Anonym bruker Skrevet 3. november 2019 #1 Skrevet 3. november 2019 Hva blir sagt i en minnetale? Må si noen ord enten i kirken eller minnestund. Skal i tillegg lede minnestund. Anonymkode: 28d46...b36
Anonym bruker Skrevet 3. november 2019 #2 Skrevet 3. november 2019 Alt er lov. Noen velger å snakke om sykdommen og sorgen, andre velger å trekke frem fine, morsomme historier og minner. Det kommer an på hva du vil og føler. Da min pappa døde ba han meg holde en morsom minnetale. Altså ikke et stand up show men historier fra en ganske morsom barndom med han som pappa, for pappa var en gærning. Selvsagt kom jeg innpå sykdommen og veien dit men da med pappa sitt preg, for han holdt på humøret i det lengste. Det ble både tårer og latter i løpet av talen og jeg fikk mye fine tilbakemeldinger (men det gjør vel alle etter en slik tale) Forsøk å fange essensen av mamma, utenom sykdom og døden, HVA var hun for deg og for venner? Talen må føles rett for deg i sorgen. Hva ønsker du å dele om mammaen din. Det er lov å si de enkleste ting, ingen kunne bake boller som mamma, ingen lo så godt av egne vitser som mamma. Kondolerer til deg. ❤️ Lykke til. Anonymkode: 2a4ff...633
Anonym bruker Skrevet 3. november 2019 #3 Skrevet 3. november 2019 Du MÅ ikke si noe eller holde en minnetale. Presten vil holde tale i kirken. For mange holder dette, spesielt siden begravelsen foten kan være en stor påkjenning for de nærmeste. da vi hadde minnesamvær etter min mammas begravelse holdt jeg en kort «velkommen-tale». Vi hadde en uformell samling med mat, gode samtaler og mye latter. Vi åpnet opp for at de som ville kunne si noe; da var det ei venninne som sa noen få ord og en fra jobben hennes som holdt en veldig kort tale på vegne av de ansatte. Ingen lange minnetaler. Anonymkode: a039c...4d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå