Gå til innhold

Gryter,- hvilke liker dere best?

Anbefalte innlegg

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sverger til nonstick, det holder ikke evig, men så brenner ikke grøten seg fast heller, da. Som den gjør i en jerngryte.

Slike gryter egner seg kun til å koke grønnsaker i. 

Anonymkode: 6e549...6bb

Trenger jo ikke bruke jerngryte til grøt. Stål fungerer topp! 🖒

Anonymkode: 40655...53a

Fortsetter under...

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sverger til nonstick, det holder ikke evig, men så brenner ikke grøten seg fast heller, da. Som den gjør i en jerngryte.

Slike gryter egner seg kun til å koke grønnsaker i. 

Og jeg vil ikke ha med belegg, for er det én ting jeg ikke vil ha i maten så er det belegget når det blir slitt..

Jeg liker de emaljerte, laget akkurat frokostgrøt i en, og stål som kan skrubbes.

Skrevet

Har Le creuset støpejern til å lage kjøttsaus, gryter osv. Stål til koking av grønnsaker, pasta, ris, grøt. Husker ikke merke på stålkjelene. 

Skrevet
54 minutter siden, frk Nilsen skrev:

Har Le creuset støpejern til å lage kjøttsaus, gryter osv. Stål til koking av grønnsaker, pasta, ris, grøt. Husker ikke merke på stålkjelene. 

I stål fungerer alt like bra, en kompis som er kokk har alle sine frå IKEA.

Anonymkode: 34433...b01

Skrevet
6 timer siden, amandine skrev:

Og jeg vil ikke ha med belegg, for er det én ting jeg ikke vil ha i maten så er det belegget når det blir slitt..

Jeg liker de emaljerte, laget akkurat frokostgrøt i en, og stål som kan skrubbes.

Ja, det merker du helt sikkert mye av ! Er ikke sånn at det ramler av 20cm med belegg som legger seg som et lokk over kjøttdeigen liksom.

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det merker du helt sikkert mye av ! Er ikke sånn at det ramler av 20cm med belegg som legger seg som et lokk over kjøttdeigen liksom.

Veldig ekkelt å spise mat laget i oppripet beleggryte! Selvom du ikke får store flaker i maten vil du få stoffer i deg som ikke er ment å bli spist. Unødvendig!

Anonymkode: 40655...53a

Annonse

Skrevet
On 11/11/2019 at 7:07 PM, Anonym bruker said:

Jeg har diverse billige og gamle gryter, og har lyst til å ønske meg nye til jul. 

Blir veldig glad om noen kan anbefale noen som både er pene å se på, praktiske å bruke (og lagre), og holder seg fine over tid. 🤞🏻☺️

Anonymkode: 06e24...095

Kyllinggryte

fiskegryte

havetsskatt suppe

Anonymkode: bfd1f...403

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...