Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #26 Skrevet 7. november 2019 Baker i midten av desember ca. Baker kun for den deilige lukten;-) liker mye bedre de ferdige pepperkakene på boks Anonymkode: e73f9...353
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #27 Skrevet 7. november 2019 I desember når adventen begynner. Skjønner meg ikke på folk som skal ta alt på forskudd. Julebaksten i november. Pynte til jul i desember (før 23.), rydde ut jula 2. juledag, når den egentlig akkurat har starta osv. Anonymkode: 00017...6a7
Spurvugla Skrevet 7. november 2019 #28 Skrevet 7. november 2019 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi baker pepperkaker én gang, med barselgruppen, og det pleier å være en helgedag i desember. Vi spiser dem ikke, da ... Synes ikke hjemmebakte pepperkaker er spesielt godt, og spesielt ikke slike som er ihjelpyntet av ivrige fireåringer. Vi spiser kun Gjende-pepperbakene i sølvboks. Anonymkode: 7e6e7...91b Prøv en ny oppskrift neste gang! Hjemmelagde pepperkaker kan være veldig godt, og det finnes et utall oppskrifter. Selv bruker jeg en oppskrift som jeg mistenker egentlig er til sirupsnipper, de blir sprø og gode. Jeg er ikke så glad i de som er tykke og seige, men vet det er noen som foretrekker dem. Det hjelper ikke på overpynting, da 😁
Daquiry Skrevet 7. november 2019 #29 Skrevet 7. november 2019 Her skjer ingenting som har med jul å gjøre før 1 søndag i advent eller 1 desember. Hverken mat, drikke, filmer eller noe. Vi holder julen innenfor desember og koser oss glugg 😊
Superdolly Skrevet 7. november 2019 #30 Skrevet 7. november 2019 35 minutter siden, Daquiry skrev: Her skjer ingenting som har med jul å gjøre før 1 søndag i advent eller 1 desember. Hverken mat, drikke, filmer eller noe. Vi holder julen innenfor desember og koser oss glugg 😊 Dette! Og julekakene bakes utover i desember, og boksene står der og kan snikspises av i adventstiden. Det er derfor jeg synes julekaker er så vanvittig godt, fordi de kun er tilgjengelige i desember.
Daquiry Skrevet 7. november 2019 #31 Skrevet 7. november 2019 9 minutter siden, Superdolly skrev: Dette! Og julekakene bakes utover i desember, og boksene står der og kan snikspises av i adventstiden. Det er derfor jeg synes julekaker er så vanvittig godt, fordi de kun er tilgjengelige i desember. Hør hør 🙌🏻
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #32 Skrevet 7. november 2019 4 timer siden, Spurvugla skrev: Prøv en ny oppskrift neste gang! Hjemmelagde pepperkaker kan være veldig godt, og det finnes et utall oppskrifter. Selv bruker jeg en oppskrift som jeg mistenker egentlig er til sirupsnipper, de blir sprø og gode. Jeg er ikke så glad i de som er tykke og seige, men vet det er noen som foretrekker dem. Det hjelper ikke på overpynting, da 😁 Takk for tips! Anonymkode: 7e6e7...91b
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #33 Skrevet 7. november 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: For min del må dere gjerne feire jul i august, men jeg håper dere ikke presser andre til å starte julefeiringen så tidlig. Ikke inviter andre unger eller voksne på slint før desember i hvertfal. Da bare ødelegger du for oss andre. Anonymkode: 60a6e...031 Er vel bare evt å takk nei hvis det kommer en invitasjon før datoen man selv har satt som startdato for baking...? Våre barn hadde iallfall syntes det hadde vært moro å bake nå, selv om det er november. Anonymkode: 61b6c...15f
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #34 Skrevet 7. november 2019 Sånn når det nærmer seg lille julaften, tenker jeg. Anonymkode: 03d04...08e
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #35 Skrevet 7. november 2019 Altså, guttungen i huset har spurt om vi ikke snart kan bake pepperkaker siden sommerferien.. Men siden jeg ikke gidder å lage egen pepperkakedeig blir det ofte i slutten av november eller begynnelsen av desember, når den ferdige deigen er i butikken 😉 I år blir nok pepperkakebaking en luke i adventskalenderen, så da blir det nok i desember. Spises pepperkakene opp før jul, tar vi rett og slett en ny runde med baking. Men nå er pepperkakene mest barna sine, da vi voksne ikke er så glad i det. Krumkakene mine må jeg derimot bake litt nærmere jul. Er et must til multekremen, så det er vel egentlig de eneste kakene vi må ha igjen til juleaften. Går lite kaker ellers, da det er så mye god mat, desserter og godis ellers i jula. Så ja takk til pepperkaker i hele adventstiden, mens de blir spist! Anonymkode: 3459c...264
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #36 Skrevet 7. november 2019 Aldri. Pepperkaker kan kjøpes i boks på butikken hvis man absolutt må ha pepperkaker. Anonymkode: 233ca...145
*Miss Marple* Skrevet 7. november 2019 #37 Skrevet 7. november 2019 Det har vi ingen fast regel på, men det skjer ingenting julerelatert før 1 advent ev 1 desember her i huset (bortsett fra julegavekjøp) Jeg er prinsipielt mot å starte julen før desember og mener at man går glipp av mye av magien om alt skal strekkes ut i alle ender. Black friday er blitt til black month, Halloween varer en uke og man pynter til jul i november. Jeg vil ikke være med på det! Noen tradisjoner er verd å holde på.
