Gå til innhold

Hva foretrekker en 17 åring og 19 åring å få i julegave?🎁

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jente og gutt i nær familie, som vi egentlig ikke kjenner så godt. Ble kjent i voksen alder. Uansett, hva foretrekker de unge å få i gave? Vi tenker ca 800kr hver. Er ikke gavekort topp i den alderen? Eller regnes det som kjedelig?

Anonymkode: 45bc9...aa1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, gavekort er helt topp. Var jo mye penger da, er vel ikke vanlig å få så dyre gaver fra familie man ikke engang har kjent siden man var liten?

Mine gutter på 16 og 18 år setter pris på f.eks gavekort på kino pakket inn sammen med litt snop, så blir det en liten gave under treet.

Men gavekort på senteret så de kan kjøpe seg noen klær e.l. er også helt topp.

Anonymkode: 79ab0...e99

Skrevet

Gavekort er fint, men det var veldig dyre gaver da. Sentergavekort er vel det greieste

Anonymkode: 36dc8...351

Skrevet (endret)

Gavekort er helt topp. Jeg er tante til tre stk på 17, 18 og 22 og de foretrekker penger eller gavekort😊

Endret av Hengebukksvinet
Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei, gavekort er helt topp. Var jo mye penger da, er vel ikke vanlig å få så dyre gaver fra familie man ikke engang har kjent siden man var liten?

Mine gutter på 16 og 18 år setter pris på f.eks gavekort på kino pakket inn sammen med litt snop, så blir det en liten gave under treet.

Men gavekort på senteret så de kan kjøpe seg noen klær e.l. er også helt topp.

Anonymkode: 79ab0...e99

Takk for svar 😊. Denne gaven blir kjøpt sammen med ett familiemedlem til, dermed en fin sum. Ja ikke sant, jeg tenker gavekort er supert i den alderen. Selv om det ofte regnes som kjedelig med gavekort 🙈

Hi

Anonymkode: 45bc9...aa1

Skrevet

Cash is king, hilsen mine 17- og 19-åringer. 

Anonymkode: 3c02f...632

Skrevet

800? Til hver? 

Det er alt for mye til noen dere knapt kjenner, familie eller ei. Det kan fort bli kleint og foreldrene føler de må gjengjelde.

Anonymkode: 95c2d...7eb

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

800? Til hver? 

Det er alt for mye til noen dere knapt kjenner, familie eller ei. Det kan fort bli kleint og foreldrene føler de må gjengjelde.

De er to som spleiser. Men ja, tanteungene mine på samme alder ønsker seg penger eller gavekort. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

800? Til hver? 

Kjære vene...hva vet du om det? Kanskje i din familie!!

Skrevet

Gavekort er topp, gjerne på kino eller nærmeste kjøpesenter -så kan de selv velge hva og i hvilken butikk 😊 

Anonymkode: 9a93a...9f2

Skrevet

Gavekort eller kontanter er supert i den alderen. 

På Europris har de fine små gaveesker til å legge kort/kontanter i, så blir det litt mer fest over det enn bare en konvolutt. Og så pleier jeg å legge i litt snop, en ansiktsmaske e.l også, bare for gøy. 

Anonymkode: 802be...975

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gavekort er fint, men det var veldig dyre gaver da. Sentergavekort er vel det greieste

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

800? Til hver? 

Så rare dere er som tror at deres mening betyr noe for hi 🙄

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så rare dere er som tror at deres mening betyr noe for hi 🙄

Hun spør jo

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hun spør jo

Ikke om hva vi mener om summen på gaven?

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hun spør jo

Ja, men hun spør ikke hvilket beløp hun bør gi. Det er allerede bestemt. Likevel er det noen som «anbefaler» henne å gi mindre!

Skrevet
3 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

Ja, men hun spør ikke hvilket beløp hun bør gi. Det er allerede bestemt. Likevel er det noen som «anbefaler» henne å gi mindre!

Jeg sa bare jeg synes det var mye. Herregud, skal man arresteres for alt her inne

Skrevet

For osshandler julen å vise at vi bryr oss om hverandre og legge omtanke i gavene. Et gavekort på et senter viser at du ikke kjenner ungdommene og heller ikke gidder bruke tid på de.

hva liker de da? Her gir vi dette året fotballdrakt av favorittlaget, gavekort trampolinepark, fotballsko (gått sammen mange og kjøpt noen dyre som står øverst på ønskelista, gleder meg så til nevøen min åpner!), gamingtastatur, strikket genser (ho har ønsket seg lenge) og ene jenta får pysjsett. 

Anonymkode: a2861...a38

Skrevet

De jeg kjenner liker  est at det er en gave å åpne, ikke bare en konvolutt, men en liten ting + penger eller gavekort er topp.

Ting som ullsokker og snop eller "morsomme" ting som slips med julenisse eller oransje sokker med lilla reinsdyr har de sans for.

Av større ting liker de å få ullundertøy av god kvalitet, slalomstrømper ol.

Anonymkode: 8e767...508

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For osshandler julen å vise at vi bryr oss om hverandre og legge omtanke i gavene. Et gavekort på et senter viser at du ikke kjenner ungdommene og heller ikke gidder bruke tid på de.

hva liker de da? Her gir vi dette året fotballdrakt av favorittlaget, gavekort trampolinepark, fotballsko (gått sammen mange og kjøpt noen dyre som står øverst på ønskelista, gleder meg så til nevøen min åpner!), gamingtastatur, strikket genser (ho har ønsket seg lenge) og ene jenta får pysjsett. 

Anonymkode: a2861...a38

Helt uenig. Jeg gir gavekort eller penger til de jeg er tante til. Da de var yngre fikk de vanlige gaver og nå er det penger eller gavekort etter deres ønske. Du må gjerne mene at det viser at jeg ikke kjenner dem eller bruker tid på dem, men det sier mer om dine holdninger enn om meg. Jeg er veldig, veldig glad i dem og vi treffes ofte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...