Gå til innhold

Har hoteller lov til dette? Minibbar

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 timer siden, Pobie skrev:

Ja selvfølgelig. Vi betaler for rommet og da forventer jeg å kunne sette mine egne ting i kjøleskapet. Med to små barn er vi avhengig av at diverse snacks og melk osv kan stå i kjøleskapet. 

Hotellrom blir ikke leid ut med kjøleskap. Det er en minibar, slik at gjester slipper å dra ut for å kjøpe seg noe hvis de trenger noe. Så nei, kjøleskap er ikke en fasilitet som kommer med rommet. Ærlig talt, dette vet vel voksne oppegående mennesker? 

Anonymkode: 67510...170

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har vært på et hotell der de hadde kutta ut minibaren og beholdt kjøleskapet som nettopp kjøleskap. Mye bedre, etter min mening!

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så hvis du er på hotellovernatting så drikker du kun ute på restaurant/bar? Eller kjøper i minibaren? Du er kanskje ikke så ofte på hotell? 

Anonymkode: 48218...d94

Jeg bor veldig ofte på hotell. Jeg kjøper utenfor hotellet, eller i bar/restaurant. Minibar rører jeg ikke, med mindre det er krise av en eller annen art 😅

Jeg kjenner ingen som bruker minibaren. 

Anonymkode: 2bca9...ad5

Skrevet

Trodde minibar var ut jeg. Lenge siden jeg har bodd på hotell med oppfylt minibar. Digger dog når rommet har kjøleskap til mine egne ting. 

Anonymkode: 60fbc...3eb

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hotellrom blir ikke leid ut med kjøleskap. Det er en minibar, slik at gjester slipper å dra ut for å kjøpe seg noe hvis de trenger noe. Så nei, kjøleskap er ikke en fasilitet som kommer med rommet. Ærlig talt, dette vet vel voksne oppegående mennesker? 

Det er jo mange hotell nå som har tomme kjøleskap og "minibaren" er en butikk ved siden av resepsjonen. Så jo, kjøleskapet er der for å brukes. 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Oi, jeg blir flau på dine vegne faktisk. Minibaren er ikke der for at du skal kunne ha din private mat og drikke der, men for at de skal kunne selge kald drikke til gjestene sine. Atr dine unger må ha kald melk og snacks er da ikke hotellet sitt problem

Anonymkode: 97435...eb3

Det er jo deres problem når det er jeg som betaler for rommet. Rommet er der for min beleilighet, de gjør ikke meg en tjeneste ved å la meg overnatte der. 

Annonse

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Der det er minibar med alkohol, så har de skjenkebevilling på disse hotellrommene. Det er dermed ikke lov å nyte medbrakt alkohol på disse rommene. Vet mange bryter dette, men hotellet kan miste skjenkebevillingen. 

Anonymkode: e9d2e...80c

Når vi er f.eks i Gøteborg handler vi det vi skal ha av drikke på systembolaget og setter det i minibaren. De ansatte kan ikke unngå og se/høre det vi har med. Har aldri fått høre at medbrakt ikke er lov. 

Har også alltid brukt minibaren som kjøleskap når jeg har reist med barn. Booker aldri hotell uten "kjøleskap". 

Anonymkode: 77801...b94

Skrevet
11 minutter siden, Pobie skrev:

Det er jo mange hotell nå som har tomme kjøleskap og "minibaren" er en butikk ved siden av resepsjonen. Så jo, kjøleskapet er der for å brukes. 

Hvis kjøleskapet er tomt så er det ikke minibar. Da har du leid et rom med kjøleskap å kan bruke det til dine ting. 

Skrevet
11 minutter siden, Mathias07 skrev:

Hvis kjøleskapet er tomt så er det ikke minibar. Da har du leid et rom med kjøleskap å kan bruke det til dine ting. 

Nettopp! Og når det står fult av varer så er det en minibar. Da er det ikke et kjøleskap som dere fritt kan disponere. Det står rimelig klart i de fleste hotellbeskeivelser hva som føler med rommet. 

Skrevet
24 minutter siden, Pobie skrev:

Det er jo deres problem når det er jeg som betaler for rommet. Rommet er der for min beleilighet, de gjør ikke meg en tjeneste ved å la meg overnatte der. 

Men hvis det er en minibar, så har ikke du betalt for å oppbevare tingene dine der

Anonymkode: 97435...eb3

Skrevet
33 minutter siden, Pobie skrev:

🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 2bca9...ad5

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nettopp! Og når det står fult av varer så er det en minibar. Da er det ikke et kjøleskap som dere fritt kan disponere. Det står rimelig klart i de fleste hotellbeskeivelser hva som føler med rommet. 

Jeg har bodd på mange hotell over hele verden og har aldri opplevd at det er et problem å ta ut varer som tåler å stå i romtemperatur for å sette inn mine egne. Har aldri fått noen reaksjon, og aldri hørt noe annet sted enn i denne tråden at det skal være et problem. Hva er problemet med det liksom? Har aldri lest noen lapp eller info noe sted på noe hotellrom noe sted i verden at dette ikke er lov. Hvis det ikke er lov får de oppgi dette på bookingsiden på f eks expedia el.l. at rommet har et kjøleskap som ikke kan brukes slik at folk kan velge å bo et annet sted. Noe jeg forresten heller aldri har sett i beskrivelsen for et hotell. Og jeg har sett på mange hotell. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...