Gå til innhold

Når begynner dere å pynte til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser noen naboer har pyntet med utendørsbelysning allerede og det er såå fint! Frister å begynne å pynte her også, men jeg synes det er litt tidlig enda. Pynter dere mye ute? Og når «tenner» dere lysene?

Anonymkode: b5704...b10

Skrevet

Første advent 

Anonymkode: 5ebd0...3fb

Skrevet

Jeg elsker jul men blir faktisk irritert da jeg var på handlesenter forrige uke. Da er all pynt ut, ja tom juletreer står der. Jeg mener uke før første advent er absolutt maks man kan begynne.

Hjemme begynner jeg forsiktig søndag første advent. Jeg liker ikke lilla så hos oss er adventspynt også julepynt derfor overdriver jeg ikke.

Anonymkode: 8f5ee...b76

Skrevet

Her kjører vi full jul fra denne helgen! Pleier egentlig å pynte til 1.desember, men nå har vi ikke tid de neste helgene. Syns det egentlig er liiiiitt tidlig, men gleder meg også :)

Anonymkode: 6238d...684

Skrevet

Pynter diskret til 1. desember. Så pynter vi juletre 13. desember

Anonymkode: 708ae...e8f

Skrevet

Lille julaften. 

Jeg begynner jula når jula begynner, ikke i adventstiden eller enda tidligere. 

Anonymkode: a7694...0e9

Skrevet

Pynter til advent og setter på utelysa til 1.desember, og så pynter jeg til jul 22.12 og juletreet 23.12. 

Skrevet

Har så vidt begynt å pynte til advent. Et par lilla duker har tittet frem fra skapet 😂 

Skifter gardiner og får opp resten av adventspynten og utebelysning i løpet av uka. Er opptatt hele neste helg, så vil være klar før helga. Julepynt settes frem litt og litt gjennom desember. Jeg har MASSE julepynt og pynter alle rom. Elsker jul! 

Anonymkode: 97b2c...b85

Skrevet

Siden første advent er den 1. desember i år så kommer jeg til å pynte fredagen før, altså  29. November. Jeg var alvorlig syk fra november til januar i fjor/år så i år skal jeg virkelig starte julen tidlig og kose meg maks! Bare to uker igjen nå😁

Anonymkode: 21bca...fcb

Skrevet

Pynter til advent 1. Desember og til jul 23 desember. 

Jeg liker at advent er rolig og at vi venter på jula. Magisk å stå opp på julaften til ferdig pyntet hus❤

Anonymkode: 9a78a...a61

Skrevet

Utelys, stjerne i vinduet og sånn stake kommer opp fredag i adventshelgen. Juletre og nisser osv blir nok lørdag eller søndag før julaften. Gleder meg, alltid så koselig 😊

Skrevet

Pluggar i kontakten til stjerne og utelys 1. Desember/1.søndag i advent.

Skrevet

Pynter til advent til 1. desember og til jul 23, desember

Anonymkode: 24e2b...dce

Skrevet

Utelys, stjerner i vindu osv fra helgen med første søndag i advent.  Har ikke adventspynt hjemme så jula kommer krypende utover i desember. Toppes med juletre rundt 20. Desember. 

Anonymkode: 828dc...edf

Skrevet

Pynter med stjerner og lys ute om formiddagen første søndag i advent, så når vi kommer hjem fra julegrantenningen ser vi lysene for første gang. Det er kjempefint. 

Jeg pynter ikke med lilla, så det røde sniker seg inn i løpet av desember, men full jul med nissehus osv kommer ikke før rundt 20 desember, og juletre pyntes 22. 

Anonymkode: fc3cb...a49

Skrevet

1. desember eller første søndag i advent, alt ettersom hva som kommer først. I år sammenfaller dagene, så da blir det begge deler 😊 Juletreet må vente til rundt 20. desember. 

Anonymkode: 1dd44...cc8

Skrevet

Det med å lyse opp i hagen har jo forandret seg veldig de seneste årene. Nå har man jo lyseslinger ute både om sommeren og vinteren. Så det å lyse opp ute i bekmørkeret synes ikke jeg er å pynte til jul. Overhode ikke. 

Anonymkode: 468cf...5c0

Skrevet

Første søndag i advent kommer det opp utelys, adventstjerne og litt pynt. Resten blir satt fram når vi pynter juletreet 23 desember. 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Pynter til advent til 1. desember og til jul 23, desember

Anonymkode: 24e2b...dce

Samme her. Et av mine beste juleminner er rent og julepyntet hus julaften samt at vi henter all pynten 23. og pyntet hus og juletre sammen. Tenker litt av magien forsvinner om alt står ute i uker før julen begynner.

Anonymkode: 6e934...d29

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her. Et av mine beste juleminner er rent og julepyntet hus julaften samt at vi henter all pynten 23. og pyntet hus og juletre sammen. Tenker litt av magien forsvinner om alt står ute i uker før julen begynner.

Anonymkode: 6e934...d29

Helt enig! Det er noe med å stå opp julaften til nypyntet hus❤

Anonymkode: 9a78a...a61

Skrevet

Til advent kommer adventspynten. Tre og resten av huset rundt 15.desember. Jeg vil nyte det lenge og jeg vil definitivt ikke bruke hele lille julaften til å pynte, da vil jeg fred i vakkert hus. Og det tar minst fem timer å pynte hus og tre.

Anonymkode: 5d53b...3bf

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Til advent kommer adventspynten. Tre og resten av huset rundt 15.desember. Jeg vil nyte det lenge og jeg vil definitivt ikke bruke hele lille julaften til å pynte, da vil jeg fred i vakkert hus. Og det tar minst fem timer å pynte hus og tre.

Jula varer jo i 20 dager, den da. Fra julaften til 20. dag jul, 13. januar. Svenskene avslutter ei uke før, på "trettondagen". 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jula varer jo i 20 dager, den da. Fra julaften til 20. dag jul, 13. januar. Svenskene avslutter ei uke før, på "trettondagen". 

Men det er da ingen motsetning?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...