Gå til innhold

Er det helt feil å spise ute med en mannlig venn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, nevnte dette i forbifarten til mannen og han ble rasende sjalu 🙄 

skal til byen hvor jeg studerte for å besøke familie og fikk tilbud om en middag ute med en god venn fra skolen. Tenkte at det kunne være fint jeg. Vi snakkes på snap, insta og melding, følges på Facebook og er vanlige venner. 
Har møttes tidlgiere og mannen har ikke sagt noe på det før. 

Anonymkode: 793f4...10d

Skrevet

Forholdet ditt er helt feil. Ikke resten.

Anonymkode: bff0f...c6f

Skrevet

Nei. kjæresten din er på jordet

Anonymkode: 72d8f...cb3

Skrevet

Nei, det er ikke helt feil.

Skrevet

Nei. Det har jeg gjort mange ganger. Mannen som er tullete.

Anonymkode: c8db4...368

Skrevet

Håper ikke det. Sitter og venter på en mannlig venn jeg skal spise med i kveld! Og jeg er gift på 20. året. 

Mannen din må settes på plass. 

Anonymkode: 92829...81d

Skrevet

Nei, mannen din tar feil! Både jeg og mannen er innimellom ute med det motsatte kjønn helt uten problemer eller sjalusi. 

Skrevet

Har dere hatt et forhold før?

Har du vært utro før? 

Anonymkode: 146f7...c0b

Skrevet

Takk for påminnelsen forresten. Sendte akkurat melding til en gammel kollega og spurte om vi skal gå ut. Lenge siden sist. 

Skrevet

Kan du ha sagt noe feil? Kan du f.eks ha kommet i skade for å si "Jeg skal treffe en tidligere studiekamerat og ha heftig sex" istedenfor "jeg skal treffe en tidligere studiekamerat og spise pizza"? Hvis ikke, så er mannen din helt på jordet. 

Skrevet

Det mest overraskende er at det fortsatt finnes en mann som tør å gå ut alene med ei dame som er i et forhold.

Etter alt som har vært den siste tiden med falske anklager om seksuell oppmerksomhet og at det for eksempel er et overtramp å se på noen av det annet kjønn i mer enn 5 sekunder osv. er det helt uforståelig.

Enten går man ut med en av sitt samme kjønn, eller så går man ut flere for å ha alibi. Alternativt har man en hinsides risikoapetitt.

Anonymkode: 125de...8a9

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det mest overraskende er at det fortsatt finnes en mann som tør å gå ut alene med ei dame som er i et forhold.

Etter alt som har vært den siste tiden med falske anklager om seksuell oppmerksomhet og at det for eksempel er et overtramp å se på noen av det annet kjønn i mer enn 5 sekunder osv. er det helt uforståelig.

Enten går man ut med en av sitt samme kjønn, eller så går man ut flere for å ha alibi. Alternativt har man en hinsides risikoapetitt.

Er du helt på styr? Vanlig normal oppførsel er helt greit. Ingen av mine kamerater klår på meg eller er ufin. Ikke klår jeg på dem heller. Hvilke venner av der motsatte kjønn har du? Kanskje du burde se deg om etter nye.

Anonymkode: fc6d5...2f2

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du helt på styr? Vanlig normal oppførsel er helt greit. Ingen av mine kamerater klår på meg eller er ufin. Ikke klår jeg på dem heller. Hvilke venner av der motsatte kjønn har du? Kanskje du burde se deg om etter nye.

Ikke tenk på det. In-house incel klarer ikke å tenke seg at noen som helst har et normalt ikke-seksuelt forhold etter fylte tolv år.

HI - det er mannen din som er helt feil, ikke du.

Skrevet

Oi. 😳

Jøss. Er det så feil å bli sjalu for det? Mannen min hadde og blitt sur. Skikkelig. Jeg har ikke engang turt å foreslå det for han - spise middag med en annen mann, liksom. Nei, han hadde blitt dritsur. 

Anonymkode: 5e786...41a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Spar oss. Metoo-hatere kan krype tilbake under steinen de kom fra. 

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oi. 😳

Jøss. Er det så feil å bli sjalu for det? Mannen min hadde og blitt sur. Skikkelig. Jeg har ikke engang turt å foreslå det for han - spise middag med en annen mann, liksom. Nei, han hadde blitt dritsur. 

Anonymkode: 5e786...41a

Hva som er vanlig eller vanlig skal jeg ikke uttale meg om. Men jeg vet hva slags liv jeg vil leve. Og jeg tenker ikke å leve et annet liv enn det jeg ønsker. 

Skrevet

Jeg har venner som jeg har kjent fra lenge før jeg traff mannen min. De forbeholder jeg meg retten til å fortsette å være venner med, uansett kjønn.. Heldigvis (for ham) er ikke mannen plaget av det. 

Anonymkode: c73d2...09f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vanlig normal oppførsel er helt greit. Ingen av mine kamerater klår på meg eller er ufin.

Å faktisk klå eller å være ufin er noe annet, som alle skjønner er feil.

Men seksuell trakassering omfatter definisjon som "nærgåande blikk" og "seksualiserte spøkar". Dette sammen med at "Den som opplever seg trakassert er den som avgjer om handlinga er trakasserande", gjør det mer farlig.

HI sin mann er nok redd for at hun skal føle seg krenket eller trakassert om han ser på henne, eller noe så ille som om han forteller en grov vits.

Så det er best å la være.

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men seksuell trakassering omfatter definisjon som "nærgåande blikk" og "seksualiserte spøkar". Dette sammen med at "Den som opplever seg trakassert er den som avgjer om handlinga er trakasserande", gjør det mer farlig.

HI sin mann er nok redd for at hun skal føle seg krenket eller trakassert om han ser på henne, eller noe så ille som om han forteller en grov vits.

Gå og legg deg!! 

Anonymkode: c73d2...09f

Skrevet

Jeg har til og med truffet eksen min ute på kafé (alene), tatt et par glass vin sammen og snakket om livet. Mannen min hadde null problemer med det. På samme måte som jeg syntes det var helt ok at han spiste middag med sin eks da han var i hjembyen hennes på en jobbreise. Ingen av oss har behov for å treffe dem jevnlig dog - og vi er begge helt ferdige med disse forholdene. En man som hadde nektet meg å treffe en kompis ville jeg syntes var veldig merkelig.

Anonymkode: 50a29...29c

Skrevet

Trener med en kompis 3 ganger i uken jeg, og mannen min ser ikke problemet. For ca 1 mnd siden var han på lunsj med eks kona si, jeg syntes det var helt greit.

Anonymkode: 4c1ea...f32

Skrevet

Har flere mannlige venner. Har vært på både fotballkamp, teater, kino og ut og spist med dem, uten mannen. Mannen liker feks ikke å gå på teater, jeg syns det er helt topp. Mannen min foretrekker at jeg går med en kamerat. Da blir det ofte både middag og vin før eller etter. 

Mannen på sin side, har truffet sine venner (både menn og kvinner), når han er på jobbturer. Ene gangen overnattet han hos eksen, for han fikk ikke hotell. Helt uproblematisk. 

Har vært sammen i 21 år, og aldri vært utro. Takk og lov for et forhold uten sjalusi!!

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ganske greit å vite hvor grensen går. Det at du ikke vet det sier bare noe om hvor avstumpede sosiale ferdigheter du besitter.

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo veldig fint at du sparer oss andre fra ditt selskap da. Jeg antar at det ikke er så mange som ser på deg mer enn 5 sekunder, så da blir i hvertfall du spart for dette. Hvis du virkelig går rundt og tror at venner av ulikt kjønn plutselig etter mange år anmelder hverandre pga de årsakene du kommer med, så har du virkelig et problem. 

Anonymkode: 00410...21c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...