Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #1 Skrevet 7. november 2019 Jeg skal begynne å samle på et juleservise, men det er jo så ufattelig mange å velge i. Middagsserviset mitt er helt hvitt, så nå ønsker jeg meg et med (jule)farger på. Trenger tips 🎅🏼 Anonymkode: ee2fa...c02
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #2 Skrevet 7. november 2019 Jeg har hvitt festservise med gullkant. Det er fint både til jul og alle andre festdager. Anonymkode: 9ad5a...45c
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #3 Skrevet 7. november 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har hvitt festservise med gullkant. Det er fint både til jul og alle andre festdager. Anonymkode: 9ad5a...45c Fint det, men kanskje ikke helt svar på spørsmålet mitt? hi Anonymkode: ee2fa...c02
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #4 Skrevet 7. november 2019 1 minute ago, Anonym bruker said: Fint det, men kanskje ikke helt svar på spørsmålet mitt? hi Anonymkode: ee2fa...c02 Det er kun ett servise jeg synes er fint til jul, men svarer ikke nebbete folk. Anonymkode: c1dde...9b9
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #5 Skrevet 7. november 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Fint det, men kanskje ikke helt svar på spørsmålet mitt? hi Anonymkode: ee2fa...c02 Hvis du mente at du ville ha et nisseservise hjelper ikke mitt svar, men dette er hva jeg har for å skape julestemning og det fungerer godt. Det trenger ikke være nisser på et juleservise. Anonymkode: 9ad5a...45c
sug lut Skrevet 7. november 2019 #6 Skrevet 7. november 2019 Jeg har ikke et spesifikt juleservise, har to penserviser jeg bytter på å bruke til store anledninger, men til jul er det et arveservise fra førtitallet, helt enkelt benhvitt med gullkant. Det er vakkert og har historie og er så neddempet i seg selv at det passer til et julepyntet bord. En fordel med et gammelt servise er også at tallerknene er mindre, så man spiser faktisk mindre porsjoner, hvilket er greit i jula uansett. Men jeg kunne tenkt meg å ha Villeroy & Bochs Naif Christmas frokostservise. https://www.google.com/search?q=naif+christmas+villeroy+boch&client=firefox-b-d&sxsrf=ACYBGNRRCkbKTl-PxGnIXq-widpjiSfhVg:1573115246804&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwidx-f71tflAhVWysQBHYmECpoQ_AUIESgB&biw=1150&bih=654#imgrc=B4JF44AI_3E8GM:
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #7 Skrevet 7. november 2019 Jeg orker ikke å ha så mange serviser, så vi har hverdagsservise og penservise (musselmalet fra Royal Copenhagen, en blanding av helblonde, halvblonde, mega og elements). Bruker da penserviset til jul. Skulle jeg hatt eget juleservise ville jeg samlet på Lys av Wik og Walsø. Det er ikke så overdådig julete (kan fint brukes utenom jul også), men blir pent med julepynt på bordet. Jeg liker det ikke når det blir for mye, som det creepy nisseporselenet til Porsgrund. Hvis man går for full jul ville jeg valgt Kähler. Anonymkode: 83c95...09f
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #8 Skrevet 7. november 2019 Jeg har Disney's Jul av Firkløveren. Hadde kanskje ikke valgt det om igjen dersom jeg skulle ha begynt å samle nå. Men den gang syns jeg det var det fineste. Jeg er veldig glad i serviset, og barna mine synes det er kjempekoselig når det kommer fram. Anonymkode: 08532...328
sug lut Skrevet 7. november 2019 #9 Skrevet 7. november 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har Disney's Jul av Firkløveren. Hadde kanskje ikke valgt det om igjen dersom jeg skulle ha begynt å samle nå. Men den gang syns jeg det var det fineste. Jeg er veldig glad i serviset, og barna mine synes det er kjempekoselig når det kommer fram. Anonymkode: 08532...328 Det er dette som er vesentlig. Tradisjonenen en selv har skapt rundt jul og andre merkedager, og hva barna ser på som ikke utbyttbare elementer av jula. Da er ikke egentlig smak eller smaksdommeri så viktig, for dette tilhører bare den enkelte familie. Jeg har en ultrastygg plastnisse fra sekstitallet etter min bestemor - den må fram hvert år fordi den er del av min jul i alle år. Mitt ene barn har i femten år villet ha en ekstremt oransj duk på bursdagsbordet sitt. Da får hun selvfølgelig det. Ikke fordi det er den "fineste" duken vi har, eller fordi hennes oppheng på oransj har vedvart, men fordi det er hennes tradisjon.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #10 Skrevet 7. november 2019 Jeg har Nille sitt God jul. Usikker på om det er til salgs enda Anonymkode: 1e851...afd
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #11 Skrevet 7. november 2019 Akkurat nå, sug lut skrev: Det er dette som er vesentlig. Tradisjonenen en selv har skapt rundt jul og andre merkedager, og hva barna ser på som ikke utbyttbare elementer av jula. Da er ikke egentlig smak eller smaksdommeri så viktig, for dette tilhører bare den enkelte familie. Jeg har en ultrastygg plastnisse fra sekstitallet etter min bestemor - den må fram hvert år fordi den er del av min jul i alle år. Mitt ene barn har i femten år villet ha en ekstremt oransj duk på bursdagsbordet sitt. Da får hun selvfølgelig det. Ikke fordi det er den "fineste" duken vi har, eller fordi hennes oppheng på oransj har vedvart, men fordi det er hennes tradisjon. Helt sant. Tradisjoner er hellige 🙂 Anonymkode: 08532...328
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #12 Skrevet 7. november 2019 Ok, jeg ser jeg kanskje var uklar i overskriften. Jeg ønsker altså tips til typisk juleservise, med eller uten nisser, men med julemotiv. Hi Anonymkode: ee2fa...c02
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #13 Skrevet 7. november 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er kun ett servise jeg synes er fint til jul, men svarer ikke nebbete folk. Anonymkode: c1dde...9b9 Jeg gråter mine modige tårer 😭 Anonymkode: ee2fa...c02
sug lut Skrevet 7. november 2019 #14 Skrevet 7. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok, jeg ser jeg kanskje var uklar i overskriften. Jeg ønsker altså tips til typisk juleservise, med eller uten nisser, men med julemotiv. Hi Anonymkode: ee2fa...c02 Og da er tipset V&B Naif Christmas.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #15 Skrevet 7. november 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ok, jeg ser jeg kanskje var uklar i overskriften. Jeg ønsker altså tips til typisk juleservise, med eller uten nisser, men med julemotiv. Hi Anonymkode: ee2fa...c02 Og mitt tips er Kähler sitt https://www.kahlerdesign.dk/produkter/boligindretning/jul/ Men må si jeg også likte Naif Christmas. Har ikke sett det før. Tenker det er mer tidløst enn Kähler sitt. Jeg er ikke generelt fan av Kähler-produktene, men liker juleserviset. Anonymkode: 83c95...09f
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #16 Skrevet 7. november 2019 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg gråter mine modige tårer 😭 Anonymkode: ee2fa...c02 Jøss, for en grinete måte å svare på. Du spør hva folk har, men så blir du sur når du får svar Anonymkode: e4165...3f5
Sommerkroppen 2029 Skrevet 7. november 2019 #17 Skrevet 7. november 2019 Dette synes jeg er fint 🙂 https://www.glassoginterior.no/catalog/category/view/s/kahler-hammershoi-juleservise/id/3265/?gclid=EAIaIQobChMI1u6Ovt3X5QIVjaiaCh0ELgz5EAAYAiAAEgKIIfD_BwE
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #18 Skrevet 7. november 2019 Jeg har Porsgrunn juleservise, men synes ikke det er fint 😉, fikk det til julegave fra jeg var liten, en del til hver jul. Anonymkode: 02189...1e4
IreneUtålmodig Skrevet 7. november 2019 #19 Skrevet 7. november 2019 Mye fint hos firkløveren. Jeg har Disney varianten, mor har gammeldags jul , eldstesøs og bror har hvitnissene. Kommet 1-2 juleservise til som er pent, villeroy & boch var en god nr 2.
amandine Skrevet 7. november 2019 #20 Skrevet 7. november 2019 Skulle jeg hatt eget juleservise ville det blitt Riflet stjerne fra Royal Copenhagen. https://www.cg.no/royal-copenhagen-stjerneriflet-jul-stjerne-riflet-jul-frokostkopp-m-skal?gclid=Cj0KCQiAno_uBRC1ARIsAB496IXDyEKVP1U4U_ZsoK1j4_SJbvkkDxZxrFWT5S-bybDhZgOSMU77EZ8aAgUZEALw_wcB Jeg har stråmønster derfra til vanlig, i lett blanding av deler som hun ene over her. Jeg har også samlet juleplatter fra Bing&Grøndahl fra årene da vi i familien ble født, slik at disse er frokosttallerkner i hele adventstiden. Det liker jeg veldig godt. Jeg hadde et juleservise fra Royal C før, klassisk design men med dekor av Jette Frølich, men det solgte jeg rett og slett. Det er og blir stråmønster hos meg, enkelt og greit. Da har jeg fat og terriner og alt som trengs, og jeg finner frem de fineste gamle dukene, serviettene og sølvtøyet og lager skikkelig fest.
sug lut Skrevet 7. november 2019 #21 Skrevet 7. november 2019 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har Porsgrunn juleservise, men synes ikke det er fint 😉, fikk det til julegave fra jeg var liten, en del til hver jul. Anonymkode: 02189...1e4 Det er jo litt trist, hvis du har hatt det hele livet og ennå ikke fått noen god følelse. Liker barna det er det jo ikke noe problem å bruke det de få dagene i jula uansett. Da ville jeg vurdert å sette det bort til evt ungene vil ha det. Hvis de ikke har noen følelse for det hadde jeg solgt det.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #22 Skrevet 7. november 2019 1 minutt siden, amandine skrev: Skulle jeg hatt eget juleservise ville det blitt Riflet stjerne fra Royal Copenhagen. https://www.cg.no/royal-copenhagen-stjerneriflet-jul-stjerne-riflet-jul-frokostkopp-m-skal?gclid=Cj0KCQiAno_uBRC1ARIsAB496IXDyEKVP1U4U_ZsoK1j4_SJbvkkDxZxrFWT5S-bybDhZgOSMU77EZ8aAgUZEALw_wcB Jeg har stråmønster derfra til vanlig, i lett blanding av deler som hun ene over her. Jeg har også samlet juleplatter fra Bing&Grøndahl fra årene da vi i familien ble født, slik at disse er frokosttallerkner i hele adventstiden. Det liker jeg veldig godt. Jeg hadde et juleservise fra Royal C før, klassisk design men med dekor av Jette Frølich, men det solgte jeg rett og slett. Det er og blir stråmønster hos meg, enkelt og greit. Da har jeg fat og terriner og alt som trengs, og jeg finner frem de fineste gamle dukene, serviettene og sølvtøyet og lager skikkelig fest. Så morsomt! Jeg hadde det samme, og valgte som deg å selge det. Hilsen meg med RC-serviset over. God idé med frokosttallerkener. Sikkert et dumt spørsmål, men er disse ment til å spise på, eller til å henge på veggen? Tenker på om glasuren/malingen er matsikker. Og kan de vaskes i maskin? Jeg har arvet en haug av gamle platter, men har ingen fra 2000-tallet. Anonymkode: 83c95...09f
Jordbærblomst Skrevet 7. november 2019 #23 Skrevet 7. november 2019 46 minutter siden, sug lut skrev: Det er dette som er vesentlig. Tradisjonenen en selv har skapt rundt jul og andre merkedager, og hva barna ser på som ikke utbyttbare elementer av jula. Da er ikke egentlig smak eller smaksdommeri så viktig, for dette tilhører bare den enkelte familie. Jeg har en ultrastygg plastnisse fra sekstitallet etter min bestemor - den må fram hvert år fordi den er del av min jul i alle år. Mitt ene barn har i femten år villet ha en ekstremt oransj duk på bursdagsbordet sitt. Da får hun selvfølgelig det. Ikke fordi det er den "fineste" duken vi har, eller fordi hennes oppheng på oransj har vedvart, men fordi det er hennes tradisjon. Signerer! Vi har en gammel nisse fra 30-tallet, som alltid står fremme. Arvet etter oldemor. Den er, både i bekledning og ansiktsmaling, rimelig intens å se på. Den ser faktisk ond ut. Så, den omtales som satanissen (som satanist, bare nisse). Stygg som juling, men blir ikke jul uten at den sitter på julekassen borti hjørnet. (Med unntak av det ene året hvor sønnen fikk mareritt av den) 😅
amandine Skrevet 7. november 2019 #24 Skrevet 7. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så morsomt! Jeg hadde det samme, og valgte som deg å selge det. Hilsen meg med RC-serviset over. God idé med frokosttallerkener. Sikkert et dumt spørsmål, men er disse ment til å spise på, eller til å henge på veggen? Tenker på om glasuren/malingen er matsikker. Og kan de vaskes i maskin? Jeg har arvet en haug av gamle platter, men har ingen fra 2000-tallet. Anonymkode: 83c95...09f De er glasert på samme måte som det andre, så det er bare å stappe i maskinen.
Sprette Skrevet 7. november 2019 #25 Skrevet 7. november 2019 Jeg begynte å samle på wiik og Walsøe julemorgen for to år siden. Elsker det. Julete men ikke for glorete https://www.glassoginterior.no/produkter/serviser/wik-walsoe/wik-walsoe-julemorgen.html?gclid=Cj0KCQiAno_uBRC1ARIsAB496IXifMhGCRRjH9ydTKPt2iQ-zKluUV8b1GactDO1SzEHP5S8UhRQ2aIaAgpIEALw_wcB
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå