Anonym bruker Skrevet 6. november 2019 #1 Skrevet 6. november 2019 Ja, jeg vet at dette høres helt sykt ut, men jeg lurer virkelig på om det er noe rart her. Vi er begge ateister, og ingen av oss tror på noe. Hans mor er imidlertid litt «spirituell» av seg og driver blant annet med healing. Noe vi begge avviser som humbug. I løpet av de årene vi har bodd sammen har jeg blitt mer og mer usikker på om det ikke er noe mer her. Han vet plutselig ting han ikke har forutsetning for å vite, er plutselig forberedt på egentlig helt uventede ting som dukker opp, finner frem på steder hvor jeg vet at han aldri har vært og liknende. Han setter på kaffe «i tilfelle det kommer noen», også kan det ringe på kort tid etter. Han er alltid ekstremt varm på hendene, har et voldsomt dyretekke , «alle» liker ham og faller liksom til ro rundt ham. Dette gjelder også folk han/vi ikke kjenner. Han er ekspert på å finne saker som har kommet bort. Dette er så rart. Jeg har ved et par anledninger spurt ham, og han avfeier det totalt og fleiper det bort. Jeg er også rimelig sikker på at han har «forutsett» to dødsfall. I disse tilfellene har han oppfordret meg, tilsynelatende ut av det blå, til å besøke vedkommende. Kort tid etter gikk vedkommende bort. Jeg vet ikke hva jeg skal tro. Anonymkode: 6912f...286
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #2 Skrevet 7. november 2019 Høres ut som om han har noen evner, ja. Jeg får forvarsel på dødsfall også, og når det skjer er det ingen tvil, jeg vet også om det er i ferd med å skje, om det skjer innen en uke, en måned. Du kunne like gjerne beskrevet meg på samme måte som du beskriver din samboer. Har også varme hender, alle forteller at de slapper mer av sammen med meg enn de har gjort med noen, jeg kan vite at noe er i en bestemt retning uten å ha vært der før, veldig dyretekke - klassisk at dyreeiere bare står og måper fordi dyr som ellers aldri vil hilse på andre plutselig springer rett bort til meg og ikke vil gå fra meg igjen. Vet som regel når noen kommer til å ringe meg eller stikke innom, selv om det er personer som jeg ikke har noen grunn til å tro skulle dukke opp. Masse sånne ting. Det å "vite" om dødsfall på forhånd kan være veldig skremmende, spesielt om han har hatt denne evnen siden han var barn og ikke var moden for det. Det meste annet av "evner" kan man jo mer eller mindre bortforklare om man vil, på en logisk måte. Men det med dødsfall er ikke mulig å bortforklare for seg selv. Jeg slo meg til ro med det å tenke at det er en slags gave, da er jeg forberedt, kan lettere støtte andre rundt meg når det skjer, får kanskje muligheten til å ta et ekstra farvel som jeg ellers kanskje ikke hadde prioritert akkurat den uken om jeg ikke visste. Alle dødsfall jeg har fått vite om på forhånd har vært dødsfall jeg ikke kunne gjort noe for å endre, og det er på en måte enklere, for jeg tror det er vanskelig å skulle advare noen mot noe, spesielt om de ikke tror på "slikt". Jeg tror din samboer har noen evner, men da har han trolig også hatt det hele livet. Trolig har han ikke forstått det, kanskje vært redd for noe av det han har opplevd, da er det enklere å fornekte det. Likevel er det tydelig at han er ganske "påkoblet" nå siden han vet det kommer folk til dere og setter på kaffen, at han vet om dødsfall osv. Om du snakker med ham så ville jeg spurt ham direkte om det ang. dødsfall og andre spesifikke ting. "Selv om hverken du eller jeg egentlig tror på slikt så tror jeg du har evner som ingen av oss helt kan forstå, for jeg har sett gjentatte ganger at..." Og fortell ham at han godt kan være kritisk tenkende selv om han er åpen for at det finnes mer enn han kan forklare. Jeg forstår ikke hvilke "evner" jeg har, men jeg tenker at det ikke er så viktig å forklare det heller, jeg bare aksepterer at det er en del av meg. Anonymkode: 868cc...4a6
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #4 Skrevet 7. november 2019 En ateist som tror på healing og klarsynte 😂. Selv jeg som tror det finnes en guddommelog skaperkraft tror ikke på sånt. Anonymkode: e07e0...773
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #5 Skrevet 7. november 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: En ateist som tror på healing og klarsynte 😂. Selv jeg som tror det finnes en guddommelog skaperkraft tror ikke på sånt. Anonymkode: e07e0...773 Hvorfor er det rart? Det har jo ingenting med Gud å gjøre. Anonymkode: 1452f...d43
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #6 Skrevet 7. november 2019 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er det rart? Det har jo ingenting med Gud å gjøre. Anonymkode: 1452f...d43 Faktisk så tror de fleste ateister på humbug, uten å selv vite det engang leter de desperat etter en mening med livet og kommer borti alskens alternative livssyn. Sjamanisme f.eks., de er ateister omtrent alle av dem, men å slå på bongotrommer (som forresten er en del av human-etisk konfirmasjon ) - dét skal de drive med! Forstå det den som kan. Anonymkode: ad282...d7c
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #7 Skrevet 7. november 2019 47 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er det rart? Det har jo ingenting med Gud å gjøre. Anonymkode: 1452f...d43 Hva skulle "gud" være hvis det ikke var en kraft som kan virke uavhengi av hva som kan forklares med naturlovene? Anonymkode: e07e0...773
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #8 Skrevet 7. november 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Faktisk så tror de fleste ateister på humbug, uten å selv vite det engang leter de desperat etter en mening med livet og kommer borti alskens alternative livssyn. Sjamanisme f.eks., de er ateister omtrent alle av dem, men å slå på bongotrommer (som forresten er en del av human-etisk konfirmasjon ) - dét skal de drive med! Forstå det den som kan. Anonymkode: ad282...d7c Du vet at prinsesse Märta er kristen Anonymkode: 945be...a5c
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #9 Skrevet 7. november 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du vet at prinsesse Märta er kristen Anonymkode: 945be...a5c Og så? Anonymkode: e07e0...773
ostepop123 Skrevet 7. november 2019 #10 Skrevet 7. november 2019 (endret) 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Faktisk så tror de fleste ateister på humbug, uten å selv vite det engang leter de desperat etter en mening med livet og kommer borti alskens alternative livssyn. Sjamanisme f.eks., de er ateister omtrent alle av dem, men å slå på bongotrommer (som forresten er en del av human-etisk konfirmasjon ) - dét skal de drive med! Forstå det den som kan. Anonymkode: ad282...d7c Du store, her har du klart å spy opp mye gørr og blande det sammen på en konstruktiv måte! Gratulerer! "Faktisk tror de fleste"? Her slår du om deg med store ord du overhodet ikke har dekning for å bruke. Vis meg gjerne dokumentasjon for at sjamaner er ateister. Det virker på meg som om de fleste sjamaner er svært...åndelige av seg, men jeg går altså ikke rundt og påstår noe om hva de (eller fansene deres) tror på av den grunn. Bongotrommer? Hva i all verden har det med saken å gjøre? Hvor finner du at bongotrommer er en del av human-etisk konfirmasjon? Det har jeg aldri hørt om? Utdyp gjerne! 😘 Endret 7. november 2019 av ostepop123
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #11 Skrevet 7. november 2019 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du vet at prinsesse Märta er kristen Anonymkode: 945be...a5c Hæ😂 Forresten så er ingen, som driver med sjamanisme, kristne. De kan kalle seg det, men de er ikke det. Anonymkode: ad282...d7c
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #12 Skrevet 7. november 2019 Akkurat nå, ostepop123 skrev: Du store, her har du klart å spy opp mye gørr og blande det sammen på en konstruktiv måte! Gratulerer! "Faktisk tror de fleste"? Her slår du om deg med store ord du overhodet ikke har dekning for å bruke. Vis meg gjerne dokumentasjon for at sjamaner er ateister. Det virker på meg som om de fleste ateister er svært...åndelige av seg, men jeg går altså ikke rundt og påstår noe om hva de (eller fansene deres) tror på av den grunn. Bongotrommer? Hva i all verden har det med saken å gjøre? Hvor finner du at bongotrommer er en del av human-etisk konfirmasjon? Det har jeg aldri hørt om? Utdyp gjerne! 😘 Utdype? Skal jeg legge ved bilder eller video fra en borgerlig konfirmasjon? Nei, jeg føler ikke noe behov for å opplære deg i noe som helst, det ansvaret får du ta selv. Frem til da får du være lykkelig uvitende Anonymkode: ad282...d7c
ostepop123 Skrevet 7. november 2019 #13 Skrevet 7. november 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Utdype? Skal jeg legge ved bilder eller video fra en borgerlig konfirmasjon? Nei, jeg føler ikke noe behov for å opplære deg i noe som helst, det ansvaret får du ta selv. Frem til da får du være lykkelig uvitende Anonymkode: ad282...d7c Neida, jeg kan jo også påstå at anonym...d7c egentlig er usedvanlig mye plaget av flatulens, flass og svette, og når du protesterer kan jeg si at "ansvaret for å motbevise det får du ta selv"! Deilig diskusjonsteknikk du har!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2019 #14 Skrevet 7. november 2019 7 minutter siden, ostepop123 skrev: Neida, jeg kan jo også påstå at anonym...d7c egentlig er usedvanlig mye plaget av flatulens, flass og svette, og når du protesterer kan jeg si at "ansvaret for å motbevise det får du ta selv"! Deilig diskusjonsteknikk du har! Selvfølgelig, det kunne ikke brydd meg mindre 😂 Jeg diskuterer ikke, jeg kommer med fakta. Anonymkode: ad282...d7c
ostepop123 Skrevet 7. november 2019 #15 Skrevet 7. november 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig, det kunne ikke brydd meg mindre 😂 Jeg diskuterer ikke, jeg kommer med fakta. Anonymkode: ad282...d7c Aaah, nettopp. Troverdig, da!
Anonym bruker Skrevet 8. november 2019 #16 Skrevet 8. november 2019 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Utdype? Skal jeg legge ved bilder eller video fra en borgerlig konfirmasjon? Nei, jeg føler ikke noe behov for å opplære deg i noe som helst, det ansvaret får du ta selv. Frem til da får du være lykkelig uvitende Anonymkode: ad282...d7c Sønnen min ble konfirmert borgerlig. Ingen trommer. Anonymkode: 1452f...d43
Anonym bruker Skrevet 8. november 2019 #17 Skrevet 8. november 2019 Jeg tror jo i utgangspunktet ikke på noe, enten det er snakk om Gud, sjamanisme, klarsynthet eller healing. Jeg avviser alt, men nå begynner jeg å lure. Er det rart? Min mann vet ting som han egentlig ikke har forutsetninger til å vite, og når jeg konfronterer ham tuller han det bort. hi Anonymkode: 6912f...286
Anonym bruker Skrevet 8. november 2019 #18 Skrevet 8. november 2019 Varme hender, er jo helende hender. Han har nok evner 😊 Kanskje dere bare skal akseptere at det er mer mellom himmel og jord. Ikke nødvendigvis en Gud, men noen sterke energier. Anonymkode: 74524...a67
Anonym bruker Skrevet 8. november 2019 #19 Skrevet 8. november 2019 På 7.11.2019 den 9.03, Anonym bruker skrev: Faktisk så tror de fleste ateister på humbug, uten å selv vite det engang leter de desperat etter en mening med livet og kommer borti alskens alternative livssyn. Sjamanisme f.eks., de er ateister omtrent alle av dem, men å slå på bongotrommer (som forresten er en del av human-etisk konfirmasjon ) - dét skal de drive med! Forstå det den som kan. Anonymkode: ad282...d7c Fysj så dømmende du er 😣 Sikkert kristen......... Anonymkode: 40a78...070
Anonym bruker Skrevet 8. november 2019 #20 Skrevet 8. november 2019 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror jo i utgangspunktet ikke på noe, enten det er snakk om Gud, sjamanisme, klarsynthet eller healing. Jeg avviser alt, men nå begynner jeg å lure. Er det rart? Min mann vet ting som han egentlig ikke har forutsetninger til å vite, og når jeg konfronterer ham tuller han det bort. hi Anonymkode: 6912f...286 Vil tro han tuller det bort fordi han synes det er vanskelig å forholde seg til selv. Og så vil jeg tro han er redd for å bli latterliggjort, sett på som rar e.l. av deg og andre - spesielt siden ingen av dere egentlig tror på slikt, og sikkert mange rundt dere også med samme holdninger som dere selv har hatt. Du trenger ikke spørre ham, du kan bare konkludere med at han har noen evner som ikke alle andre har, fordi han vet ting han egentlig ikke har forutsetninger for å vite. Bare si det som et faktum og vis at du aksepterer at det er slik og at du respekterer det og ham. Da tenker jeg det vil være en begynnelse på at han selv også aksepterer det og kanskje blir åpnere om det etterhvert. Anonymkode: 868cc...4a6
Anonym bruker Skrevet 8. november 2019 #21 Skrevet 8. november 2019 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Varme hender, er jo helende hender. Han har nok evner 😊 Kanskje dere bare skal akseptere at det er mer mellom himmel og jord. Ikke nødvendigvis en Gud, men noen sterke energier. Anonymkode: 74524...a67 Varme hender betyr stort setg bare godt blodomløp i hendene. Det er det ikke noe merkelig i. Hva i all verden mener du disse sterke energiene skulle være? Anonymkode: e07e0...773
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå