Gå til innhold

Er "superfine blanched almond flour" vanlig mandelmel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet? Jeg er usikker

Anonymkode: 25df2...b05

Fortsetter under...

Skrevet

Det stemmer. Det er finmalt og bleket. Altså ulikt det du får om du skulle malt mandlene selv. 

Anonymkode: ab0a2...38a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer. Det er finmalt og bleket. Altså ulikt det du får om du skulle malt mandlene selv. 

Anonymkode: ab0a2...38a

Er det bleket, eller betyr det bare at mandlene er skåldet før de ble malt?

Hva skal du bruke det til, hi? Når jeg lager macroner pleier jeg å sikte mandelmelet. Det som blir igjen i sikten maler jeg på nytt eller legger i frysen til kransekake, nøttebunn eller lignende. 

Anonymkode: c2ac7...b1a

Skrevet

Superfine viser at det er finmalt. Blanched viser at mandlene er blansjert altså skoldet. Ikke bleket! Det er forskjell på bleached ( bleket) og blanched. Hvis det er fettredusert funker det ikke til makroner, men jeg vet jo ikke hva du skal lage...

Anonymkode: 1ba7a...26e

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det bleket, eller betyr det bare at mandlene er skåldet før de ble malt?

Hva skal du bruke det til, hi? Når jeg lager macroner pleier jeg å sikte mandelmelet. Det som blir igjen i sikten maler jeg på nytt eller legger i frysen til kransekake, nøttebunn eller lignende. 

Takk for alle svar :)

Jeg tenkte å lage dettte,

https://kirbiecravings.com/keto-avocado-fries/

og har dette mandelmelet

https://www.funksjonellmat.no/mandelmel/om/

Så det er ingen fin bakst, så det vel ikke så farlig hva jeg bruker sikkert`? Er det vanlig mandelmel du maler på nytt, eller har du lagd det?

Hi

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar :)

Jeg tenkte å lage dettte,

https://kirbiecravings.com/keto-avocado-fries/

og har dette mandelmelet

https://www.funksjonellmat.no/mandelmel/om/

Så det er ingen fin bakst, så det vel ikke så farlig hva jeg bruker sikkert`? Er det vanlig mandelmel du maler på nytt, eller har du lagd det?

Hi

Jeg har aldri laget den retten, så jeg vet ikke om det går bra med fettredusert mandelmel. Til baking bruker jeg bare vanlig. Noen ganger maler jeg selv, og andre ganger kjøper jeg ferdig. Kommer an på hva jeg har tilgjengelig og hvor mye jeg skal ha. Blir mye skålding og kverning når man skal lage kransekake med 18 ringer😅

Annonse

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har aldri laget den retten, så jeg vet ikke om det går bra med fettredusert mandelmel. Til baking bruker jeg bare vanlig. Noen ganger maler jeg selv, og andre ganger kjøper jeg ferdig. Kommer an på hva jeg har tilgjengelig og hvor mye jeg skal ha. Blir mye skålding og kverning når man skal lage kransekake med 18 ringer😅

Uff, det høres nesten litt fælt ut, skålde mandler er kjedelig 😂 Jeg skålder og maler når jeg lager marsipan, og det er nok ikke en brøkdel av det som trengs til en kransekake 😁

Hvis du bruker ferdig mandelmel, bruker du fettredusert da?

Hi

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Uff, det høres nesten litt fælt ut, skålde mandler er kjedelig 😂 Jeg skålder og maler når jeg lager marsipan, og det er nok ikke en brøkdel av det som trengs til en kransekake 😁

Hvis du bruker ferdig mandelmel, bruker du fettredusert da?

Hi

Nei, bruker vanlig når jeg er for lat til å lage selv😁 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, bruker vanlig når jeg er for lat til å lage selv😁 

Hvilket mandelmel er ikke fettredusert?

Hi

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for hjelpen :) Kjøper du det i butikk, eller bare på nett?

Hi

Jeg bor rett ved svenskegrensen, så jeg pleier å kjøpe når jeg er der, men vil tro de har det på enkelte norske butikker også (som Meny, Mega, Jacobs, Ultra)? Eller muligens bake- eller helsekostbutikker. Har ikke sett etter det her, så jeg vet ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...