Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #1 Skrevet 7. november 2019 Når det står i oppskrifta at man skal ha 150 g smeltet smør, betyr det at smøret skal helles over varmt oppi røra? Eller skal det avkjøles? Anonymkode: bd4fd...0be
Ni93 Skrevet 7. november 2019 #2 Skrevet 7. november 2019 Det skal avkjøres og være romtemperert ellers blir kaken ødelagt
Superdolly Skrevet 7. november 2019 #3 Skrevet 7. november 2019 Det kommer vel litt an på hva du skal bake. Når jeg lager gjærdeig så smelter jeg smøret, og når det er helt smeltet heller jeg melk i samme kjele og varmer opp til passe temperatur. Bruker jeg tørrgjær kan det være nokså mye varmere enn man tror. Skal du bake med bakepulver må smøret avkjøles før det has i deigen.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #4 Skrevet 7. november 2019 33 minutter siden, Ni93 skrev: Det skal avkjøres og være romtemperert ellers blir kaken ødelagt Hm, jeg heller alltid oppi varmt, får alltid perfekte kaker, og jeg baker mye! Anonymkode: 12f2b...b27
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #5 Skrevet 7. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hm, jeg heller alltid oppi varmt, får alltid perfekte kaker, og jeg baker mye! Anonymkode: 12f2b...b27 Har heller aldri hatt problem med det... Hva skjer som ødelegger kaken når det er varmt? Anonymkode: d4c62...282
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #6 Skrevet 7. november 2019 Det kommer litt an på hva slags kake det er... Varmt smør kan f.eks slå luften litt ut av en fluffy eggedosis, og kan få egg til å bli litt "eggerøre", men som regel går det helt fint at det er litt varmt altså. Anonymkode: e8db6...ad0
Ni93 Skrevet 7. november 2019 #7 Skrevet 7. november 2019 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hm, jeg heller alltid oppi varmt, får alltid perfekte kaker, og jeg baker mye! Anonymkode: 12f2b...b27 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har heller aldri hatt problem med det... Hva skjer som ødelegger kaken når det er varmt? Anonymkode: d4c62...282 jeg har egentlig bare hørt at det kan gjøre baksten mindre saftig/fluffy. Og ødelegge gjæren slik at baksten ikke hever seg. Så jeg har alltid avkjølt det men greit å vite at det kan gå med både avkjølt og varmt da 🙂
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #8 Skrevet 7. november 2019 Ok, skal ikke påstå at ikke kakene mine kunne blitt bedre om smøret var avkjølt, får teste det nå som jeg vet om det, har aldri tenkt over det 😊 Anonymkode: d4c62...282
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå