Gå til innhold

Hva slags juleservise har du eller ønsker du deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et jeg kjøpte på Bohus i forrige århundre en gang, og det er ikke spesielt eksklusivt, men det er tradisjon og det blir ikke jul uten. 

Skulle jeg ha kjøpt meg et nytt nå, ville uten tvil Porsgrunds nisseservise havnet langt opp på listen. 

Skrevet
29 minutter siden, ("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge skrev:

Dette fra Figgjo Flint etter farmor❤  Det MÅ bare fram😍

15731503569801563248735482085695.jpg

Oj, det var ordentlig sånn gammelfint! Aldri sett det før, enda jeg trålet antikvariater og bruktbutikker, du er jamen heldig! Har du mange deler?

Skrevet
30 minutter siden, ("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge skrev:

Dette fra Figgjo Flint etter farmor❤  Det MÅ bare fram😍

15731503569801563248735482085695.jpg

Utrolig fint🥰 Litt misunnelig kjenner jeg🤩

Skrevet

Altså, takk til HI for tråden, jeg har nå fortløpende googlet alle servisene dere nevner og har fått superjulestemning 😀🎄🎄🎅🤶! (Ja, jeg er servise-nerd. Ja, jeg har altfor mange serviser. Men det lever jeg godt med. Trangt men godt.)

Skrevet
18 minutter siden, sug lut skrev:

Oj, det var ordentlig sånn gammelfint! Aldri sett det før, enda jeg trålet antikvariater og bruktbutikker, du er jamen heldig! Har du mange deler?

Har til 12 personer samt at det er to små serveringsfat og et avlangt fat😊  Farmor sa at hun hadde arvet det så er nok gammelt ja❤

Jeg vokste opp med at farmor dekte opp i finstua(ble kun brukt til jul og store anledninger. Veldig stas men frøys reva av meg der...🙄) pusset sølv og tyyyynne glass. Er det beste minnet jeg har fra barndomsjula😍

Skrevet
31 minutter siden, ("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge skrev:

Har til 12 personer samt at det er to små serveringsfat og et avlangt fat😊  Farmor sa at hun hadde arvet det så er nok gammelt ja❤

Jeg vokste opp med at farmor dekte opp i finstua(ble kun brukt til jul og store anledninger. Veldig stas men frøys reva av meg der...🙄) pusset sølv og tyyyynne glass. Er det beste minnet jeg har fra barndomsjula😍

Høres helt nydelig ut - selv om det var kaldt ;) !

Skrevet

Her er det full pakke med nisseserviset til Porsgrund. Kjøpte en stor eske på Finn.no like etter at jeg fikk mitt første barn. Det var litt av alt og tror faktisk jeg kan ha 18 stk på frokost eller julekaker. Har supplert med store middagstallerkener, samt dype tallerkener til grøt. Ungene elsker det :) 

Utrolig mange flotte serviser her! 

Skrevet
1 time siden, sug lut skrev:

Høres helt nydelig ut - selv om det var kaldt ;) !

Var akkurat slik det skulle være😊 granlukt, bivoks å et lite snev av avstengt rom😂 å med verdens skumleste satannisse i soffaen. Den fikk alltid ett pledd over seg så jeg slapp å se han🙈  men i dag savner jeg den🤔🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...