MTF Skrevet 7. november 2019 #26 Skrevet 7. november 2019 Jeg har frokostfat og kopper i Nisse-serien til Porsgrunn. Den syns jeg er så koselig.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #27 Skrevet 7. november 2019 Jeg kjøpte 12 asjetter på Europris for 10 kr stk for mange mange år siden. De blir det ikke jul uten, røde med nissemor og nissefar på. 1.advent bytter vi ut de hvite asjettene på kjøkkenet og bruker dem hele desember. Det er tradisjon for ungene her, å spise frokost av de tallerknene. Litt synd de begynner bli litt slitne, for kvaliteten var ikke verdens beste, men det spiller ingen rolle. Spurte i fjor om vi skulle kaste de og kjøpe nye, men det ble fullstendig nedstemt Middagsservice har jeg også, men det er hjemmelaget. Har en tante som maler på porselen, hun er veldig dyktig. Hun har malt på hvite middagstallerkner, forskjellige nisser. Bruker hver jul. Anonymkode: 668fb...77f
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #28 Skrevet 7. november 2019 Jeg har gammeldags jul, fra firkløveren, men synes og at det med dompap på europris er veldig fint. Anonymkode: 04681...866
Hengebukksvinet Skrevet 7. november 2019 #29 Skrevet 7. november 2019 Jeg har Engel juleservise fra Perfect Home😊
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #30 Skrevet 7. november 2019 Jeg arvet mamma sitt gammeldags jul fra firkløver, og det får frem julefølelsen her i huset. Vi bytter til dette 1.des. Anonymkode: 8909f...f2b
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #31 Skrevet 7. november 2019 Har service fra Wegdwood som jeg arvet etter farmor. Porselen og håndmalt (numerert) i hvitt, gull og med røde kuler. Er fra 40/50-tallet. Anonymkode: 5fb44...838
sug lut Skrevet 7. november 2019 #32 Skrevet 7. november 2019 53 minutter siden, Jordbærblomst skrev: Signerer! Vi har en gammel nisse fra 30-tallet, som alltid står fremme. Arvet etter oldemor. Den er, både i bekledning og ansiktsmaling, rimelig intens å se på. Den ser faktisk ond ut. Så, den omtales som satanissen (som satanist, bare nisse). Stygg som juling, men blir ikke jul uten at den sitter på julekassen borti hjørnet. (Med unntak av det ene året hvor sønnen fikk mareritt av den) 😅 Fnis. Satanissen kan jeg levende forestille meg, jeg har også arvepynt fra lenge før nisser ble godslige og kan meddele at resten av satanissekulten bor hos meg.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #33 Skrevet 7. november 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har service fra Wegdwood som jeg arvet etter farmor. Porselen og håndmalt (numerert) i hvitt, gull og med røde kuler. Er fra 40/50-tallet. Anonymkode: 5fb44...838 Det hørtes fint ut! Anonymkode: 83c95...09f
amandine Skrevet 7. november 2019 #34 Skrevet 7. november 2019 3 minutter siden, sug lut skrev: Fnis. Satanissen kan jeg levende forestille meg, jeg har også arvepynt fra lenge før nisser ble godslige og kan meddele at resten av satanissekulten bor hos meg. Ikke hele kulten... jeg har noen jeg også!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #35 Skrevet 7. november 2019 Jeg har kjøpt Magnor Lerk Winter. Det blir vårt juleservise. I advent har vi i alle år hatt Disney jul. Ansiktsuttrykket på min yngste sønn når han plutselig 1. søndag i advent får frokost servert på disse fatene er nesten høydepunktet med jula for meg. Da skjønner han at nå kan han virkelig begynne å glede seg til jul🎄 Anonymkode: 7e0ec...fcf
Stjernesludd Skrevet 7. november 2019 #36 Skrevet 7. november 2019 Jeg sikler på Toy’s delight fra Villeroy and Boch men enn så lenge bruker jeg bare Old Luxembourg til julebruk
Sommerkroppen 2029 Skrevet 7. november 2019 #37 Skrevet 7. november 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Har service fra Wegdwood som jeg arvet etter farmor. Porselen og håndmalt (numerert) i hvitt, gull og med røde kuler. Er fra 40/50-tallet. Anonymkode: 5fb44...838 Åååååå heldiggris!! Har du bilde av det? Elsker Wegdwood ❤️
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #38 Skrevet 7. november 2019 Lerk Winter fra Magnor var veldig fint! Men det var litt få deler å velge mellom, og jeg liker ikke kopper uten håndtak. Vi har Porsgrunds nisseservise. Det er tradisjon – foreldrene mine har hatt det i alle år, og nå har vi det. Men det er ikke spesielt fint ... Vurderer å selge det og kjøpe et annet. Anonymkode: 8f722...e44
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #39 Skrevet 7. november 2019 Her fikk jeg meg en ny fordom. Folk som samler på nisseservise (i utgangspunktet litt teit) er også grinete og kjipe. Anonymkode: d2d7f...02f
amandine Skrevet 7. november 2019 #40 Skrevet 7. november 2019 Så rart at mange ikke liker Porsgrund-nissene! De er jo så søte og har så fin historie. Tegnet av grunnleggerens datter på 14 og lansert sånn omtrent rundt 1900, jeg synes de er utrolig fine. Svigermor har nisseservise fra ca 1940, hun fikk av en tante til dåpen. Det er i bruk enda, og suppleres jevnlig.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #41 Skrevet 7. november 2019 Har gammeldags jul fra firkløveren. Synes det er et nydelig servise. Anonymkode: 46347...845
sug lut Skrevet 7. november 2019 #42 Skrevet 7. november 2019 1 time siden, amandine skrev: Så rart at mange ikke liker Porsgrund-nissene! De er jo så søte og har så fin historie. Tegnet av grunnleggerens datter på 14 og lansert sånn omtrent rundt 1900, jeg synes de er utrolig fine. Svigermor har nisseservise fra ca 1940, hun fikk av en tante til dåpen. Det er i bruk enda, og suppleres jevnlig. Helt enig, det overrasker meg også, det er et nydelig servise jeg ville trodd folk hadde gode minner fra, og ikke minst er det et ordentlig servise med kvalitet som holder i generasjoner
amandine Skrevet 7. november 2019 #43 Skrevet 7. november 2019 1 minutt siden, sug lut skrev: Helt enig, det overrasker meg også, det er et nydelig servise jeg ville trodd folk hadde gode minner fra, og ikke minst er det et ordentlig servise med kvalitet som holder i generasjoner Ikke sant? Det er vel der vi er forskjellige, mange av oss. Jeg foretrekker det som ble kalt satannisser (veldig bra navn, forøvrig) fremfor sånne nye hvor du bare ser en stor nese under en svær lue, for eksempel. Satannissene er jo ikke søte, men de er ikke kjipe, masseproduserte og sjelløse. I mine øyne. Puh, jammen bra vi er forskjellige!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #44 Skrevet 7. november 2019 6 timer siden, sug lut skrev: Det er jo litt trist, hvis du har hatt det hele livet og ennå ikke fått noen god følelse. Liker barna det er det jo ikke noe problem å bruke det de få dagene i jula uansett. Da ville jeg vurdert å sette det bort til evt ungene vil ha det. Hvis de ikke har noen følelse for det hadde jeg solgt det. Synes ikke det er fint, men likevel koselig å bruke når det er jul 🙂, setter jo pris på at jeg fikk det i gave. 3 åringen kommer sikkert til å syntes det er koselig med nisser i år 🙂. Anonymkode: 02189...1e4
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #45 Skrevet 7. november 2019 Jeg har Åsas jul fra Firkløveren. Nyinnkjøpt. Blir første jula med eget juleservise. Kommer fram 1. desember, tenkte jeg. Anonymkode: 6ec85...140
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #46 Skrevet 7. november 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har Åsas jul fra Firkløveren. Nyinnkjøpt. Blir første jula med eget juleservise. Kommer fram 1. desember, tenkte jeg. Anonymkode: 6ec85...140 Det var fint! Anonymkode: 8f722...e44
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #47 Skrevet 7. november 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Har service fra Wegdwood som jeg arvet etter farmor. Porselen og håndmalt (numerert) i hvitt, gull og med røde kuler. Er fra 40/50-tallet. Anonymkode: 5fb44...838 Høres fantastisk ut. Kan du ikke legge ut et bilde? Anonymkode: dcc45...a7d
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #48 Skrevet 7. november 2019 Har Kähler Hammershøi sitt juleservise. Liker også porsgrund sitt med dompaper. Anonymkode: dcc45...a7d
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #49 Skrevet 7. november 2019 Har Kähler Hammershøi sitt juleservise. Liker også porsgrund sitt med dompaper. Anonymkode: dcc45...a7d
("ᴥ")trollmor.og.♪♫♫trollunge Skrevet 7. november 2019 #50 Skrevet 7. november 2019 Dette fra Figgjo Flint etter farmor❤ Det MÅ bare fram😍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå