Gå til innhold

Vanlig å verken kommentere eller takke når man mottar penger på vipps?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ordens skyld, da snakker jeg ikke om enkle oppgjør som skyss med bil eller deling av en vinflaske ute. 

Men når man uoppfordret for å vise en gest gir eller skyter inn litt penger uten at det er forventet. 
Men det virker ikke så folk ser det. Har folk så lite oversikt? 
Eksempel hvis barnet mitt er invitert i besøk og de drar på kino og restaurant uten å spørre meg først. Jeg tenker dette lan jeg dekke, men fint å bli spurt først. Da vippser jeg kanskje 3-400.

Nylig arrangerte jeg en samling der alle måtte betale 500 hver for noen apparat. Ene barnet slo seg litt og fikk ikke samme gleden. Jeg vippset 500 tilbake til denne moren på min egen regning. 

Dette er bare to av veldig mange eksempel. Men får ingen respons, ikke takk, ingenting. 
Synes bare det er litt spesielt.

Anonymkode: d47d6...e42

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg får ikke varsler på vipps av en eller annen merkelig grunn så jeg legger sjelden merke til om noen vippser meg. Er det en avtale om at det vippses takker jeg der og da muntlig.

Anonymkode: 057de...c18

Skrevet

I begge disse tilfellene ville jeg takket, enten personlig (hvis vi treffes rett etterpå) eller i Vipps.

Anonymkode: cd9a9...924

Skrevet

Hvis ungene dine ikke takker deg når du vipser dem penger til kino ol bør du lære dem det, men andre foreldre som du bare vipser penger til uoppfordret uten å ha snakket om det med dem? Det er bare sært og utaknemlig. Jeg ville heller ikke sjekket om det kom inn penger etter noe sånt. 

Anonymkode: d7d3e...755

Skrevet

Jeg ser sjelden hvis det kommer inn slike summer på Vipps. 

Anonymkode: d00aa...257

Skrevet

Du må jo ikke gi penger til folk som ikke har bedt om det. Det hadde jeg blitt litt i stuss over. Inviterer jeg noen barn på kino så betaler jeg. Samme med barnet som slo seg, jeg ville syntes det var rart å få det tilbakebetalt 

Anonymkode: 443f6...dfc

Annonse

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

For ordens skyld, da snakker jeg ikke om enkle oppgjør som skyss med bil eller deling av en vinflaske ute. 

Men når man uoppfordret for å vise en gest gir eller skyter inn litt penger uten at det er forventet. 
Eksempel hvis barnet mitt er invitert i besøk og de drar på kino og restaurant uten å spørre meg først. Jeg tenker dette lan jeg dekke, men fint å bli spurt først. Da vippser jeg kanskje 3-400.

Nylig arrangerte jeg en samling der alle måtte betale 500 hver for noen apparat. Ene barnet slo seg litt og fikk ikke samme gleden. Jeg vippset 500 tilbake til denne moren på min egen regning. 

Dette er bare to av veldig mange eksempel. Men får ingen respons, ikke takk, ingenting. 

Det jeg syntes er spesielt er at du gidder å bry deg... Du er nok en av de få. Du er vel en sånn person som blir såret hvis ikke du får likes på bilder også tipper jeg... 

Anonymkode: 85f9e...b0f

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke alle får melding fra vipps. Etter plinget, så får ikke jeg noe mer.

Anonymkode: ad960...a2d

Skrevet

Hi, jeg er helt enig med deg. 
å kommentere eller takke bekrefter jo at man har mottatt pengene. 

de som ikke takker tror jeg føler seg litt brydd, ? 

Anonymkode: cc7a9...c6e

Skrevet
10 minutes ago, Anonym bruker said:

Hi, jeg er helt enig med deg. 
å kommentere eller takke bekrefter jo at man har mottatt pengene. 

de som ikke takker tror jeg føler seg litt brydd, ? 

Anonymkode: cc7a9...c6e

Kanskje de føler et snev av irritasjon for å måtte være takknemlig for noe de absolutt ikke har bedt om?

Å bli dytta på penger når du ville spandere er ikke så kult faktisk 

Anonymkode: 443f6...dfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...