Gå til innhold

Når starter dere med pepperkakebaking ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi tenker å starte snart og blir nok noen invitasjoner til kompiser om baking snart😊. Flere som begynner å bli klare for jul og baking? 

Fortsetter under...

Skrevet

Pepperkakebaking er ikke noe jeg driver med, men ungene pleier å gjøre det med venner en gang i adventstiden. Det er ikke noe vi holder på med i november.

Anonymkode: 60a6e...031

Skrevet

:fy_fy: I desember.

Anonymkode: b9968...e6d

Skrevet

Tenker det blir i siste halvdel av desember. 

Anonymkode: 00401...d4c

Skrevet

Ingen juleting før desember. (Bortsett fra julegavehandel, det skjer hele året.)

Skrevet
18 minutter siden, sug lut skrev:

Ingen juleting før desember. (Bortsett fra julegavehandel, det skjer hele året.)

Og her blir nok handelen gjort i siste liten som vanlig🤪

Annonse

Skrevet

Kjenner jeg blir litt nysgjerrig. Er du oppriktig interessert i når et tilfeldig utvalg dibdamer du ikke engang kjenner begynner å bake til jul...? Hva skal du med den informasjonen...?

Anonymkode: 9a773...e20

Skrevet

Ingen baking før desember, kakene skal jo fremdeles være gode når julen kommer. 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjenner jeg blir litt nysgjerrig. Er du oppriktig interessert i når et tilfeldig utvalg dibdamer du ikke engang kjenner begynner å bake til jul...? Hva skal du med den informasjonen...?

Dette spørsmålet får jeg uten unntak hver gang jeg spør om noe her inne. Jeg svarer også det samme hver gang . Her inne spør man om hva som helst. Og det må være innafor. Alt fra hvor ofte man har sex, hvor mye man bruker i uka på godteri og hvor man skal på ferie. Så lenge man holder seg til forumreglene så må man få spørre om hva man vil uten at noen skal stille spørsmål om hvorfor spørsmålet blir stilt . Når du spør som du gjør så åpner du også døren for drama og hva er vitsen med det? 

Skrevet
Akkurat nå, amandine skrev:

Vi baker i flere omganger og kaker spises etterhvert som det bakes😊

Skrevet

Begynner første uken i desember. 

Anonymkode: 7824a...138

Skrevet
16 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi baker i flere omganger og kaker spises etterhvert som det bakes😊

For min del må dere gjerne feire jul i august, men jeg håper dere ikke presser andre til å starte julefeiringen så tidlig. Ikke inviter andre unger eller voksne på slint før desember i hvertfal. Da bare ødelegger du for oss andre.

Skrevet

Nope. Baker pepperkaker en gang, og det blir i desember som en del av julestemningen. Baker ikke noen julekaker i november. Vi spiser ikke opp mer enn en omgang pepperkaker (og knapt nok det), så vi baker litt ut i desember så kakene er best mulig ti jul.

Annonse

Skrevet

Min eldste ble bedt på pepperkakebaking forrige helg. Koselig! Vi baker hjemme i midten av desember.

Skrevet
33 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Dette spørsmålet får jeg uten unntak hver gang jeg spør om noe her inne. Jeg svarer også det samme hver gang . Her inne spør man om hva som helst. Og det må være innafor. Alt fra hvor ofte man har sex, hvor mye man bruker i uka på godteri og hvor man skal på ferie. Så lenge man holder seg til forumreglene så må man få spørre om hva man vil uten at noen skal stille spørsmål om hvorfor spørsmålet blir stilt . Når du spør som du gjør så åpner du også døren for drama og hva er vitsen med det? 

Det var ikke meningen å være frekk. Jeg bare prøver å sette meg inn i tankegangen om du skjønner. Jeg bare prøver å forestille meg hva som skulle fått meg interessert i når ukjente damer begynner med julebaksten.

For å svare på spørsmålet ditt: jeg synes folk er litt lite kreative før jul. Når noen skal samles før jul, enten i regi av skolen, idrettslaget eller venner, så står ALLTID pepperkakebaking på programmet. I fjor var barna mine på tre arrangementer før jul der pepperkakebaking står i sentrum. Blir derfor IKKE pepperkakebaking hjemme utover pepperkakehus.

Andre julekaker baker vi i desember, er begrensa hvis mange kaker vi orker å spise. Holder med en måned med frotsing 😊

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For min del må dere gjerne feire jul i august, men jeg håper dere ikke presser andre til å starte julefeiringen så tidlig. Ikke inviter andre unger eller voksne på slint før desember i hvertfal. Da bare ødelegger du for oss andre.

Vi er allerede bedt på baking og julebord nå i november (i omgangskrets ) så tror ikke vi er de eneste😊

Skrevet
9 minutter siden, TinaK 1990 skrev:

Min eldste ble bedt på pepperkakebaking forrige helg. Koselig! Vi baker hjemme i midten av desember.

Så koselig

Skrevet
1 time siden, sug lut skrev:

Samme her. Pynter til advent og baker i desember. 23.desember pynter vi til jul. 

Anonymkode: 97611...c19

Skrevet

Her er det alltid i løpet av første del i desember. Datteren får pakkekalender og der er ene alltid pepperkakehus, og da er det bakedagen her, evt bakehelg😅

Anonymkode: 5e4b1...963

Skrevet
57 minutter siden, amandine skrev:

Akkurat det ville ikke vært noe problem, altså, de ville vært fortløpende spist opp og gjenbakt.

Skrevet (endret)

Vi har felles bakedag for slekt i nærheten i begynnelsen av desember hvert år. 5 familier tar med hver sin deig (minst én) også deler vi til slutt. Da har alle minst fem slag til jul 😁 Vi snakker selvfølgelig såpass sammen at ingen tar med lik deig. 

Pepperkaker er ofte én av deigene, men vi baker også pepperkaker hjemme i starten av desember. 

Endret av Tekla123
Skrevet

Det ville sønnen min for to dager siden fordi jeg ikke hadde gjemt boksene med deig jeg kjøpte på IKEA her forrige dagen. Altfor tidlig. Bruker ikke gjøre det før i midten av desember. 

Anonymkode: 8a2cc...511

Skrevet

Lenge til. Jeg bakte tidlig ett år fordi jeg som sentimental førstegangsmor ønsket å bake pepperkaker med barnet mitt før barnehagen gjorde det. Det var ingen stor suksess på noe vis, så nå er jeg tilbake til normalen, siste helg før jul. Da blir det koselig å få julelukt i huset.

Skrevet

Baker ikke til jul før uti desember!

Anonymkode: f1504...9f6

Skrevet

Vi baker pepperkaker én gang, med barselgruppen, og det pleier å være en helgedag i desember. Vi spiser dem ikke, da ... Synes ikke hjemmebakte pepperkaker er spesielt godt, og spesielt ikke slike som er ihjelpyntet av ivrige fireåringer. :P 

Vi spiser kun Gjende-pepperbakene i sølvboks.

Anonymkode: 7e6e7...91b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...