gale damen Skrevet 7. november 2019 #38 Skrevet 7. november 2019 Første helgen i desember sparkes julebaksten i gang, og jeg begynner alltid med pepperkaker. Fredag etter at ungene (i alle fall i yngre år) er lagt lager jeg deigen, og julelukten som da sprer seg i huset er ubetalelig! Lørdag baker vi, og juleforberedelsene er offisielt i gang ❤️
Tekla123 Skrevet 7. november 2019 #39 Skrevet 7. november 2019 6 timer siden, Spurvugla skrev: Prøv en ny oppskrift neste gang! Hjemmelagde pepperkaker kan være veldig godt, og det finnes et utall oppskrifter. Selv bruker jeg en oppskrift som jeg mistenker egentlig er til sirupsnipper, de blir sprø og gode. Jeg er ikke så glad i de som er tykke og seige, men vet det er noen som foretrekker dem. Det hjelper ikke på overpynting, da 😁 Dette! Sirupsnippdeigen er fantastisk god 😍
Ariel83 Skrevet 7. november 2019 #40 Skrevet 7. november 2019 10 timer siden, Anonym bruker skrev: For min del må dere gjerne feire jul i august, men jeg håper dere ikke presser andre til å starte julefeiringen så tidlig. Ikke inviter andre unger eller voksne på slint før desember i hvertfal. Da bare ødelegger du for oss andre. Anonymkode: 60a6e...031 Alvorlig talt 😂 Andre normalt oppegående mennesker bør virkelig klare å si nei takk, altså, hvis de absolutt ikke ønsker å være med på julebakst før desember 🙈 Og kan det egentlig virkelig være så ille og eventuelt sende barna sine på en slik hyggelig invitasjon hjemme hos noen andre? Tipper du skriver dette bare fordi at HI er den hun er. HI får alltid noen ufine kommentarer i hvert eneste innlegg hun lager 🙄 HI; her baker vi alltid pepperkaker første helgen i desember, det gir skikkelig julestemning for oss 😊 Og selvfølgelig kan man kose seg med det i november også, for den som ønsker det!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #41 Skrevet 7. november 2019 Baking av pepperkaker ligger i kalenderen til barna. Så i løpet av desember 😊 Anonymkode: 8f84f...1f3
Twintipp Skrevet 7. november 2019 #42 Skrevet 7. november 2019 Jeg har allerede bakt, men det var fordi lillemor skal ha med melkefri pepperkaker til kalender i bhg. Så jeg bakte noen for å sjekke deigen, og frøs resten. Og milde måne så julestemning jeg fikk♥️ Ellers bruker vi å bake i desember, mange slag. Elsker å bake, og elsker jul!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #43 Skrevet 7. november 2019 I desember. Når det passer. Men kakene spiser vi til det er tomt. Ofte i påsken. Så de holder seg gode lenge. Anonymkode: ccc69...2ea
IreneUtålmodig Skrevet 8. november 2019 #44 Skrevet 8. november 2019 Forhåpentligvis første helg i desember, vist vi har fått benkeplaten...☃️
Anonym bruker Skrevet 8. november 2019 #45 Skrevet 8. november 2019 23 timer siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Vi tenker å starte snart og blir nok noen invitasjoner til kompiser om baking snart😊. Flere som begynner å bli klare for jul og baking? Nei, vi er lei av det allerede og er klare til å male påskeegg nå. Anonymkode: 63ff5...ad1
Anonym bruker Skrevet 8. november 2019 #46 Skrevet 8. november 2019 Det blir vel i desember. Vi baker masse pepperkaker og ungene synes det er stas. Før vi putter de i boksene må vi alltid kaste fjorårets bakst for ingen spiser noe særlig med pepperkaker. Anonymkode: 00ba0...c3c
Anonym bruker Skrevet 8. november 2019 #47 Skrevet 8. november 2019 Tror det blir pepperkakehus baking nå i helgen. Det er det eneste jeg prøver å få unna i god tid. Det er både tidkrevende og ekstremt plass krevende så både kjøkken og stue ser bombet ut når vi holder på. Vi knuser det på nyttårsaften, men ingen spiser det så det gjør ingen ting om vi er litt tidlig ut. I år blir det en vindskeiv sveitservilla 😊 Anonymkode: ed747...acc
Anonym bruker Skrevet 8. november 2019 #48 Skrevet 8. november 2019 Når desember kommer. Meg og mamma baker sammen, så vi må ta det en dag det passer oss begge. Vi baker for oss og resten av familien, slik at det blir mye. Det er mye hyggeligere å gjøre det sammen enn alene, raskere går det også siden en kan passe ovnen og en kjevle. Ungene har visstnok vært for store for dette i mange år nå, men de ender hvert år rundt kjøkkenbordet med en haug venner som stikker ut kaker. Jeg må prøve å gjøre dette i starten av desember siden jeg jobber mer og mer ugunstige tider i desember enn vanlig, så for å nyte timene med ungene i desember bakes det tidlig. Anonymkode: 8d069...6cf
Anonym bruker Skrevet 8. november 2019 #49 Skrevet 8. november 2019 I år blir det 20. November. Det passer best for slekta. Vi låner kjøkkenet på en nedlagt skole og baker sammen. Knall tradisjon. Anonymkode: d1e2d...d62
Anonym bruker Skrevet 8. november 2019 #50 Skrevet 8. november 2019 Jobber i dagligvare og folk hr spurt etter pepperkakedeig siden vi fikk julevarene for to uker siden. Fikk de på mandag og allerede solgt rundt 100 stk så vi må bestille mer. Så folk starter tidlig i år også ser jeg. Fikk tilogmed spørsmål om pepperkakehus, men det har ikke kommet enda, så de måtte videre. Ellers venter vi da vi bare lager pepperkakehus, og ingen egentlig spiser de vi lager ellers. Anonymkode: 86053...f4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå