så leit å høre. Håper det går bra med henne❤ Her var bare crp på 11, men tok ikke hvite blodceller eller plater. Utrolig hvordan denne magefølelse kan virke av og til. Vi ser det an til mandag, er hun fortsatt dårlig så tar jeg kontakt med fastlege. Hi Anonymkode: 30c83...355 Det går veldig fint med ho, tusen takk 🤗 Og god bedring til jenta di. Er som oftest ikkje noko alvorlig, ville bare fram til at det er viktig å stole på magefølelsen og ikkje bare det legen seier 👍 Anonymkode: 4340a...33f
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #21 Skrevet 16. november 2019 Det er individuelt hvor syk man blir av influensa altså, man tror man må bli helt utslått, men det er ikke sant. Noen får et mye mildere forløp. Som regel blir man mye sykere av en influensa enn av en forkjøkelse, men det er ikke alltid sånn. Anonymkode: bb644...f4c
Anonym bruker Skrevet 16. november 2019 #22 Skrevet 16. november 2019 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det går veldig fint med ho, tusen takk 🤗 Og god bedring til jenta di. Er som oftest ikkje noko alvorlig, ville bare fram til at det er viktig å stole på magefølelsen og ikkje bare det legen seier 👍 Anonymkode: 4340a...33f Så bra, godt å høre😊 Takk for, regner med at dette går over👍 Ha en fin lørdagskveld videre folkens. Anonymkode: 30c83...355
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå